چرا مردان هميشه در روياي يک زن زيبا هستند؟
کد خبر: ۳۱۴۴۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 25    -    ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
bato-adv
bato-adv
عقده اديپ، عقده اي که در آن فرزند پسر، پدرش را از بين مي برد تا بتواند به ازدواج با مادرش برسد و مانعي بر سر راه نباشد، اين موضوع يک داستان افسانه اي و در کتب روان شناسي فرويد بسيار بحث شده است.
چرا مردان هميشه در روياي يک زن زيبا هستند؟ مردها هميشه در روياي يک زن زيبا هستند، حتي اگر خودشان بسيار زشت باشند يا زيبا باشند. اين حس در تمامي مردان وجود دارد و تنها مختص به يک يا دو نفر نيست و در نهان تمام مردها اين حس وجود دارد فقط درصد آن کمي بيشتر يا کمتر است.
 
مردها حتي در روابط دوستانه قبل از ازدواج نيز به دنبال دخترهاي زيبا هستند، در تحقيقي که بر روي درصد زيادي از مردها انجام شد مشخص شده است که اين حس در تمامي مردان وجود دارد و تنها مختص به يک يا دو نفر نيست و در نهان تمام مردها اين حس وجود دارد فقط درصد آن کمي بيشتر يا کمتر است.

چرا مردان هميشه در روياي يک زن زيبا هستند؟


اما به چه دليل؟

هنگامي که يک مرد با يک زن مواجه مي شود او را از هر لحاظ مي پسندد جز مسئله زيبايي، معتقد است که اگر توانسته است او را پيدا کند پس مي تواند شخص ديگري را نيز پيدا کند و به همين دليل گزينه اول را رها مي کند و به دنبال شخص ديگري مي رود زيرا معتقد است که زن هاي بسيار زيبايي وجود دارند و مصرانه بر اين مساله تاکيد مي کنند که " زن هاي زيباي بسياري وجود دارند".
 
جالب است بدانيد که خانم ها همچين رويايي را در زمان نوجواني خود دارند و زماني که به دوره جواني مي رسند اين رويا ديگر رنگ مي بازد و جلاي اوليه خود را ندارد معمولا دخترها در دوره نوجواني در روياي اين هستند که شخصي با يک اسب سفيد به دنبال آنها مي آيد، غول ستمگر را مي کشد و او را به همسري خود برمي گزيند اما پسرها از همان ابتدا واقع گراتر هستند و به دنبال اين وقايع نمي روند اما هميشه به دنبال يک زن زيبا هستند.
 
يک پرنسس زيبا، پرنسسي که تنها مالکش خود اوست، روياهايي هستند که در ذهن پسران جوان مي چرخد و در اکثر مواقع با شکست مواجه مي شوند زيرا تنها معيار زيبايي برايشان مطرح مي شود و چشمشان را در برابر ساير گزينه هاي کليدي که مهم تر از زيبايي ظاهري هستند مي بندند در نهايت نيز به زندگي بدون عشق مي رسند. نتايج يک نظرسنجي که توسط يک روان شناس فرانسوي در فرانسه انجام شده است، بيانگر موضوعات زير مي باشد.
 
هنگامي که از مردها پرسیده مي شود آيا دوست دارند که يک همسر مثل سيندرلا داشته باشند، بسياري از آنها اين موضوع را نمي پذيرند و مي گويند همسري مثل سيندرلا را نمي پذيرند، در صورتي که نام يکي از بازيگران يا خوانندگان هاليوودي را ذکر مي کنند و عنوان مي کنند که مايلند اين شخص همسر او باشد.
 
يکي از دلايلي که ذکر مي شود مبني بر اين موضوع است که سفيد برفي يا سيندرلا داراي شخصيت هايي ساده بوده اند.
 
برخلاف اينکه گفته مي شود بسياري از آقايان خانمهاي ساده را بيشتر مي پسندند اما اين روان شناس فرانسوي در طي تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده است که مردها دوست دارند خانم هايشان هميشه آرايش داشته باشند.

چرا مردان هميشه در روياي يک زن زيبا هستند؟
 
بسياري از آقايان معتقد هستند که تنها مادرشان زيبا بوده و شخص ديگري نمي تواند زيبايي او را داشته باشد. به همين دليل به دنبال شخصي هستند که از مادرشان زيباتر باشد. البته لازم به ذکر است زيبايي مادر تنها به دليل زيبايي صورت مطرح نيست بلکه به دليل زيبايي هايي معنوي که براي فرزندان دارد بخصوص در ذهن پسران ماندگار مي شود، به دلايلي مانند عقده هاي اديپ.

عقده اديپ چيست

عقده اديپ، عقده اي که در آن فرزند پسر، پدرش را از بين مي برد تا بتواند به ازدواج با مادرش برسد و مانعي بر سر راه نباشد، اين موضوع يک داستان افسانه اي و در کتب روان شناسي فرويد بسيار بحث شده است.
 
به یاد داشته باشيد که پرنسس نيز پير، بيمار و زشت مي شود و در نهايت تمام انسان ها روزي به مرگ نزديک مي شوند. در تمام روزهايي که گقته شد با وجود يک پرنسس زشت چه خواهيد کرد؟ پس به دنبال زيبايي هاي ديگري در وجود همسرتان باشيد.

چرا مردان هميشه در روياي يک زن زيبا هستند؟
 
اما زيبايي هاي ديگري نيز در اين نظرسنجي مورد توجه قرار گرفته اند؛
بسياري از آقايان ذکر کردند که منظورشان از زيبايي، زيبايي باطني است نه زيبايي ظاهري و اين زيبايي را اين چنين توصيف مي کنند؛

* آنها به دنبال دختر و همسري هستند که مهربان و سخت کوش باشد، به صحبت هاي آنها گوش دهد و با هم تفاهم داشته باشند.

* زني که قوي و مصمم باشد و او را در کارهايش به دنبال خود بکشد.

* بسياري از مردها معتقد هستند که تنها موردي که برايشان بسيار مهم است، روابط زناشويي شان است حتي اگر زنشان کمي زشت باشد البته کمي نه خيلي، در صورتي که روابط زناشويي خوبي با او داشته باشند، اين موضوع برايشان کمتر آزار دهنده است.

* بايد به خاطر داشته باشيد که شما تنها براي داشتن رابطه هاي زناشويي يا اعمال خارق العاده اي که در فيلم هاي غير اخلاقي نشان داده مي شود ازدواج نمي کنيد. علاوه بر ارضای نيازهاي جنسي شما نياز به ارضای نيازهاي روحي تان نيز داريد. اگر تنها براي ارضای اين حس ازدواج مي کنيد بسيار در اشتباه هستيد.
 
 افرادي که با اين هدف وارد مسائل عاشقانه و احساسي خطرناکي مانند روابط زناشويي مي شوند با همان شدت و سرعت نيز خارج مي شوند، زيرا رابطه زناشويي رابطه اي نيست که تنها ملاک خود را بر اساس زيبايي زن قرار دهيد. همان طور که هميشه گفته مي شود زيبايي ظاهري ممکن است با يک اتقاق ساده از بين برود اما اين زيبايي باطني است که هيچ گاه از بين نمي رود و به تمام آقاياني که داراي اين ديد نسبت به زن هستند، توصيه مي کند که شيوه نگارش خود را تغيير دهند تا در زندگي هاي مشترکشان دچار مشکل نشوند.
 
مکاني که شما با همسر آينده تان روبرو مي شويد نيز نقش مهمي دارد با يک نگاه، عاشق مي شوند و زندگي مشترکشان را تشکيل مي دهند و به سرعت همان يک نگاه، از هم جدا مي شوند.
آريا
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
39
20
چقدر با اطمینان نوشته اید: "در نهان تمام مردها اين حس وجود دارد". مضحک و غیر واقعی بودن روانشناسی بویژه عقاید فروید روز بروز بیشتر اشکار می شود، و مضحکتر افرادی هستند که با خواندن این عقاید خود را عالم و دانا می پندارند در حالیکه نمی توانند و یا نمی خواهند ناتوانی و عجز خود در فهم و درک پدیده های انسانی را بپذیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
تو عالم و دانایی، تو خوبی
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
1
1
توی این عصر تفاهم از نظر شغل وتحصیلات از همه ی موارد بالا مهمتر است .چون انسانها به بینش یکسان نیاز دارند تا همدیگربفهمند.این عقاید بالا مال عصر پدرانمان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
21
12
چه مسخره...
علی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
9
3
سالهاست که فروید بت روانشناسان غرب شده و گفته های او را چون وحی منزل میدانند. امروزه ثابت شده است که بیشتر افکار فروید ناشی از ناکامیها و سرخوردگیهای دوران زندگیش بوده و برخی نظریات او همچون گذشته اش کثیف و سخیف است و روانشناسان با شدت بیشتری ایده های او را نقد و رد میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
4
0
با این مطاب کاملا موافقم...
تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
2
1
به نظر بنده هم درست گفته شده و اقایان به دنبال زیبایی خانم هستند و فکر می کنند که زیبایی ظاهری کامل کننده تمام نیازهایشان هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
3
0
آفرين مطلب بسيار جالبه،ريشه اين مطلب همواره توي طول تاريخ به چشم آمده،حتي باعث جنگ ها و دشمني ها شده،شما فرض كنيد الان يك بانو از دوران اوليه با ظاهر انسان هاي اوليه به شما اظهار علاقه كند مسلما ظاهر ايشان براي شما قابل تحمل نخواهد بود،چون ايشان مثل يك كامپيوتر بدون برنامه خواهد بود،ولي با عمل زيبايي و آرايش و نقاشي صورت ايشان از تعريف صفر اوليه خارج مي شود،و شما راغب به درك ايشان خواهيد شد،اين بدليل پناه بردن پشت ماسك شخصيتي است،در واقع پوشش حاوي يك نوع شخصيت و ذهنيت فرا انسانيست كه با نشستن بر صفر اوليه ،انسان را به فنتزي نزديك و از حقيقت اوليه دور مي كند،به همان دليل كه انسان اوليه براي اولين بار خود را پوشاند يعني شرم،شرم از انسان/ميمون،دنياي امروز ساخته فنتزي فرا انسان خوانده شدن انسان توسط خودش است،و شخصيت هاي زياد و پيچيده در هر انسان مدرن،كاملا درست مي گيد شخصيت ها فراتر ظواهر قادر به دوستي و ازدواج هستند كه تعادل انساني و انسانيت را دچار مشكل اساسي مي كند،
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
2
4
تحلیل آب دوغ خیاری...
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
7
2
بنظر من اگر تينت زن زيبا باشه ظاهرش هو زيبا جلوه ميكنه ولي زني با تينت زيبا وجود نداره در نتيجه ظاهرشون هم با تينتشون در ارتباط ميشه نهايتا مردها در رتبه اول هستند اقايون مثبت بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
اشتباه شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
1
1
اون زیبایی مال دوران نوجوانیه و کم سنها بیشتر دنبال زیبایی ان اما در سن بالای ۳۰ زیبایی در رتبه ۲ است البته اگه زیبایی هم باشه حتما رتبه ۱ را میگیره اما اگه نبود. اخلاق خوب زن و مرد یا تفاهم برای تشکیل زندکی کافیه
مهساخانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و اینکه مردان زیبایی را می پسندد صفت خوبی است.
همه موجودات زیبایی را دوست دارند.....این منافاتی با. اخلاق ندارد و این ویژگی خوبی در همه موجودات و کردان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
1
زیبایی از دید افراد متفاوت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv