پیشنهاد عجیبی که حسابی کارگران را عصبانی می‌کند
کد خبر: ۳۰۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
طبق توضیحات محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار)، گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم.

طبق توضیحات محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار)، گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم. همچنین با توجه به مذاکرات فی‌مابین شرکای اجتماعی به نظر می‌رسد دولت و کارفرمایان سبد معیشت را در محدود ۱۵ میلیون تومان توافق دارند.

 محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار) گفت: چطور با تغییر مبنای سال پایه از ۱۳۹۵ به ۱۴۰۰، ضریب اهمیت خوراکی‌ها تغییر کرد و از ۳۶.۶ به ۳۹ افزایش پیدا کرد! بدون اینکه در نوع خوراکی‌ها، میزان گرم و کالری آن‌ها در سبد معیشت ضریب اهمیت تا این حد افزایش پیدا کرده است؟ با وجود اینکه سال پایه تغییر نکرده دلیل این حد افزایش ضریب اهمیت چیست؟ همین رقم کارگران را دو دهک فقیرتر کرده است.

همچنین مبنای دهک چهارم برای ما قابل پذیرش نیست و ما دهک هفتم را در محاسبات قابل قبول می‌دانیم.

گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم. همچنین با توجه به مذاکرات فی‌مابین شرکای اجتماعی به نظر می‌رسد دولت و کارفرمایان سبد معیشت را در محدود ۱۵ میلیون تومان توافق دارند.

دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد

جلسه امروز شورای عالی کار بعد از بیش از ۷ساعت مذاکره بدون تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران پایان یافت و بقیه مذاکرات به فردا موکول شد.

سیدصولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید!

هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به علاوه ۲ درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم! این عینا مر قانون است!

اگر درصد کمتری مشخص شود نه ارث پدر ما کم می‌شود، نه از حقوق‌مان کسر می‌شود و نه پاداش می‌گیریم! ما باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

هم کارمند و هم کارگر لباس می‌خواهند و هم فرزندان‌شان به مدرسه می‌روند! با این حال کارگران بیمه تامین اجتماعی صفر تا صد درمان رایگان دارند ولی کارمندان بابت درمان فرانشیز می‌پردازند!

جماران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
3
صولت مرتضوی یکم از خدا بترس تو هم زن و بچه داری از آه فقیر بترس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار