عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند
کد خبر: ۳۱۸۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 July 14    -    ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند

این روز‌ها در هند همه از گران‌ترین عروسی در تاریخ این کشور حرف می‌زنند؛ عروسی پسر موکش آمبانی. ثروت آمبانی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. آنانت آمبانی و راجیکا مرشانت شاید خوشبخت‌ترین عروس و داماد هند نباشند، اما قطعا پرهزینه‌ترین عروسی در تاریخ این کشور به نام این دو ثبت می‌شود؛ جشنی که تخمین زده شده ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است.  

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوتنامه‌ای از طلا

«تابناک با تو» - این روز‌ها در هند همه از گران‌ترین عروسی در تاریخ این کشور حرف می‌زنند؛ عروسی پسر موکش آمبانی. ثروت آمبانی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

آنانت آمبانی و راجیکا مرشانت شاید خوشبخت‌ترین عروس و داماد هند نباشند، اما قطعا پرهزینه‌ترین عروسی در تاریخ این کشور به نام این دو ثبت می‌شود؛ جشنی که تخمین زده شده ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است.
 
این دو پس از چندین "پیش‌جشن" روز جمعه ۱۲ ژوئیه رسما ازدواج کردند و جاستین بیبر هم قرار است در جشن امشب برایشان ترانه اجرا کند. دستمزد او برای امشب ۱۰ میلیون دلار است.
 
میهمانان این عروسی که در شهر بمبئی برگزار می‌شود از جمله کیم کارداشیان، بوریس جانسون و تونی بلر سیاستمداران بریتانیایی هستند.
 
موکش آمبانی، پدر داماد و مدیر و صاحب گروه صنعتی رلیانس، بر اساس تخمین مجله فوربس با ۱۱۶ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد آسیاست. او برای عروسی دو فرزند دیگرش؛ ایشا و آکاش که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برگزار شدند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خرج کرد و حالا نوبت جوانترین فرزند او، آنانت است.
 
گروه صنعتی رلیانس صاحب پالایشگاه نیز هست و احتمالا یکی از خریداران نفت ارزان روسیه پس از تحریم‌های غرب علیه این کشور است که نفت ارزان روسیه را به سوخت تبدیل کرده و به کشور‌های اروپایی می‌فروشد.
 
پس از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین و با تحریم این کشور از سوی غرب، هند بزرگترین خریدار نفت روسیه شده است.
 
دعوتنامه‌ای از طلا
 
میهمانان این عروسی به عنوان کارت دعوت، یک جعبه قرمز رنگ دریافت کرده‌اند که در آن یک کتاب طلایی رنگ حاوی متن دعوت و ماکت یک معبد با اشکال خدایان مختلف هندو قرار دارد. در پس‌زمینه نیز آیات و دعا‌های هندو پخش می‌شود. 
 
علاوه بر این هر میهمان یک شال پشمی دست‌بافت کشمیر نیز هدیه می‌گیرد.

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوتنامه‌ای از طلا

نامزدی عروس و داماد در ماه مارس با یک جشن سه روزه برگزار شد. در آن جشن ۱۲۰۰ میهمان حضور داشتند از جمله مارک زاکربرگ، موسس و مالک فیس‌بوک، بیل گیتس، موسس مایکروسافت، ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ و ریانا که برایشان کنسرت اجرا کرد و ۹ میلیون دلار دستمزد گرفت.
 
علاوه بر این۵۰ هزار ساکن شهر گجرات که زادگاه آمبانی‌هاست، در معبدی که متعلق به این خانواده است غذای مجانی دریافت کردند. 

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوتنامه‌ای از طلا

دومین جشن قبل از عروسی نیز در ماه ژوئن در ایتالیا برگزار شد و ۸۰۰ نفر در آن حضور داشتند از جمله کتی پری، کارلی کلوس، مدل آمریکایی و دیوید گوتا، تولید کننده موسیقی و دی‌جی فرانسوی که همراه با زوج نامزد با شعار: "زندگی یک سفر است" یک تور دریایی را روی مدیترانه شروع کردند.
 
این جشن با یک شام مجلل در میدانی در بندر پورتوفینو به پایان رسید. آندرا بوچلی خواننده و ترانه‌سرای ایتالیایی نیز آوازخوانی این جشن را بر عهده داشت.

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوتنامه‌ای از طلا

بر اساس ضرب المثل "تا سه نشه بازی نشه" این عروس و داماد سومین پیش‌جشن عروسی‌شان را نیز روز ۵ ژوئیه، یک هفته قبل از عروسی اصلی جشن گرفتند. مراسم سنتی "سانگیت" (چیزی شبیه حنابندان) با حضور چندین هنرپیشه بالیوود، چهره‌های سرشناس و تاجران و بازرگانان مهم برگزار شد.
 
موکش آمبانی برای مقابله با انتقاد‌ها و برای آن که نشان دهد "به فکر مردم هم است" در روز سوم ژوئیه یک عروسی دسته‌جمعی برای ۵۰ زوج کم بضاعت در ایالت پالگار ترتیب داد. حدود ۸۰۰ نفر با خرج خانواده آمبانی در این جشن گروهی شرکت کردند.
 
علاوه بر این، عروس و داماد‌ها جواهرات، لوازم خانگی و غذا برای یک سال دریافت کردند.
 
هند پس از آمریکا و چین بیشترین تعداد ثروتمندان دردنیا را دارد. این کشور در عین حال یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است و حدود ۸۰۰ میلیون نفر در آن در فقر مطلق به سر می‌برند.

منبع: خبرفوری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
5
8
پس هزینه این عروسی را مردم روسیه دادن که با فروش نفت ارزان به هندی ها ان را تامین کردن !!!!!!
آخرین اخبار