روزنامه صداوسیما: مراقب بلاگرهای بی‌حجاب به ظاهر خانواده‌دار باشید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 May 27    -    ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
روزنامه جام جم در یادداشتی به محتواهای غیراخلاقی در فضای مجازی و رعایت نشدن حجاب پرداخته است: یکی ازعلل بی‌توجهی به انجام دستورات دینی از‌ جمله رعایت عفاف و حجاب که سبب تغییرات گسترده فرهنگی و سبک زندگی اسلامی شده، صفحات با محتواهای غیراخلاقی در فضای مجازی مانند اینستاگرام است.
روزنامه جام جم در یادداشتی به محتواهای غیراخلاقی در فضای مجازی و رعایت نشدن حجاب پرداخته است: یکی ازعلل بی‌توجهی به انجام دستورات دینی از‌ جمله رعایت عفاف و حجاب که سبب تغییرات گسترده فرهنگی و سبک زندگی اسلامی شده، صفحات با محتواهای غیراخلاقی در فضای مجازی مانند اینستاگرام است. این فضاها، قواعد فرهنگ واقعی را کمرنگ می‌کنند. در جامعه ایران، قواعد عرفی و قانونی مشخصی برای مثال در مورد رعایت حجاب وجود دارد.
 
این قواعد در فضای مجازی یا به‌صورت اندک به نمایش گذاشته می‌شو‌د یا اصلا دیده نمی‌شود. تا جایی که انتشار و تماشای عکس یا فیلم بی‌حجاب بلاگرهایی که به ظاهر خانواده‌دار هستند، برای بسیاری از کاربران، امری طبیعی و بهنجار در فضای مجازی به شمار می‌آید که همین دیدگاه بی‌پروایی در فضاهای واقعی هم نمود پیدا کرده است.ناگفته نماند، روابط آزاد با نامحرم و خیانت سایبری در فضای مجازی به‌خصوص اینستاگرام، بسیاری از تأثیرات فضای واقعی را دارد.از نظر اسلام در حفظ حریم با نامحرم، فرقی بین محیط واقعی و محیط مجازی نیست و ارتباط در محیط مجازی همانند خلوت دو نامحرم است و چون کسی به آنجا راه ندارد، بنابراین محل اشکال است.
 
 
 
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
0
درست یا غلط ابن حرفها رو آمار جامعه نشون میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv