کارشناسی صحنه مشکوک و جنجالی گل پرسپولیس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: 2024 June 01    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد.

 پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمان لیگ بیست و سوم را به دست آورد که تا دقیقه ۸۶، مسابقه بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد و با توجه به پیروزی استقلال مقابل پیکان، آبی‌ها در صدر جدول آنلاین لیگ برتر قرار داشتند.

اما گئورگی گولسیانی روی توپ ارسالی وحید امیری دروازه حامد لک را باز کرد تا قهرمان لیگ تغییر کند و این سرخپوشان باشند که جام را بالای سر می‌برند.

تک گل سرخپوشان البته در شرایطی مشکوک به آفساید به ثمر رسید و مدافعان مس رفسنجان در این صحنه اعتقاد داشتد کمک داور باید این گل را مردود اعلام می‌کرد.

کارشناسان داوری به بررسی این صحنه پرداخته‌اند که نظر آنها را در ادامه می‌خوانید:

* محمدرضا ابوالفضلی: تشخیص این صحنه بسیار دشوار است. برای تشخیص این صحنه نیاز به دوربین روی خط هست و نمی‌توانیم از این زاویه تشخیص بدهیم.

*محمدحسین ترابیان: سلام وقت بخیر. با توجه به زاویه دوربین و صحنه های پخش شده ، ارزیابی این صحنه بسیار سخت است. برای ارزیابی صحنه ، باید دوربین دقیقا روی خط آفساید باشد تا نظر قطعی اعلام گردد. مضاف بر این برای ارزیابی و کارشناسی اینجور صحنه ها نیاز به تکنولوژی‌ VAR میباشد.

* ابراهیم میرزابیگی: پای بازیکن مس رفسنجان مساوی با بازیکن پرسپولیس است و به همین دلیل این صحنه نمی‌تواند آفساید باشد و گل صحیح است.

*حسین عسگری: صحنه خیلی سختی است و باز هم دوربین روی خط آفساید نیست اما جای بحث دارد. با این تصاویر به نظر می‌رسد زمان پاس بازیکن هم‌دسته، بازیکنی که گل زد نیم گام در آفساید باشد اما باز هم تاکید می‌کنم تا دوربین روی خط نباشد، نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.

* تورج حق‌وردی: گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

* بابک وسیله‌بر: صحنه بسیار سختی است و نیاز به وی ای آر دارد و تشخیص دقیق آن از فیلمبرداری روی خط آفساید مقدور است، اما از این زاویه زمان لمس توپ توسط همدسته مهاجم، زننده گل در موقعیت آفساید به نظر میرسد.

* سعید علی نژادیان: با این زاویه تصویر برداری و با توجه به اینکه دوربین دقیقا روی خط آفساید قرار ندارد، تشخیص قطعی اینکه مهاجم در  آفساید قرار دارد یا خیر مشکل است.برای این گونه صحنه ها وجود تکنولوژی VAR لازم است.

* نوید مظفری: متأسفانه ما همیشه مشکل تصویربرداری داریم. در این صحنه هم نمی‌توانیم نظر صد درصدی بدهیم اما ۹۰ درصد بازیکنی که گل را به ثمر می‌رساند، در وضعیت آفساید قرار دارد.

 *یدالله جهانبازی: سخت است اما به نظرم برابر هستند.

* علی خسروی: دست بازیکن حساب نمی‌شود و پا هم وی ای آری است و باید تکنولوژی تشخیص بدهد.

 

ورزش سه

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv