در این کشور، سال ۲۰۲۴، سال ۲۰۱۶ میلادی است
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۲۲۷
تاریخ انتشار: 2024 June 27    -    ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
اتیوپی؛ کشوری که در سال ۲۰۲۴میلادی، مردمانش هنوز در سال ۲۰۱۶میلادی زندگی می‌کنند! تعجب نکنید، اینکه چیزی نیست؛ در این سرزمین، در ۱۱سپتامیر یا همان ۲۱شهریور خودمان، سال نو برایشان آغاز می‌شود! و جالب‌تر اینکه مردم اتیوپی، به تقویم میلادی منحصربه‌فرد خود حسابی هم می‌نازند! در این‌جا ماجرای تقویم این سرزمین را، بررسی می‌کنیم.

در این کشور، سال ۲۰۲۴، سال ۲۰۱۶ میلادی است (همشهری آنلاین)

در این کشور، سال ۲۰۲۴، سال ۲۰۱۶ میلادی است (همشهری آنلاین)«تابناک با تو» - اتیوپی؛ کشوری که در سال ۲۰۲۴میلادی، مردمانش هنوز در سال ۲۰۱۶میلادی زندگی می‌کنند! تعجب نکنید، اینکه چیزی نیست؛ در این سرزمین، در ۱۱سپتامیر یا همان ۲۱شهریور خودمان، سال نو برایشان آغاز می‌شود!

و جالب‌تر اینکه مردم اتیوپی، به تقویم میلادی منحصربه‌فرد خود حسابی هم می‌نازند! در این‌جا ماجرای تقویم این سرزمین را، بررسی می‌کنیم.

مبدأ تاریخ

البته که دلیل این اختلاف، روشن است! اهالی این کشور شرق قاره آفریقا، براساس آموخته‌های باستانی خود، معتقدند که حضرت مسیح، ۷سال و هشت‌ماه دیرتر به دنیا آمده و همین موضوع، چنین اختلافی در تقویم منحصربه‌فرد این کشور ایجاد شده است

اختلاف‌های دیگر

تقویم دومین کشور پرجمعیت قاره آفریقا، اختلاف‌های دیگری هم با دیگر تقویم‌ها دارد. به‌طور مثال، هر سال میلادی اتیوپیایی، ۱۳‌ماه طول می‌کشد که ۱۲‌ماه آن ۳۰روزه وماه آخر آن، ۵یا ۶روزه (درصورت کبیسه‌بودن) است. موضوع دیگری که ساعت شبانه‌روز این کشور را هم خاص کرده، آن است که، چون این سرزمین، روی خط استوا قرار دارد، طول روز و شب‌هایش با هم برابر است. به همین دلیل، ساعات شبانه‌روز در این کشور، ۲۴ساعت پیوسته نیست و به دو قسمت ۱۲ساعته روز یا شب تقسیم می‌شود. به زبان ساده، مثلا وقتی در کشور ما، ساعت ۷صبح، آفتاب طلوع می‌کند، در اتیوپی، ساعت روی صفر قرار دارد و ۸صبح ما، ساعت ۱صبح مردمان اتیوپی است.

مشکلات

دود این تقویم منحصر به فرد، اول در چشم گردشگران این کشور می‌رود. تطبیق تقویم میلادی با تقویم این کشور، ماجرای سفر را پیچیده می‌کند. حتی تنظیم تاریخ رفت‌وآمد هواپیما‌ها برای مسافران، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

این تقویم، کسب‌وکار‌های بین‌المللی، کار مدارس یا بانک‌ها و دیگر مشاغل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما مردمان این سرزمین، به تقویم‌شان می‌نازند و به‌خاطر هویت ملی، حاضر نیستند آن را تغییر دهند.

در این کشور، سال ۲۰۲۴، سال ۲۰۱۶ میلادی است (همشهری آنلاین)

منبع: همشهری آنلاین

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: کشور ، سال ، 2024 ، 2016
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv