ماجرای «خون فروشی» به کشورهای عربی چیست؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 June 11    -    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به برخی از اخبار منتشر شده درباره صادرات خون به کشورهای عربی به عنوان بحث «خون فروشی»، واکنش نشان داد.

۱۴ ژوئن به عنوان روز جهانی اهدای خون نامگذاری شده است. مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در آستانه این روز با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در ایران می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خون اهدا شد و به همین خاطر توانستیم نیاز‌های خونی و فرآورده مراکز درمانی کشور را به صورت صد درصدی تامین کنیم.

ماجرای «خون فروشی» به کشورهای عربی چیست؟
 

وی ادامه داد: در اتفاقی بی سابقه ذخایر خونی کشور از ۴ روز به حداقل ۸ روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین اتوماسیون غربالگری و گروه بندی خون در تمامی استان‌های کشور خبر داد و افزود: به هر استانی مراجعه کنید دیگر از روش‌های دستی برای غربالگری استفاده نمی‌شود و در تمامی استان‌ها این روند به صورت کاملا اتوماتیک صورت می‌گیرد.

جمالی در واکنش به برخی که سازمان انتقال خون ایران را به خون فروشی متهم می‌کنند، تاکید می‌کند: صادرات و واردات خون امکان پذیر نیست، با اطمینان می‌گویم که تاکنون نه یک واحد خون وارد شده و نه صادر شده چرا که جدا از بحث‌های حمل و نقل، ممکن است در یک کشور بیماری خاصی وجود داشته باشد که با انتقال خون، این بیماری منتقل شود بنابراین صادرات خون غیرممکن است. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جنگ غزه و نیاز مبرم مردم فلسطین به خون، می‌گوید: در دوران جنگ غزه افراد زیادی با مراجعه به مراکز، خواهان اهدای خون به مردم غزه بودند، اما ما در آن دوران هم تاکید کردیم امکان انتقال خون وجود ندارد.

تابناک
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
1
پس منشا و دلیل این شایعات کجا و چیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv