این غذای لذیذ گیلانی را به سرعت نور درست کنید!
کد خبر: ۳۰۷۸۲۷
تاریخ انتشار: 2024 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
اسمش سسه، ولی یه غذاست! سریع و تند!» سس پیله یک غذای گیلکی خوشمزه است که با سرعت نور آماده می‌شود! هر آن اراده کنید و در یخچال را باز کنید تمام مواد لازم برای تهیه آن را خواهید داشت! پس برای امتحان کردن یک طعم جدید کمربندهایتان را محکم ببندید که قرار است بر آسمان مزه‌ها پرواز کنیم! منظور از «پیله» هم همان باقلا یا لوبیا چیتی به صورت تازه است! مواد لازم را دقت بفرمایید.

«تابناک با تو» - اسمش سسه، ولی یه غذاست! سریع و تند!» سس پیله یک غذای گیلکی خوشمزه است که با سرعت نور آماده می‌شود! هر آن اراده کنید و در یخچال را باز کنید تمام مواد لازم برای تهیه آن را خواهید داشت! پس برای امتحان کردن یک طعم جدید کمربندهایتان را محکم ببندید که قرار است بر آسمان مزه‌ها پرواز کنیم!  منظور از «پیله» هم همان باقلا یا لوبیا چیتی به صورت تازه است! مواد لازم را دقت بفرمایید.

این غذای لذیذ گیلانی را به سرعت نور درست کنید!

 شاید به نظر برسد سس پیله یک پیش غذاست، اما شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای سبک هم میل بفرمایید! مهم این است که دست به تهیه آن بزنید! قدم اول است که برداشتنش سخت است، خوردن آن با لذتی که به شما می‌بخشد خیلی هم آسان است!

مواد لازم:

پیله پاچ باقلا یا لوبیا چیتی

به مقدار لازم

کره

۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذا خوری

شوید خشک

۱ تا ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه

به مقدار کافی

سیب زمینی سرخ شده

به مقدار دلخواه

نعناع و ریحان تازه برای تزئین

به مقدار لازم

طرز تهیه:

پیله‌های تازه باقلا یا لوبیا چیتی را پاک کنید، بشویید و نخ آنها را بگیرید (مانند نخود فرنگی!) و داخل یک قابلمه بریزید و روی آن را با آب پر کنید. حرارت گاز را هم کم کرده و با در بسته اجازه بدهید بپزند.

در این مدت که باقلا قرار است پخته شود شما بیکار نمانید. سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل دلخواهتان که می‌تواند خلالی نازک، خلالی درشت یا نگینی باشد خرد کنید. مجدد آنها را بشویید و آبکشی کنید و اجازه بدهید خشک بشوند.

در یک تابه روغن سرخ کردنی بریزید و مشغول سرخ کردن سیب زمینی‌ها بشوید. بعد از اینکه این مرحله هم تمام شد آنها را از داخل تابه بردارید تا جذب روغنش کمتر صورت بگیرد.

این غذای لذیذ گیلانی را به سرعت نور درست کنید!

در یک تابه دیگر قرار است سس این غذا را درست کنید. باز هم به مقداری روغن نیاز دارید و کمی هم کره به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. رب گوجه فرنگی را به مخلوط روغن و کره اضافه کنید و تفت بدهید تا رنگ رب باز شده و بوی خامی آن گرفته شود. شوید خشک را به رب اضافه کنید و آن را هم کمی تفت بدهید. عطر شوید فضا را پر کرده است، نه؟! به به! به دلخواه و در صورتی که دسترسی دارید می‌توانید به جای نوع خشک، از شوید تازه هم استفاده کنید.

حالا نوبت به باقلاهای پخته می‌رسد. آنها را هم در این سس بریزید و ترکیب کنید و 5 دقیقه‌ای در کنار همدیگر اجازه بدهید تفت بخورند!

غذای شما آماده شد! باورتان می‌شود؟! سیب زمینی‌های سرخ شده را در ظرف مخصوص سرو بریزید و سس پیله را که آماده کردید وسط آن ریخته و به هر شکلی که دوست دارید آن را تزیین کنید. اگر خیلی هم گرسنه هستید تزیین را بی خیال شوید. سیب زمینی را با سس مخلوط کنید و میل بفرمایید. این غذای ناب گیلانی نوش جانتان

چی شی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار