طرز تهیه یک پفک خانگی بدون هیچ مواد مضر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۳۸۲
تاریخ انتشار: 2024 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پفک یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که سن و سال ندارد و برای همه آدم‌های دنیا محبوب است! برای دورهمی و تولد‌ها پفک اولین گزینه می‌باشد. اما چقد خوب است ما طرز تهیه پفک خانگی را یاد بگیریم تا برای کودکان و اعضای خانواده ضرری نداشته باشد. پفک خانگی با سیب زمینی و نشاسته ذرت یک گزینه سالم‌تر از پفک‌های آماده است.

طرز تهیه یک پفک خانگی بدون هیچ مواد مضر

طرز تهیه یک پفک خانگی بدون هیچ مواد مضر«تابناک با تو» - پفک یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که سن و سال ندارد و برای همه آدم‌های دنیا محبوب است!

برای دورهمی و تولد‌ها پفک اولین گزینه می‌باشد. اما چقد خوب است ما طرز تهیه پفک خانگی را یاد بگیریم تا برای کودکان و اعضای خانواده ضرری نداشته باشد. پفک خانگی با سیب زمینی و نشاسته ذرت یک گزینه سالم‌تر از پفک‌های آماده است.

مواد لازم برای تهیه پفک خانگی

سیب زمینی ۵ عدد

نشاسته ذرت ۹۰ گرم

روغن مایع ۲ ق غذا خوری

گشنیز، زردچوبه، پودر فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه پفک خانگی با سیب زمینی و نشاسته ذرت بدون پنیر

طرز تهیه یک پفک خانگی بدون هیچ مواد مضر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و بگذارید آبپز شوند سپس پوستش را جدا کرده و رنده ریز بزنید و کمی با دست ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند (برای اینکه سیب زمینی‌ها چسبنده نشوند صبر کنید تا سیب زمینی بعد از پوست کندن از حرارت بیفتند و خنک شوند سپس رنده بزنید).

مرحله دوم: تهیه مواد پفک خانگی

به سیب زمینی‌های رنده شده نشاسته ذرت را به همراه تمام ادویه‌ها و نمک اضافه کنید و روغن را نیز اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا مانند خمیر شود. سپس یک نایلون برداشته و کمی روی آن را چرب کنید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله سوم: کاتر زدن پفک خانگی

روی خمیر یک نایلون دیگر گذاشته و با وردنه خمیر را به قطر ۴ میلی باز کنید و با کاتر گرد قالب بزنید و یا می‌توانید به صورت عمودی برش بزنید، اگر قالب گرد نداشتید می‌توانید از ته لیوان استفاده کنید و برای تو خالی کردن وسط آن از ماسوره استفاده کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس پفک‌ها را داخل روغن انداخته و سرخ کنید تا طلایی شود و پف کند سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس داخل دیس گذاشته و به همراه سس کچاب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن‌های دستور پخت پفک خانگی با سیب زمینی

وقتی پفک‌ها را داخل روغن انداختید یکی را انداخته کمی صبر کنید تا پف کند سپس دیگری را بیندازید وگرنه بهم می‌چسبند و خمیر می‌شوند.

می‌توانید مواد را داخل قیف ریخته و بدون ماسوره بزنید و مانند بامیه قیچی کنید.

به دلخواه می‌توانید در مواد پنیر پیتزا بریزید.

نشاسته ذرت با آرد ذرت متفاوت است.

می‌توانید از مواد برداشته و در دست گرد کنید سپس سرخ کنید.

منبع: عصرایران

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: پفک ، خانگی ، خوراکی ، مضر
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv