این خوراک شما را خیلی سریع عاشق خودش می‌کند
کد خبر: ۳۰۸۲۶۰
تاریخ انتشار: 2024 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
«همیشه دل و قلوه گوسفند خوردی این بار اینو امتحان کن!» خوردن دل و قلوه گوسفند و گوساله برای خیلی از افراد بسیار محبوبیت دارد. کباب کردن آنها روی آتش، بلند شدن بوی آن و از سیخ درآوردن و لقمه کردن با نان لواش و چکاندن کمی آب لیمو ترش روی آنها لذت زیادی دارد.

«تابناک با تو» -  «همیشه دل و قلوه گوسفند خوردی این بار اینو امتحان کن!» خوردن دل و قلوه گوسفند و گوساله برای خیلی از افراد بسیار محبوبیت دارد. کباب کردن آنها روی آتش، بلند شدن بوی آن و از سیخ درآوردن و لقمه کردن با نان لواش و چکاندن کمی آب لیمو ترش روی آنها لذت زیادی دارد.

البته که افراد زیادی هم از این خوراک خوشمزه و جذاب ما بدشان می‌آید! به هر حال به تعداد آدم‌های روی زمین سلیقه‌ی غذایی متفاوت وجود دارد. این بار برای شما یک غذای خوشمزه با دل و قلوه گوساله داریم که کباب کردنی نیست! بلکه خوراک است! مطمئن باشید مورد علاقه‌تان خواهد بود و یک غذای بسیار مفید و مقوی هم به حساب می‌آید. پس با راهنماتو همراه باشید تا این خوراک راحت و بدون دردسر را یاد بگیرید و در اولین فرصت برای خودتان و دیگر اعضای خانواده طبخ بفرمایید.

این خوراک شما را خیلی سریع عاشق خودش می‌کند!

 

مواد لازم:

دل و قلوه گوساله

به مقدار لازم

پیاز متوسط خلالی شده

۲ عدد

گوجه فرنگی خرد شده

۲ تا ۳ عدد

جعفری خرد شده

۵۰ گرم

فلفل دلمه‌ای

یک عدد

نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

فلفل سیاه و دارچین

به مقدار لازم

طرز تهیه:

دل و قلوه‌ی نازنین را بشویید و این کار را هم خیلی خوب انجام بدهید! اجازه بدهید آب آن کشیده بشود و بعد آنها را به صورت باریک و نواری برش بزنید. البته در صورت تمایل می‌توانید آن را نگینی هم خرد کنید. این بخش به شما و سلیقه‌تان بستگی دارد!

فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و آن را به صورتی که دل و قلوه‌ها را خرد کردید برش بزنید. نواری یا خلالی، نگینی یا مکعبی، دست خودتان است! اگر هم از فلفل دلمه‌ای بدتان می‌آید آن را حذف کنید. مشکلی پیش نخواهد آمد!

پیازها را هم بشویید و پوست بگیرید. گوجه فرنگی‌ها را هم خوب و مرتب و تمیز بشویید. طریقه برش زدن پیازها و گوجه فرنگی‌ها هم به دل خودتان مربوط است! یا آنها را نواری و خلالی خرد کنید یا نگینی برش بزنید. به هر حال غذایی است که شما قرار است بخورید پس ظاهر آن هم باید به دل شما بنشیند!

جعفری‌ها را هم بعد از شستشو ریز خرد کنید. عطر این غذا از جعفری گرفته می‌شود.

یک تابه را با روغن پر کنید و پیازها را برای شروع کار در آن تفت بدهید. بعد از اینکه رنگ پیازها تغییر کرد و بافتشان هم سبک شد دل و قلوه عزیز و گرامی را به میان بیاورید و در کنار پیازها آنها را هم تفت بدهید. وقتی همه قسمت‌های آنها را تفت دادید کمی زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین روی آنها بپاشید. عطر دارچین در کنار بوی خاص دل و قلوه فضایی مطبوع ایجاد می‌کند. فلفل دلمه‌ها را هم به مواد اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت بدهید.

گوجه فرنگی‌ها مرحله بعدی کار هستند. آنها را به این خوراک بی نظیرتان اضافه کنید. اجازه بدهید خوب تفت بخورند و آب آنها هم تبخیر شود. این قسمت اهمیت دارد چون شما حتما باید از گوجه فرنگی استفاده کنید تا یک خوراک لذیذ با بافتی نرم و منسجم داشته باشید. از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید! حالا نمک را اندازه کرده و در صورت تمایل کمی رب نارنج را به همراه جعفری‌های خرد شده داخل ظرف بریزید. بعد از اضافه کردن جعفری‌ها دیگر کار خاصی نخواهید داشت و اگر این غذا بیشتر روی گاز بماند آب آن کاملا کشیده می‌شود و خشک خواهد شد. بعد از پخته شدن و امتحان کردن بافت دل و قلوه ظرف را از روی گاز بردارید و کمی که خنک شد آن را در ظرف مخصوص سرو بریزید و به هر شکلی که دوست دارید در کنار دورچین‌هایی که محبوبتان است آن را سر میز غذا ببرید و نوش جان بفرمایید.

غذالند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار