قیمت فروش بلیط هواپیما متناسب با سن مسافر
کد خبر: ۳۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار: 2024 July 09    -    ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴

قیمت فروش بلیط هواپیما متناسب با سن مسافر

قیمت فروش بلیط هواپیما متناسب با سن مسافر

زمانی که قصد مسافرات با کودکان بازیگوش را دارید، باید تدابیر متفاوتی در ذهن داشته باشید که مسیر سفر برای شما و بچه‌ها راحت‌تر بگذرد. در این میان انتخاب نوع وسیله نقلیه برای مسافرت نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگرچه سفر با قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی، هزینه‌های سفر را تاحد زیادی کاهش می‌دهد، اما در نظر داشته باشید که سختی سفر بیشتر خواهد بود. به همین دلیل شاید بهترین انتخاب این باشد که به سراغ سایت‌ها و آژانس‌های فروش بلیط هواپیما بروید تا اسایش بیشتر در سفر را برای خودتان و کودکان به ارمغان بیاورید. البته قیمت فروش بلیط هواپیما برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است. در ادامه تمام فاکتورهای تعیین قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسالان و کودکان در رده‌های سنی مختلف را بررسی می‌کنیم.

قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان

اگر قرار است در تعطیلات نوروزی با نوزاد یا کودک‌ خردسال خودتان سفر کنید، احتمالا این سوال را در دهن دارید که قیمت بلیط برای این رده سنی چطور محاسبه می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که نوزادان از صندلی جداگانه استفاده نمی‌کنند و همراه با والدین هستند. به همین دلیل شرکتهای هوایی نیز مسافرانی که در رده سنی کمتر از دو سال قرار دارند، فروش بلیط هواپیما را با قیمتی کمتر در نظر می‌گیرند. البته این قیمت بر اساس نوع هواپیما از نظر چارتری یا سیستمی بودن متفاوت است. اما در بیشتر موارد شرکت‌های هواپیمایی یک نرخ ثابت 10 درصد را برای محاسبه قیمت بلیط نوزادان انتخاب می‌کنند. بنابراین قیمت بلیط هرچه باشد، باید 10 درصد آن برای نوزادان پرداخت شود.

قیمت فروش بلیط هواپیما متناسب با سن مسافر

قیمت بلیط برای کودکان بین 2 تا 12 سال

اگر مسافر در رده سنی بین دو تا ۱۲ سال قرار داشته باشد، برای سفر با هواپیما به صندلی و بلیط نیاز دارد و به همین دلیل قیمت بلیط کودک کاملا به شناسه نرخی بستگی دارد. به‌عبارتی هر ایرلاین باتوجه‌به ساعت و تاریخ حرکت، ترافیک سفر در ایام متفاوت سال و سیاست‌های بازرگانی خود، نرخ متفاوتی برای فروش بلیط هواپیما تعریف می‌کند. بنابراین موقع خرید بلیط برای کودکان بین دو تا 12 سال، باید بر اساس نوع ایرلاین و شناسه نرخ بلیطی که تعریف کرددن، برای خرید اقدام کرد. اما به‌صورت کلی و معمول، بهای بلیط کودکان حدود ۵۰ درصد و در بعضی موارد ۷۵ درصد بهای بلیط بزرگسالان تعییم می‌شود. همچنین درصورتی‌که شناسه نرخ بلیط خیلی ارزان باشد، قیمت بلیط بزرگسال و کودکان به‌صورت یکسان محاسبه خواهد شد.

این عدد در پروازهای داخلی درنظر گرفته میشود. اما در پروازهای خارجی قیمت بلیط برای نوزدان و کودکان بین دو تا 12 سال متفاوت است و در اغلب موارد حدود 75 درصد نرخ بلیط بزرگسالان است.

قیمت بلیط چارتری برای کودکان بین دو تا 12 سال

همانطور که بیان شد، نرخ بلیط در مدل سیستمی و چارتری برای نوزادان به‌صورت 10 تا 15 درصد بهای بلیط بزرگسال است. البته مسافران می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر برای نوزادان صندلی جداگانه رزرو کنند. برخی از ایرلاین‌ها نیز مبلغی کمتر از معادل بلیط دریافت می‌کنند و سبد نگه‌دارنده کودک به والدین و همراهان نوزاد ارائه می‌دهند. این سبدها ایمن بوده و به سقف یا دیواره هواپیما متصل می‌شود. به همین دلیل والدین به‌راحتی می‌توانند استراحت کنند و از امنیت نوزاد خود در سفر نیز آسوده‌خاطر باشند.

درعین‌حال نوع محاسبه برای کودکان تا 12 سال متفاوت است. به‌عبارتی قیمت بلیط چارتری برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. اما در بلیط سیستمی، بهای بلیط کودکان کمتر خواهد بود. قوانین هواپیمایی و پرواز به این صورت است که کودک برای امنیت کامل باید روی صندلی بنشیند و قیمت بلیط در پروازهای داخلی با تعرفه 50درصد و در پرواز خارجی با تعرفه 80درصد فروش بلیط هواپی فروش بلیط هواپیما ما محاسبه می‌گردد.

قیمت فروش بلیط هواپیما متناسب با سن مسافر

بلیط نیم‌بها در پروازهای سیستمی

کودکانی که در رده سنی بین دو تا 12 سال قرار دارند، در پروازهای سیستمی باید تعرفه 50 درصد برای خرید بلیط بپردازند و روی یک صندلی جداگانه بنشینند. اما در بلیط چارتری باید هزینه به‌ صورت کامل پرداخت شود. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که در هنگام مسافرت با کودکان، انتخاب بلیط سیستمی، گزینه مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی‌تری است تا هزینه‌های سفر را مدیریت کرد.

 قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر 5 سال

در این حالت نیز، شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای سیستمی برای کودکان زیر دو سال تعرفه 10 درصد را درنظر می‌گیرند و کودکان بزرگتر باید هزینه صندلی را در پرواز داخلی به‌صورت نیم‌بها پرداخت کنند.

آیا امکان سفر کودک بدون والدین وجود دارد؟

به‌صورت کلی اجازه حضور کودکان در پروازها بدون اجازه والدین وجود ندارد. اما در برخی موارد، بعضی از ایرلاین‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند که کودکان در رده سنی بین دو تا 12 سال بدون حضور والدین امکان سفر داشته باشند. در این شرایط، والدین باید فرم‌‌های مربوط به سفر کودکشان را از شرکت هواپیمایی دریافت کنند و تمام آنها را با دقت پر نمایند. علاوه بر آن، اطلاعات شخصی که کودک را به کانتر فرودگاه مبدا تحویل می‌دهد و در فرودگاه مقصد تحویل می‌گیرد، باید به شرکت هواپیمایی اعلام شود. در غیر این صورت امکان مسافرات کودک بدون حضور والدین وجود ندارد.

آخرین اخبار