راه حل برای وقتی که هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود
کد خبر: ۳۱۹۵۷۲
تاریخ انتشار: 2024 July 25    -    ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱

راه حل برای وقتی که هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود

با تمام دقتی که در حذف فایل‌های بدون مصرف یا پاکسازی کش خود در مک به کار می‌برید، در نهایت فضای ذخیره‌سازی آن تمام می‌شود. طوری که با هر به‌روزرسانی نرم‌افزار و برنامه‌ها، به راحتی فضای ذخیره‌سازی داخلی آن به خصوص در مدل‌های قدیمی‌تر تمام می‌شود.

فلش درایو USB یا هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود؟ حل مشکل (یک پزشک)

فلش درایو USB یا هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود؟ حل مشکل (یک پزشک)«تابناک با تو» - با تمام دقتی که در حذف فایل‌های بدون مصرف یا پاکسازی کش خود در مک به کار می‌برید، در نهایت فضای ذخیره‌سازی آن تمام می‌شود. طوری که با هر به‌روزرسانی نرم‌افزار و برنامه‌ها، به راحتی فضای ذخیره‌سازی داخلی آن به خصوص در مدل‌های قدیمی‌تر تمام می‌شود.

برای ذخیره‌سازی دیجیتال، همیشه ایده خوبی است که تخم‌مرغ‌های خود را در چند سبد بگذارید، به ویژه اگر می‌خواهید اسناد یا فایل‌های رسانه‌ای بسیار مهم و را ذخیره کنید. پشتیبان‌گیری از مک در iCloud می‌تواند تجربه‌ای آسان و ساده باشد، اما این راه‌حل بدون خطا نیست، زیرا می‌تواند تحت تأثیر قطعی‌های ناگهانی قرار گیرد. به‌علاوه، همه افراد با داشتن فایل‌های خود در فضای ابری راحت نیستند، به خصوص اگر نگران امنیت و حریم خصوصی باشند.

یک راه‌حل ذخیره‌ساز در، فلش درایو‌ها و هارد‌های اکسترنال است که همچنین راهی عالی و پایدار برای انتقال اسناد و فایل‌های بزرگ بدون وابستگی به سرعت اتصال اینترنت شما است. البته، اگر بتوانید اگر مک آنها را بشناسد!

چک کردن دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی

هنگامی که مشکلاتی با فلش درایو‌های USB و هارد‌های اکسترنال دارید، سه جزء می‌توانند به طور بالقوه مشکلاتی را ایجاد کنند: دستگاه ذخیره‌سازی خارجی، کابل و خود مک. در اینجا چگونگی بررسی هر کدام برای مشکلات و حل مشکلات ذخیره‌سازی خارجی آورده شده است.

نصب اجباری فلش درایو USB و چک کردن پورت مک

ابتدا، بررسی کنید که آیا فلش درایو USB شما دارای نشانه‌های آسیب فیزیکی مانند خم شدن یا زنگ‌زدگی است یا خیر. اگر چنین است، ممکن است ابتدا نیاز به تعمیر آن داشته باشید و هیچ مقدار دستکاری نرم‌افزاری کمکی نخواهد کرد. بعدی، اگر به طور تصادفی فلش درایو USB خود را خارج کرده‌اید، می‌توانید با نصب اجباری آن دوباره قابل استفاده کنید. در اینجا چگونگی انجام آن آورده شده است:

 فلش درایو USB خود را به مک متصل کنید.
 در پوشه Utilities در پوشه Applications، Disk Utility را اجرا کنید.
 زیر External، روی نام فلش درایو USB خود کلیک کنید.
 در گوشه بالا-راست پنجره Disk Utility، روی Mount کلیک کنید.

این روش همچنین برای دیگر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مانند هارد‌های اکسترنال نیز کار می‌کند. به علاوه، مک دارای ویژگی داخلی برای تعمیر دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی خراب است، بنابراین اگر مشکوک هستید که فلش درایو شما نیاز به بررسی دارد، آن را متصل نگه دارید و مراحل زیر را دنبال کنید:

 Disk Utility را اجرا کنید.
 زیر External، روی نام فلش درایو USB خود کلیک کنید.
 در گوشه بالا-راست پنجره Disk Utility، روی First Aid کلیک کنید.
 در پاپ‌آپ، روی Run کلیک کنید.

فلش درایو USB یا هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود؟ حل مشکل (یک پزشک)

تمیز کردن پورت مک

اگر تعیین کرده‌اید که دستگاه ذخیره‌سازی خارجی با دیگر کامپیوتر‌ها کار می‌کند، اما نه با مک شما، مرحله بعدی باید چک کردن پورت مک شما باشد. اگر به طور منظم مک خود را تمیز نمی‌کنید، احتمال دارد که گرد و غبار و ذرات دیگری در پورت‌های USB شما جمع شده باشند که می‌تواند باعث شود فلش درایو USB یا هارد اکسترنال به درستی متصل نشود. برای حل این مشکل، می‌توانید از یک قوطی هوای فشرده یا یک برس نرم استفاده کنید تا ذرات محبوس را بیرون بیاورید.

فرمت مجدد هارد اکسترنال

مشابه مراحل بالا برای فلش درایو USB، شما همچنین می‌توانید تلاش کنید هارد اکسترنال را نصب اجباری کنید یا تعمیر کنید. علاوه بر این، ممکن است نیاز به فرمت مجدد هارد اکسترنال خود داشته باشید تا با مک شما کار کند. توجه داشته باشید که در طول این فرآیند هر رسانه یا فایلی که روی هارد اکسترنال شما باشد از بین خواهد رفت، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که فایل‌ها در جای دیگری ذخیره شده‌اند.

بسته به اینکه آیا هارد اکسترنال خود را با ویندوز، مک، یا هر دو استفاده می‌کنید، فرمت فایل ایده‌آل متفاوت خواهد بود. اگر مطمئن نیستید چه فرمتی را انتخاب کنید، می‌توانید به توصیه‌های اپل مراجعه کنید. پس از آماده شدن برای فرمت دستگاه ذخیره‌سازی، در اینجا چگونگی انجام آن آورده شده است:

 هارد اکسترنال خود را به مک متصل کنید.
 در پوشه Utilities در پوشه Applications، Disk Utility را اجرا کنید.
 در نوار کناری سمت چپ، روی نام هارد اکسترنال خود کلیک کنید.
 در گوشه بالا-راست پنجره Disk Utility، روی Erase کلیک کنید.
 در پاپ‌آپ، نام مورد نظر خود را تایپ کنید.
 فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 برای تأیید تصمیم خود، روی Erase کلیک کنید.

کابل خراب یا شکسته

در برخی موارد، هم هارد اکسترنال و هم پورت مک ممکن است کار کنند، اما یک کابل خراب می‌تواند مشکلاتی بین آنها ایجاد کند. برای اینکه بدانید آیا کابل منبع مشکلات شماست، چند چیز وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید. ابتدا، باید مطمئن شوید که آیا آسیب فیزیکی روی کابل وجود دارد، مانند برش‌ها یا علائم گاز.

دوم، اگر در محیط بسیار مرطوب زندگی می‌کنید، ممکن است که کابل‌های شما توسط رطوبت زنگ زده باشند. به طور معمول، این مشکل با زنگ‌زدگی در نزدیکی لبه‌های کانکتور‌ها ظاهر می‌شود. در نهایت، اگر کابل هارد اکسترنال خود را با یک کابل شخص ثالث جایگزین کرده‌اید، این ممکن است منجر به سرعت انتقال داده پایین یا مشکلاتی با پایداری اتصال شود.

بسته به آسیب، ممکن است نیاز به استفاده از WD-۴۰ برای از بین بردن زنگ یا نوار الکتریکی برای برش‌ها از جعبه ابزار خود داشته باشید. با این حال، ساده‌ترین و امن‌ترین راه‌حل برای همه این مشکلات خرید یک کابل جدید از همان تولیدکننده هارد اکسترنال شما و مراقبت بهتر از آن است. به جای آن، می‌توانید یکی از کابل‌های با رتبه بالا که توسط هزاران کاربر دیگر امتحان شده‌اند، مانند کابل ITD ITANDA USB ۳.۰ Micro یا کابل AINOPE USB ۳.۰ را تهیه کنید.

فلش درایو USB یا هارد اکسترنال روی مک نمایش داده نمی‌شود؟ حل مشکل (یک پزشک)

تغییر دانگل یا هاب USB-C

مک‌های سبک‌تر، پورت‌ها و دانگل‌ها و هاب‌های USB-C (یا داکینگ استیشن‌ها) کمتری دارند. اگرچه پورت‌های کمتر برای کاربرانی که بیشتر به اتصالات بی‌سیم متکی هستند، مناسب است، اما هنوز هم مواقعی وجود دارد که هیچ چیز به پایداری اتصال سیمی نمی‌رسد، به خصوص زمانی که در حال انتقال فایل‌های بزرگ به هارد اکسترنال خود هستید.

متأسفانه، همه دانگل‌ها یا هاب‌های USB-C یکسان ساخته نشده‌اند، به خصوص اگر آنها توسط تولیدکنندگان شخص ثالثی ساخته شده باشند که آزمایش کافی با مدل خاص مک شما انجام نداده‌اند. یک راه برای جلوگیری از دانگل‌های معیوب یا ناسازگار، خرید آداپتور‌های رسمی اپل است. به عنوان مثال، اگر هارد اکسترنال یا فلش درایو شما یک پلاگ USB دارد و شما نیاز دارید آن را از طریق پورت USB-C یا تاندربولت به مک متصل کنید، می‌توانید آداپتور USB-C به USB را تهیه کنید. به جای آن، اگر تمایل دارید از مک خود برای اهداف ارائه استفاده کنید، می‌توانید آداپتور چند پورت USB-C VGA را بخرید که همچنین دارای یک پورت USB-A و USB-C است.

تنظیمات Finder، راه‌اندازی مجدد و به‌روزرسانی‌های macOS

بسته به تنظیمات برنامه Finder شما، ممکن است توانایی دیدن هارد‌های اکسترنال نصب شده محدود باشد. برای اینکه هارد اکسترنال و USB شما در دسکتاپ ظاهر شود، در اینجا چگونگی تغییر تنظیمات برنامه Finder آورده شده است:

 روی مک خود، به برنامه Finder بروید.
 در گوشه بالا-چپ صفحه، روی Finder > Settings کلیک کنید.
 روی General در بالای پنجره تنظیمات Finder کلیک کنید.
 زیر Show these data-x-items on the desktop، روی جعبه کنار External disks کلیک کنید.

اگر هیچ مشکلی در هارد اکسترنال، کابل یا پورت USB مک شما وجود ندارد و تنظیمات برنامه Finder خود را بررسی کرده‌اید، ممکن است مک شما به دلیل یک مشکل تصادفی نتواند فلش درایو USB یا هارد اکسترنال را شناسایی کند. خوشبختانه، می‌توانید به راحتی مک خود را با کلیک روی لوگوی اپل در گوشه بالا-چپ صفحه و انتخاب Restart راه‌اندازی مجدد کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید، سعی کنید دوباره فلش درایو یا هارد اکسترنال خود را متصل کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

به عنوان آخرین راه‌حل، می‌توانید بررسی کنید که آیا مک شما نیاز به یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری دارد یا خیر. اگر یک مشکل شناخته شده وجود دارد که باعث مشکلاتی در شناسایی تجهیزات جانبی می‌شود، به ویژه پس از یک به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل، ممکن است یک پچ موجود باشد که مشکل نصب دستگاه ذخیره‌سازی خارجی شما را حل کند. در اینجا چگونگی فهمیدن اینکه آیا مک شما نیاز به یک به‌روزرسانی دارد آورده شده است:

 در گوشه بالا-چپ صفحه، روی لوگوی اپل کلیک کنید.
 About This Mac > More Info > Software Update را انتخاب کنید.
 اگر به‌روزرسانی موجود است، روی Restart Now کلیک کنید.

راه‌حل‌های جایگزین انتقال داده و ذخیره‌سازی

بسته به اینکه چه برنامه‌ای برای فلش درایو USB یا هارد اکسترنال خود داشتید، چند راه‌حل جایگزین وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر قصد داشتید از فلش درایو یا هارد اکسترنال برای ارسال فایل‌های بزرگ استفاده کنید، می‌توانید از راه‌حل‌های بی‌سیم مانند AirDrop، Dropbox Transfer یا دیگر برنامه‌های اشتراک فایل استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید راه‌حل‌های خصوصی‌تر برای فایل‌های کوچکتر داشته باشید، می‌توانید حتی از خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری شده مانند WhatsApp استفاده کنید.

برای ذخیره‌سازی فایل‌های بزرگ، می‌توانید در راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری مانند iCloud+، Dropbox، Google Drive، OneDrive و ... سرمایه‌گذاری کنید. در واقع، بسیاری از این جایگزین‌های iCloud حتی به طور یکپارچه با دیگر دستگاه‌های اپل شما مانند آیفون و آی‌پد کار می‌کنند.

اما، اگر واقعاً ترجیح می‌دهید امنیت روانی داشته باشید و چیزی مهم را در فضای ابری نداشته باشید، می‌توانید از دیگر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فیزیکی استفاده کنید. علاوه بر استفاده از برنامه Files آیفون خود، می‌توانید از کارت‌های SD یا microSD استفاده کنید. آنها نه تنها کوچک و سبک هستند، بلکه مقرون‌به‌صرفه نیز هستند. به دلیل اندازه‌شان، کارت‌های SD و microSD برای نیاز‌های ذخیره‌سازی مخفی مناسب هستند؛ و بهترین بخش؟ با برخی مدل‌های مک، مانند مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی (از ۲۰۲۱ به بعد) و مک استودیو، حتی نیازی به دانگل خارجی نخواهید داشت، زیرا آنها دارای یک اسلات SDXC داخلی هستند. فقط فراموش نکنید که کارت SD خود را نیز برای مک خود فرمت کنید.

منبع: یک پزشک

 

آخرین اخبار