خبر فوری وزیر راه برای بازار مسکن
کد خبر: ۳۰۸۷۵۳
تاریخ انتشار: 2024 March 22    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش ناترازی عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل، گفت: امسال با تزریق سرمایه مردمی ساخت مسکن سرعت بیشتری می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش ناترازی عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل، گفت: امسال با تزریق سرمایه مردمی ساخت مسکن سرعت بیشتری می‌گیرد.
 
مهرداد بذرپاش با اشاره به این‌که مشارکت مردم در ساخت مسکن یک راهبرد اصلی در این حوزه است، اظهار کرد: متوسط زمان ساخت مسکن با مداخله بیشتر دولت بیش از ۳ سال طول می‌کشد که در مسکن مهر این زمان تا بیش از ۱۱ سال نیز طول کشید، در حالی که با استفاده از روش مشارکت مردم این زمان را به حدود یک سال و نیم رساندیم.
 
 
وی افزود: با کوتاه شدن زمان ساخت، با توجه بر کم‌تر شدن آثار تورم در این حوزه، هزینه پروژه‌ها نیز کاهش می‌یابد و از جمله آثار حضور مردم در میدان ساخت مسکن این است که کیفیت نیز افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان این‌که ساخت حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی سال گذشته آغاز شد که امسال با تزریق سرمایه مردمی ساخت مسکن سرعت بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد: راهبرد ما ورود بخش خصوصی و عمومی به فرآیند ساخت است. دولت اموری مثل تامین زمین، خدمات زیربنایی، تسهیلات بانکی و ... را فراهم می‌کند تا ساخت با سلیقه مردم انجام شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بخش حمل‌ونقل اصلی‌ترین دستور کار سال ۱۴۰۳ توسعه ناوگان و نوسازی ناوگان در همه بخش‌های حمل ونقل است تا بتوانیم ناترازی عرضه و تقاضا را کاهش دهیم، گفت: در صنعت ریلی، واگذاری حوزه بار به بخش خصوصی و عمومی و شرکت‌های صاحب بار در دستور کار راه آهن قرار گرفته است. در حوزه مسافری نیز مجوزهای لازم برای شرکت‌های فعال در این حوزه از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود تا ناوگان حمل‌ونقل مسافری با استفاده از سرمایه بخش خصوصی توسعه یابد.
 

وی با اشاره به رشد بیش از ۵۵ درصدی ترانزیت در سال گذشته یادآور شد: ترانزیت به عنوان یک ثروت ملی باید به اندازه نفت درآمدزایی کند و این رقم با توسعه سخت افزاری و نرم افزای، در توافقات با کشورهای همسایه و منطقه که در حال انجام است، افزایش خواهد یافت.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار