طرز تهیه شیرینی کنجدی عربی
کد خبر: ۳۱۵۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

طرز تهیه شیرینی کنجدی عربی

با آمدن عید همه در تکاپوی آماده شدن برای این روز هستند. از جمله کارهایی که خانم های خانه دار پیش از عید نوروز انجام می دهند درست کردن انواع شیرینی های خانگی است. البته توصیه تابناک باتو نیز همین است که خودتان در منزل شیرینی مصرفی این روزها را آماده کنید. در اینجا شما را با شیرینی کنجدی عربی آشنا می کنیم.
طرز تهیه شیرینی کنجدی عربی با آمدن عید همه در تکاپوی آماده شدن برای این روز هستند. از جمله کارهایی که خانم های خانه دار پیش از عید نوروز انجام می دهند درست کردن انواع شیرینی های خانگی است. البته توصیه تابناک باتو نیز همین است که خودتان در منزل شیرینی مصرفی این روزها را آماده کنید. در اینجا شما را با شیرینی کنجدی عربی آشنا می کنیم.  

مواد لازم

شکر: 2 پیمانه
کنجد: 3 پیمانه
آب: یک و نیم پیمانه
هل: به مقدار لازم

طرز تهیه

کنجدها را در ظرفی گود ریخته روی حرارت قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا رنگ آنها تغییر کند و به اصطلاح، برشته شوند. سپس آنها را کنار می گذاریم تا خنک شوند. در ظرفی جداگانه آب و شکر را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به آرامی جوشیده و قوام آید. در آخر به آن هل سابیده شده را اضافه می کنیم. مایع به دست آمده را کنار قرار می دهیم تا مقداری از حرارت آن کاسته شود. سپس شربت به  دست آمده را با کنجدها مخلوط می کنیم. داخل یک سینی، کیسه فریزر را پهن کرده و سپس ماده به دست آمده را داخل آن پهن می کنیم و به شکل دلخواه آن را برش می دهیم. سینی را داخل یخچال قرار می دهیم و بعد از اینکه شیرینی کنجدی کمی سفت شد، از آن استفاده می کنیم.

طرز تهیه شیرینی کنجدی عربی


منبع: cookpad

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
1
0
علاقه ای به این شیرینی نداریم
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
1
بسیار خوشمزس .خیلی دوست دارم حتما درست میکنم ..تابی خیلی خوبی
آخرین اخبار