راهکارهای بهبود قلب شکسته پس از جدایی و طلاق
کد خبر: ۳۱۹۸۳۲
تاریخ انتشار: 2024 July 27    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

راهکارهای بهبود قلب شکسته پس از جدایی و طلاق

تجربه طلاق می‌تواند شبیه به تجربه مرگ یک عزیز باشد؛ گاهی سریع و ناگهانی یا آهسته و تدریجی. در هر صورت، فردی که رویای زندگی در تمام عمر و پیر شدن با او را داشتید، دیگر بخشی از زندگی روزمره شما نیست. بهبود و تحول یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و فرآیندی منحصربه‌فرد برای هر فرد است.

راهکارهای بهبود قلب شکسته پس از جدایی و طلاق (یک پزشک)

«تابناک با تو» - تجربه طلاق می‌تواند شبیه به تجربه مرگ یک عزیز باشد؛ گاهی سریع و ناگهانی یا آهسته و تدریجی. در هر صورت، فردی که رویای زندگی در تمام عمر و پیر شدن با او را داشتید، دیگر بخشی از زندگی روزمره شما نیست. بهبود و تحول یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و فرآیندی منحصربه‌فرد برای هر فرد است. به عنوان مثال، طلاق پس از یک ازدواج بیست‌ساله ممکن است زمان بیشتری برای بهبود نیاز داشته باشد نسبت به یک ازدواج سه‌ساله.

شش گام برای بهبود قلب شکسته پس از طلاق

 زمانی برای سوگواری یه خود بدهید

یک دفترچه یا ژورنال زیبا بخرید و هر روز حداقل ده دقیقه وقت بگذارید تا احساسات خود را بنویسید. درباره افکار، تجربیات و احساسات خود بنویسید. نوشتن را با مدیتیشن جایگزین کنید. به آرامی نشسته، افکار خود را آرام کنید و بر تنفس خود تمرکز کنید. احساسات غم، خشم و ترس را در بدن خود مشاهده کنید. اگر این احساسات می‌توانستند صحبت کنند، چه می‌گفتند؟ با دوست یا درمانگری درباره احساسات خود صحبت کنید. احساسات خود را درون خود نگه ندارید.

راهکارهای بهبود قلب شکسته پس از جدایی و طلاق (یک پزشک)

 با خود مهربان باشید 

تجربه هر نوع فقدان، به ویژه طلاق، می‌تواند برای شما از نظر ذهنی، احساسی، جسمی، روحی و مالی سخت باشد. اکنون زمان آن است که با خود مهربان باشید و کار‌هایی انجام دهید که بشان و احترام شما حفظ شود و یا اصلا چیز‌هایی را به خود هدیه بدهید. به عنوان مثال، حمام‌های لوکس بگیرید، در طبیعت قدم بزنید، ماساژ بگیرید و اگر خسته‌اید، چرت بزنید. به خودتان لطف کنید.

 مسئولیت نقش خود را بپذیرید

چه نقشی در طلاق داشتید؟ همیشه دو نفر درگیر هستند، بنابراین حتی اگر ناراحت و قلب شکسته‌اید، بررسی کنید که چه کاری ممکن بود متفاوت انجام دهید. چه درس‌هایی آموختید؟ با پذیرش مسئولیت نقش خود، قدرت خود را به دست می‌آورید و می‌توانید تغییرات مثبت ایجاد کنید تا در آینده همان اشتباهات را تکرار نکنید.
ویزای مولتی آلمان

 بخشیدن طرف مقابل

همه ما با توجه به دانش و تجربیات زندگی خود، بهترین کاری که می‌توانیم را انجام می‌دهیم. اگر عصبانی هستید، سعی کنید نامه‌ای به همسر سابق خود بنویسید و همه احساسات و عواطف خود را بیان کنید. سپس نامه را بسوزانید. نامه‌ای از جانب او یا او بنویسید. دردشان چیست؟ از چه می‌ترسند؟ اکنون نامه‌ای دیگر از جانب خود بنویسید و بگویید که چه چیز‌هایی را آرزو داشتید که متفاوت باشد. به این کار ادامه دهید تا زمانی که خشم شما فروکش کند و بتوانید بخشیدن این فرد را تصور کنید. اگر احساس می‌کنید گیر افتاده‌اید، از یک درمانگر کمک بگیرید.

 تصور زندگی جدید بدون همسر

چه امکاناتی برای زندگی شما به عنوان یک فرد مجرد وجود دارد؟ چه رویا‌هایی را کنار گذاشته‌اید و به کدام‌ها حالا راحت‌تر می‌توانید برسید؟ با خودتان و عمیق‌ترین رویا‌ها و خواسته‌های خود ارتباط برقرار کنید. فهرست آرزوهایتان چیست؟ به سفر بروید. کاری جدید انجام دهید. از منطقه راحتی خود خارج شوید. بنشینید و امکانات را تجسم کنید. خود را خوشحال ببینید.

راهکارهای بهبود قلب شکسته پس از جدایی و طلاق (یک پزشک)

 ایجاد معنایی در زندگی بعد از فقدان

در حین طی کردن فرآیند سوگواری و بهبود قلب شکسته، می‌توانید از منظری جدید به سختی‌هایی که پشت سر گذاشتید نگاه کنید. می‌توانید از خود بپرسید که این تجربه چه معنایی داشته است؟ با این تجربه چگونه رشد کرده‌ام؟ اکنون چه کسی هستم؟ وقتی دلشسته می‌شویم، می‌توانیم از تخریب بیشتر احساسات و عواطف خود پیگشگیری کنیم و اصطلاحا وارد واکنش مقابله‌ای تصعید شویم و با یک کار بامعنی و دشواری که تا به امروز از آن انجامش هراس داشتیم به زندگی خود معنا بدهیم و رشد کنیم.

در مقابل می‌توانیم وارد یک سیکل معیوب شویم. بدبین شویم. لعن کنیم. نبخشیم. اعتماد نکنیم. منزوی شویم و دریچه قلب خود را ببندیم و نگذاریم شادی روزنه‌ای به وجودمان پیدا کند.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار