این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۰۴۹
تاریخ انتشار: 2024 June 04    -    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.

این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند (شهر خبر)

این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند (شهر خبر)«تابناک با تو» - ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.

این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند

ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: اگر ساعت ۱۱ صبح است و به این فکر می‌کنید که سراغ یک تکه شکلات بروید تا با چای میل کنید. ساعت ۳ بعدازظهر دلتان برای کمی چیپس لک می‌زند و کمی‌ بعد به بستنی فکر می‌کنید دنبال علت آن باشید.ما معمولا غذاها و نوشیدنی‌هایی را دوست داریم که می‌دانیم تنها برای مصرف هرازچندگاه خوب‌‌اند برخی از این تنقلات می‌تواند مشکلات اساسی سلامتی مانند بی‌خوابی یا کمبود ویتامین به دنبال داشته باشند، بنابراین بهتر است از همان اول مراقب‌ باشید. به برخی از این ‌خوراکی‌های هوس‌برانگیز در ادامه اشاره می‌کنیم:

این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند (شهر خبر)

شکلات

شکلات گل سرسبد تنقلات است. مواد غذایی سرشار از قند و چربی مانند شکلات هوس‌برانگیزند چون ترشح هورمون‌هایی مانند دوپامین و سروتونین را که حس خوبی به انسان می‌دهند، تحریک می‌کنند. برای همین است که اغلب وقتی ناراحتیم یا استرس داریم، سراغ شکلات می‌رویم. البته برخی مطالعات نشان داده است که کمبود منیزیم هم میل و اشتیاق به شیرینی را بیشتر می‌کند.

چیپس

وقتی سراغ چیپس می‌رویم که ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و نمک را هوس کرده باشیم. گاهی اوقات استرس، بی‌حوصلگی و کسل بودن ما را به سمت این خوراکی‌ می‌کشاند، زیرا این نوع مواد غذایی نوعی حس آرامش به همراه دارند. البته تمایل به این مواد غذایی از روی عادت هم، چندان غیرعادی نیست.

چیپس یکی از خوراکی‌هایی است که هوس آن می‌تواند از کمبود خواب هم خبر بدهد. تحقیقات نشان داده‌اند که در صورت کمبود خواب، میل به غذاهای شور، نشاسته‌ای و شیرین تا ۴۵ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین شاید با پرهیز از صفحات نمایشگر و تنقلات قبل از خواب و همچنین پیروی از ساعت خواب و بیداری ثابت و منظم، بتوان به خواب مفید و کافی دست یافت و هوس چیپس را هم کنترل کرد.

این خوردنی ناراحتی و اندوه را از شما دور می‌کند (شهر خبر)

بستنی

ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.برای همین ممکن است هنگام ناراحتی و اندوه سراغ بستنی بروید تا روحیه‌تان عوض شود و کمی شاد شوید. پیشنهاد می‌کند که برای مقابله با استرس سراغ روش‌های دیگر مانند ذهن‌آگاهی، مراقبه و یوگا بروید.

منبع: اطلاعات

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv