مرد عتیقه‌فروش را کارمندش کشته است؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۸۹۱
تاریخ انتشار: 2024 June 11    -    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 عصر ۱۳ فروردین امسال زنی جوان در تماس با پلیس گفت: دایی‌ام به تنهایی زندگی می‌کند و هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گرفتم پاسخگو نبود.
 عصر ۱۳ فروردین امسال زنی جوان در تماس با پلیس گفت: دایی‌ام به تنهایی زندگی می‌کند و هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گرفتم پاسخگو نبود.
 
نگران شدم و برای پیگیری حالش به خانه‌اش آمدم. اما هر چه زنگ زدم کسی در را باز نکرد این در حالی است که بوی شدید گاز از خانه به مشام می‌رسد.
 
به‌دنبال این تماس، مأموران کلانتری راهی محل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس کشیک قتل پایتخت، به همراه آتش‌نشانان وارد خانه شدند.
 
روزنامه ایران نوشت: در ورودی خانه سالم بود اما به محض ورود، آنها با جسد مرد 60 ساله در پذیرایی خانه‌اش مواجه شدند. با اعلام موضوع به بازپرس سالار صنعتگر، تیم بررسی صحنه راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد دست و پای جسد را با طناب بسته‌اند و آثار ضربات متعدد چاقو روی بدنش دیده می‌شد. متخصصان پزشکی قانونی در محل علت اولیه مرگ را خفگی اعلام کرده و از زمان مرگ حدود 24 تا 48 ساعت گذشته بود.
 
در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول مرد بازنشسته‌ای است که همسر و فرزندانش در خارج از کشور زندگی می‌کنند و او در این خانه تنها بوده و در کار خرید و فروش سنگ‌های عتیقه و قیمتی فعالیت داشته است.
 
در تحقیقات از همسایه‌ها نیز آنها مدعی شدند شب حادثه صدای درگیری از خانه مقتول شنیده‌اند. اما به تصور اینکه وی با دوستش دعوا می‌کند دخالتی نکرده‌اند.
 
بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل جنایت از وضعیت مالی مقتول و تنهایی او با خبر بوده است، بنابراین باتوجه به بهم ریختگی و سرقت از خانه، فرضیه قتل از سوی آشنا قوت گرفت. از این رو تیم جنایی به سراغ دوستان مقتول رفت و در این میان به مردی به نام شایان رسیدند که با خودرو مسافربری می‌کرد و کارهای اداری و شخصی مقتول را نیز انجام می‌داد.
 
از سویی در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت، کارآگاهان موفق شدند تصویر مبهمی از عامل جنایت را بدست آوردند که به نظر می‌رسید شایان است. با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد پلیسی، به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و شایان را در خانه‌اش بازداشت کردند. در بازرسی از خانه او نیز وسایل با ارزش و سنگ‌های قیمتی که از خانه مقتول به سرقت رفته بود، پیدا کردند.
 
هر چند وسایل سرقتی و سنگ‌های قیمتی در خانه متهم کشف شده بود اما وی همچنان منکر قتل شد و گفت: من کارهای اداری و شخصی مقتول را انجام می‌دادم و در این میان هم یکسری از وسایل او را خریداری کردم. پول تمام این وسایل را پرداخته‌ام و هیچ کدام از آنها سرقتی نیست. من حتی از قتل او نیز خبر نداشتم و از چند وقت قبل هر چه با او تماس گرفتم، پاسخ نمی‌داد. نگران شدم و به مقابل خانه‌اش آمدم که متوجه شدم خانه‌اش را پلمب کرده‌اند. از همسایه‌ها پرس و جو کردم گفتند که کشته شده است.
 
گرچه مرد جوان منکر جنایت است، اما باتوجه به مدارک و شواهد بدست آمده در تحقیقات و احتمال دست داشتن او در این جنایت؛ به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت،وی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

عصرایران

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv