رودخانه‌ای که چگونگی ساخت اهرام را توضیح می‌دهد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: 2024 May 19    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
چرا ده‌ها هرم باستانی مصر در طول یک نوار در صحرا، دور از سواحل رود نیل مدرن یافت می‌شوند؟ شاید، تحقیقات جدید بتواند دلیل آن را به ما بگوید. مطابق تحقیقات تازه، این هرم‌ها در امتداد شاخه‌ای از سیستم رودخانه ساخته شده بودند که دیگر از بین رفته. این نظریه نه تنها مکان مبهم اهرام را توضیح می‌دهد...

این رودخانه گمشده می‌تواند چگونگی ساخت اهرام را توضیح دهد (یک پزشک)

این رودخانه گمشده می‌تواند چگونگی ساخت اهرام را توضیح دهد (یک پزشک)«تابناک با تو» - چرا ده‌ها هرم باستانی مصر در طول یک نوار در صحرا، دور از سواحل رود نیل مدرن یافت می‌شوند؟ شاید، تحقیقات جدید بتواند دلیل آن را به ما بگوید. مطابق تحقیقات تازه، این هرم‌ها در امتداد شاخه‌ای از سیستم رودخانه ساخته شده بودند که دیگر از بین رفته.

این نظریه نه تنها مکان مبهم اهرام را توضیح می‌دهد، بلکه ممکن است چگونگی ساخت این سازه‌های مرموز را در بیش از ۴۵۰۰ سال پیش روشن کند.

بیش از ۳۰ هرم در امتداد یک نوار عمودی بین جیزه و لیشت Lisht در امتداد لبه صحرا واقع شده‌اند. این هرم‌ها شامل هرم بزرگ جیزه، شاید معروف‌ترین هرم مصر باستان و تنها عجایب هفتگانه جهان باستان است که پابرجا مانده است.

این هرم‌ها در فاصله نسبتاً زیادی از رودخانه نیل واقع هستند. با این حال، مشخص است که رودخانه در طول هزاره‌ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است و احتمالاً در گذشته برون‌ده آبی یا دبی بسیار بیشتری داشته است، و همچنین شاخه‌های دیگری داشته که دیگر وجود ندارند.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان به تصاویر ماهواره‌ای نگاه کردند تا مکان احتمالی یک شاخه رودخانه سابق را که در نزدیکی دامنه‌های فلات صحرای غربی در کنار محوطه اهرام قرار دارد، جستجو کنند. پس از یافتن یک مورد محتمل، آن‌ها برای انجام بررسی‌های ژئوفیزیکی و جمع‌آوری نمونه‌های رسوب به منطقه رفتند.

آن‌ها ادعا می‌کنند که این شواهد، یک شاخه باستانی ۶۴ کیلومتری از رودخانه نیل که از آن زمان ناپدید شده را تایید می‌کنند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند نام این رودخانه طولانی را «احرمات» Ahramat که در زبان عربی به معنای «اهرام» است، نامگذاری کنند.

این رودخانه گمشده می‌تواند چگونگی ساخت اهرام را توضیح دهد (یک پزشک)

طول این شاخه از رود احتمالاً واقعاً زیاد بوده، اما در عین جحال عرض این شاخه در برخی مناطق بسیار زیاد است. از نظر دکتر امان غنیم، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کارولینای شمالی در ویلمینگتون، در سیزدهمین کنگره بین‌المللی مصر‌شناسان، ادعا کرد که عرض این رود احتمالا نیم کیلومتر یا حتی بیشتر بوده. پس این یک شاخه کوچک نبوده و یک شاخه اصلی بوده.

به نظر می‌رسد که شاخه رودخانه حدود ۴۲۰۰ سال پیش، قرن‌ها پس از ساخته شدن اهرام شروع به دنبال یک خشکسالی شدید، شروع به خشک شدن کرده.

برخی از شهر‌های باستانی هم پس از خشک شدن شاخه‌ها ناپدید شده‌اند. اما قبل از ناپدید شدن، چنین شاخه رودخانه‌ای، ابزاری ارزشمند برای کمک به ساخت اهرام بود.

به جای اینکه مقادیر زیادی سنگ را روی شن و ماسه بکشد، این آبراه اجازه می‌داد تا تنها مواد و کارگران بر روی آب حمل شوند.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: رودخانه ، گمشده ، اهرام ، مصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv