راز مهمی که درباره تعطیلات تهران فاش شد
کد خبر: ۳۲۰۳۰۹
تاریخ انتشار: 2024 August 01    -    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

راز مهمی که درباره تعطیلات تهران فاش شد

 هر زمانی که از مصارف بالای برق صحبت شده عمدتا انگشت اشاره به سمت مصارف خانگی نشانه رفته است، این درحالی است که در کنار بخش صنعتی، بخش عمومی و تجاری نیز سهم بالایی در مصارف برق کشور دارند.
 هر زمانی که از مصارف بالای برق صحبت شده عمدتا انگشت اشاره به سمت مصارف خانگی نشانه رفته است، این درحالی است که در کنار بخش صنعتی، بخش عمومی و تجاری نیز سهم بالایی در مصارف برق کشور دارند. مقایسه برق مصرفی سالانه بخش عمومی شهر تهران نکته جالب توجه دیگری نیز دارد. براساس آمارها، درحالی مصرف برق یک‌ساله بخش عمومی پایتخت حدود شش میلیون و ۱۰۰ مگاوات بوده که این مقدار در ۱۵ استان کمتر از آن است.
 
درحالی طی سال‌های ۸۴ تا ۱۴۰۲ سهم بخش خانگی از ۴۲.۴ درصد کاهش‌ یافته و به ۳۶.۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده، اما در همین مدت سهم بخش عمومی از ۲۲ درصد به ۲۵ تا ۲۶ درصد رسیده است.
 
بخش عمومی شامل نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها، نهادهای انقلابی و حاکمیتی، نهادهای نظامی، مجلس و مراکز وابسته به آن، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، فضای سبز شهری، مراکز فرهنگی، مساجد و حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه سازمان فنی‌وحرفه‌ای و هلال‌احمر، آرامگاه‌ها و گورستان‌ها، صداوسیما، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی و خوابگاه‌های دانشجویی است.
 
‌ با فهمیدن این موضوع دلیل تعطیلی ادارات دولتی تهران در روز یکشنبه ۷ مرداد و کاهش ساعات کاری پی در پی آنها مشخص شد. 

فرهیختگان

آخرین اخبار