کتابی که در آن از پوست انسان استفاده شده بود، حذف شد!
کد خبر: ۳۰۹۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 April 05    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵
خیلی جالب است که در زمان‌هایی از پوست انسان برای صحافی کتاب‌ها استفاده می‌شد! اما به دنبال بررسی‌هایی، کارشناسان در سال ۲۰۲۲ متوجه بقایای انسانی در مجموعه‌های موز‌ه‌ای کتابخانه هاتون دانشگاه هاروارد، شدند و توصیه کردند که کتابی که در صحافی آن از پوست انسان استفاده شده بود، حذف شود.

دانشگاه هاروارد پوست انسان را از صحافی کتابی که قدمت آن به دهه ۱۸۸۰ بازمی‌گردد، حذف می‌کند (یک پزشک)

دانشگاه هاروارد پوست انسان را از صحافی کتابی که قدمت آن به دهه ۱۸۸۰ بازمی‌گردد، حذف می‌کند (یک پزشک)«تابناک با تو» - خیلی جالب است که در زمان‌هایی از پوست انسان برای صحافی کتاب‌ها استفاده می‌شد!

اما به دنبال بررسی‌هایی، کارشناسان در سال ۲۰۲۲ متوجه بقایای انسانی در مجموعه‌های موز‌ه‌ای کتابخانه هاتون دانشگاه هاروارد، شدند و توصیه کردند که کتابی که در صحافی آن از پوست انسان استفاده شده بود، حذف شود. کتابخانه هاروارد در حال تجدید نظر و وضع قوانین در مورد اخلاقیات در این مورد و برخورد محترمانه با بقایای انسانی است.

کتاب‌های آنتروپودرمیک نامی است که به فرآیند صحافی کتاب در پوست انسان داده می‌شود و نمونه‌هایی از آن در موزه‌های سراسر جهان نگهداری می‌شود. وحشتناک است، اما مثلا کتابی به نام کپی تاریخ معتبر و وفادار قتل مرموز ماریا مارتن از پوست یک قاتل ساخته شده است.

کتاب صحافی شده با پوست انسان در کتابخانه هاتون، محل نگهداری کتاب‌های نادر هاروارد در نسخه‌های خطی، نسخه‌ای از کتاب Des Destinées de l’âme اثر آرسن هوسی بود. این کتاب متعلق به پزشک و کتاب‌شناس فرانسوی -دکتر لودویک بولاند- (۱۸۳۹-۱۹۳۳) بود، که عشق ظاهری او به کتاب منجر به تصمیم بحث‌برانگیز او برای استفاده از پوست انسان شده بود!

دانشگاه هاروارد پوست انسان را از صحافی کتابی که قدمت آن به دهه ۱۸۸۰ بازمی‌گردد، حذف می‌کند (یک پزشک)

پوست از بدن یک بیمار زن مرده به دست امده بود که پیکر او در بیمارستانی بود که بولاند در آن کار می‌کرد. او بدون رضایت پوست را برداشته بود، هویت بیمار مشخص نبود و این کتاب از سال ۱۹۳۴ در مجموعه‌های کتابخانه هاروارد وجود دارد.

تام هایری، کتابدار کتابخانه هاتون، در این مورد می‌گوید: یادداشت دست‌نویس بولاند که در جلد درج شده است، بیان می‌کند که «کتابی درباره روح انسان شایسته داشتن پوشش انسانی است»!

حقوق مربوط به بقایای انسانی در سال ۲۰۰۴ با وضع قانونی در مورد استفاده از بافت انسانی، دستورالعمل‌های محکمی را برای گرفتن رضایت برای نمایش بقایای انسان در نمایشگاه‌هایی Body Worlds تعیین کرده است. در پی آن، در سال ۲۰۲۲، مقررات بیشتری برای بقایای انسان در مجموعه‌های موزه توسط گزارش کمیته راهبری ارائه شد.

لارنس باکو، رئیس دانشگاه هاروارد در این مورد می‌گوید: «ما باید شروع به رویارویی با واقعیت‌هایی در گذشته کنیم که در آن کنجکاوی آکادمیک بر انسانیت ما غلبه کرده.»

در گزارش جدید موارد نقض استاندارد‌های اخلاقی در استفاده از پوست انسان، آورده شده. این گزارش شامل نقش کتابی در مورد یک آیین مرموز قدیمی هم است.

جالب است که دانشجویانی که کتاب را مطالعه می‌کردند نمی‌دانستند که ماده ولیه صحافی آن از چیست. هنگامی که در سال ۲۰۱۴ تأیید شد که صحافی روی این کتاب واقعاً پوست انسان است، کتابخانه هاتون در بیانیه‌ای گفت که: «کتابخانه هاروارد اشتباهات گذشته خود را در نگهداری این کتاب تصدیق می‌کند که در این موارد حیثیت انسانی بات نمایش بقایای انسانی در صحافی‌ها به خطر افتاده بود. ما از کسانی که تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند عذرخواهی می‌کنیم.»

دانشگاه هاروارد پوست انسان را از صحافی کتابی که قدمت آن به دهه ۱۸۸۰ بازمی‌گردد، حذف می‌کند (یک پزشک)

تاریخ غنی‌ای از بقایای انسان وجود دارد که به شیوه‌های اخلاقی مشکوک نمایش داده می‌شود، از سالن نمایشگاه La Morgue در پاریس در سال ۱۸۶۰، تا Body Worlds در دوران مدرن. همانطور که باکو می‌گوید، این دانشگاه نقش مهمی در به دست آوردن بقایای انسان از طریق ابزار‌های غیراخلاقی داشته، مانند کالبد شکافی ۱۳۰ ساله سیستم عصبی انسان، که گمان می‌رود از بدن هریت کول گرفته شده.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
0
1
متن بالا را گوگل ترانسلیت ترجمه کرده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار