خرج نجومی دولت برای درمان اتباع در مشهد
کد خبر: ۳۰۷۷۳۸
تاریخ انتشار: 2024 March 11    -    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ارایه خدمات درمانی به اتباع بیگانه شناسه‌دار و بی‌شناسه هزینه کرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ارایه خدمات درمانی به اتباع بیگانه شناسه‌دار و بی‌شناسه هزینه کرده است.
 
 محمد دهقانی روز یکشنبه در بیست و یکمین اجلاس دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابت ارائه خدمات درمانی به اتباع بیگانه هیچ اعتباری دریافت نکرده و این امر بار مالی بسیاری بر دانشگاه وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه افزون بر پنج میلیون نفر زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و از این تعداد بیش از سه میلیون نفر در مشهد سکونت دارند، ادامه داد: افزون بر این، بین ۷۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتباع بیگانه که سرشماری نشده اند نیز از امکانات درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه استفاده می‌کنند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این تعداد بدون پرداخت هزینه‌ای از امکانات درمانی استفاده می‌کنند و این موضوع بار مالی فراوانی بر دانشگاه وارد کرده است.
 
دهقانی تاکید کرد: همچنین ۳۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد زائر و یا مسافر با کد ملی از دیگر استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.
 
کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در مشهد
 
دکتر دهقانی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لحاظ تجهیزات سرمایه ای، در رتبه های پایین قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: بر اساس سرانه جمعیت زیر پوشش اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمبود دو تا سه هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در شرق مشهد ابتدای جاده سرخس، اخذ مجوز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی غرب مشهد در منطقه الهیه و پیگیری ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در این شهر از جمله اقدامات در راستای جبران کمبودهای تخت‌های بیمارستانی است.
 
وی با بیان اینکه کمبود و فرسودگی آمبولانس یک مشکل کشوری است و چند سالی است که به دلیل تحریم آمبولانس به کشور وارد نشده است، افزود: به تازگی مجوز ورود یک‌هزار دستگاه آمبولانس گرفته شده و اعتبار آن نیز توسط مجلس شورای اسلامی تامین شده است.
 
دهقانی ادامه داد: با کمال تاسف اقبال به برخی از رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی از جمله متخصص طب اورژانس و متخصص بیهوشی کاهش یافته و کسی تمایلی برای شرکت در این رشته‌ها به دلیل پایین بودن حقوق و دستمزد آن ندارد.
 

این مسوول بیان کرد: لازم است فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در این بخش کمک و راهی برای دلگرمی متخصصان و ماندگاری آنان در شهر و استان پیدا کنند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار