قیمت سیگار راهش را از دلار جدا کرد
کد خبر: ۳۱۹۵۴۰
تاریخ انتشار: 2024 July 22    -    ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

قیمت سیگار راهش را از دلار جدا کرد

قیمت دلار اوایل تیرماه امسال مرز ۶۰ هزار تومان را پشت سر گذاشت و غلامان حلقه به گوشش را با خود همراه کرد.
قیمت دلار اوایل تیرماه امسال مرز ۶۰ هزار تومان را پشت سر گذاشت و غلامان حلقه به گوشش را با خود همراه کرد.
 
قیمت سیگار راهش را از دلار جدا کرد
 
سیگار در زمره کالا‌های تأثیرپذیر از نرخ ارز قرار می‌گیرد و با اینکه تولیدکنندگان سیگار می‌گویند دست از پا خطا نکرده‌اند و محصولاتشان را با قیمت سابق به بازار فرستاده‌اند؛ اما احتمالاً مرام و معرفت شرکت‌های پخش یا حداقل بخشی از آنها، نم‌کشیده، چون در چشم بر هم‌زدنی شاهد افزایش قیمت سیگار بودیم. فروشنده‌ها مدعی هستند به‌خاطر گرانی دلار، ناچار شده‌اند زیر بار قیمت جدید سیگار بروند. خریداران هم می‌گویند چندنرخی شدن سیگار را تجربه کرده‌اند و ناچار شده‌اند سیگاری مثل کنت پاور ۸ را در کف قیمت، ۳۷ هزار تومان و در سقف قیمت، ۴۷ هزار تومان بخرند. تیرماه به پایان رسید و ورق برگشت. قیمت دلار با حدود هفت درصد کاهش، به میانه کانال ۵۷ هزار تومان رسیده، ولی سیگار ظاهراً بنا ندارد در دوره نزولی بازار ارز، اربابش را همراهی کند.
 
قیمت سیگار کنت
 
سیگار کنت پاور ۸، در دوره بی‌سروسامانی بازار، نوسان قیمت ۳۰ درصدی را تجربه کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند اگر برای خرید سیگار به سوپرمارکت یا کیوسک مطبوعاتی می‌رفتید، پاکتی حکاکی قیمت ۳۱ هزار تومان تحویل می‌گرفتید، اما موقع کارت کشیدن بسته به میزان شانس، احتمالا ۳۷ هزار تومان و در مواقعی ۴۷ هزار تومان از حساب شما کسر می‌شد.
 
قیمت سیگار کنت پاور ۸ در روز‌های اخیر با قیمت ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. سیگار کنت قرمز تحت تاثیر نوسان دلار، حداقل ۳۳ هزار تومان و حداکثر ۴۰ هزار تومان فروخته شد، اما عدد ۳۶ هزار تومان در روز‌های اخیر بیشتر به چشم می‌آید.
 
قیمت سیگار کنت قرمز واقعاً کلافه‌کننده است. فروشگاه‌ها آن را گاهی ۳۳ هزار تومان، گاهی ۳۶ هزار تومان و در مواقعی ۴۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. قیمت سیگار کنت سیلور شماره ۴ تا رقم ۴۱ هزار تومان بالا رفت، اما فروشنده‌های منصف روی عدد ۳۶ هزار تومان دست می‌گذارند.
 
کنت پاور HD به‌سختی مقاومت می‌کند تا دل هوادارانش را نشکند. برای همین آن را ۳۶ هزار تومان و نهایتا ۳۸ هزار تومان می‌فروشند. حتی اگر در جریان وضعیت حال حاضر بازار نباشیم، اختلاف قیمت دو هزار تومانی قابل اغماض است. در کل توصیه می‌کنیم ناشکری نکنید، چون به عنوان مثال قیمت کنت بلو ۸ از ۳۵ هزار تومان شروع می‌شود و احتمال دارد با ۲۰ درصد اختلاف تا ۴۱ هزار تومان پیش برود.
 
قیمت سیگار کمل
 
قیمت سیگار کمل سفید از ۲۴ هزار تومان شروع می‌شود. بازار به‌قدری خراب است که احتمال دارد مجبور شوید آن را در روز‌های اخیر ۲۸ هزار تومان، در مواقعی ۳۲ هزار تومان و حتی در سقف قیمت، ۳۳ هزار تومان بخرید. موضوع کاملاً به بخت و اقبال خودتان و انصاف فروشنده بستگی دارد.
 
سیگار کمل مشکی خودش می‌تواند عامل کلافگی باشد؛ چون قیمتش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۰ هزار تومان در هر بسته متغیر است. کف قیمت سیگار کمل آبی، به بسته‌ای ۲۴ هزار تومان می‌رسد، اما خودتان را آماده کنید، چون بعضی فروشگاه‌ها آن را ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کنند.
 
قیمت سیگار کمل نقره‌ای، دست‌کم ۲۷ هزار تومان و در حالت دست بالا، ۳۰ هزار تومان است. ردپای اعوجاج قیمت سیگار در مدل‌های کامپکت کمل هم دیده می‌شود. سیگار کمل کامپکت آبی را ۲۵ هزار تومان می‌فروشند، ولی دوتا مغازه آن‌طرف‌تر باید آمادگی شنیدن عدد ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان را داشته باشید. قیمت سیگار کمل کامپکت نقره‌ای هم از ۲۵ هزار تومان تا ۳۲ هزار تومان متغیر است.
 
قیمت سیگار وینستون
 
سیگار وینستون آبی بالاترین نوسان قیمت را در بازار تجربه می‌کند. کف قیمت آن ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است، ولی امکان دارد ناچار شوید برایش خریدش ۵۰ هزار تومان پول بدهید. عدد‌های ۴۳ و ۴۵ هزار تومان هم در بازار گزارش شده، ولی حق بدهید نوسان ۷۰ درصدی قیمت یک بسته سیگار دود از کله آدم بلند کند.
 
وینستون قرمز رفتاری صادقانه با علاقه‌مندان خود دارد؛ کف قیمت این سیگار ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و سقف قیمت آن به ۳۲ هزار تومان می‌رسد. قیمت وینستون عقابی نهایتا به ۳۵ هزار تومان می‌رسد.
 
وینستون اولترا نقره‌ای، از کف قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان کار را استارت می‌زند، ولی امکان دارد در بعضی فروشگاه‌ها برای فروش یک بسته وینستون اولترا نقره‌ای ۴۵ هزار تومان طلب کند. وینستون ایکس استایل وضعیتی دیوانه‌کننده دارد؛ ممکن است شانس خریدش با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان نصیب‌تان شود و از طرف دیگر باید برای شنیدن عدد‌های ۴۳ هزار تومان و حتی ۵۰ هزار تومان آمادگی داشته باشید.
 
قیمت سیگار بهمن
 
سیگار بهمن جزو انواع ارزان‌قیمت بازار است و هم‌زمان نوسان قیمت کمی را تجربه می‌کند. سیگار بهمن سوئیسی را تقریباً همه‌جا ۲۰ هزار تومان می‌فروشند و برای سیگار بهمن کوچک، ۲۲ هزار تومان دریافت می‌کنند. سیگار بهمن کتابی ۲۱ هزار تومان و به‌صورت محدود ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
قیمت سیگار بهمن اولترا ۱۹ هزار تومان است و اگر آن را هزار تومان گران‌تر بفروشند، کمتر کسی غر می‌زند و حاضر می‌شود زحمت اعتراض را به جان بخرد. بهمن سوپر اسلیم آبی حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و اختلاف قیمت سیگار بهمن نانو نقره‌ای سه هزار تومان است. خوش‌شانس‌ها آن را ۱۹ هزار تومان می‌خرند و در حالت ماکزیمم ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کنند.
 
بهمن لایت بچه، شرور خانواده سیگار بهمن است، چون قیمتش حدود پنج هزار تومان، یا به عبارتی معادل ۲۵ درصد بالا و پایین می‌شود. امکان دارد در فروشگاهی آن را ۲۰ هزار تومان بخرید، اما چند تا مغازه آن طرف سیگار بهمن لایت را به شما ۲۵ هزار تومان بفروشند.
 
قیمت سیگار G۱ و اونیکس
 
قیمت سیگار G1 با تأثیرگرفتن از نرخ ارز دردسر‌هایی برای خریداران ایجاد کرده است. سیگار کینگ سایز نقره‌ای از این برند در کمترین حالت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود، اما تعدادی از فروشگاه‌ها آن را ۲۲ هزار تومان و دسته‌ای دیگر ۲۳ هزار تومان عرضه می‌کنند و آن‌هایی که شانس یارشان نیست ناچار می‌شوند برایش ۲۵ هزار تومان بپردازند.
 
سیگار G1 سوپر اسلیم مشکی ۲۴ هزار تومان فروخته می‌شود، اما با بداقبالی باید برایش ۲۶ هزار تومان پول بدهید. سیگار کوانتوم مشکی G1، شوکی کوچک به خریداران وارد می‌کند، چون نوسان قیمتش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و تا ۲۳ هزار تومان پیش می‌رود.
خرید سیگار G۱ مدل کینگ سایز آبی هم تجربه‌ای مشابه رقم خواهد زد، چون درحالی‌که خودتان را برای پرداخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان آماده کرده‌اید، احتمال دارد فروشنده صاف توی چشم‌هایتان نگاه کند و بگوید باید ۲۴ هزار تومان کارت بکشید.
 
قیمت سیگار اونیکس با پیروی از دلار دچار تلاطم شده است؛ در نتیجه با اینکه اونیکس نقره‌ای در بعضی فروشگاه‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و گاهی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، اگر از دنده چپ بلند شود، قادر است خریداران را با عدد ۲۲ هزار تومان غافلگیر کند. نوسان قیمت سیگار اونیکس نقره‌ای در این حالت معادل ۴۰ درصد برآورد می‌شود.
برترین ها
آخرین اخبار