یک شهر جدید و استراتژیک در جنوب ایران ایجاد شد!
کد خبر: ۳۰۷۲۲۳
تاریخ انتشار: 2024 March 05    -    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
 مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان از ارتقای جزیره تنب بزرگ مرکز بخش تنب شهرستان بوموسی به شهر خبر داد.
 مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان از ارتقای جزیره تنب بزرگ مرکز بخش تنب شهرستان بوموسی به شهر خبر داد.
 
دفتر جزایر خلیج فارس، محمدجواد خجسته اظهار داشت: تنب بزرگ در حریم و محدوده هیچ شهری واقع نشده و از سیمای بافت شهری برخوردار است لذا تبدیل آن به شهر بلامانع اعلام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امکانات و خدمات جزیره تنب بزرگ شامل ساختمان بخشداری، بیمارستان ندسا، مرکز بهداشتی درمانی، مراکز آموزشی، کتابخانه عمومی، کانون فرهنگی مذهبی، پنج باب مسجد، پارک و فضای سبز، پایگاه مقاومت بسیج، سالن ورزشی چند منظوره، زمین فوتبال چمن مصنوعی و خاکی، زمین والیبال ساحلی، شبکه برق و مرکز مخابرات است.
 
براساس این گزارش، شهرستان بوموسی که پیش‌تر به نام ابوموسی شناخته می‌شد، متشکل از ۶ جزیره بوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ و فارو کوچک بوده و مرکز آن هم جزیره ۱۲ کیلومتر مربعی بوموسی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب بندرلنگه و ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.
 
جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیکترین فاصله با تنگه راهبردی هرمز واقع شده‌اند که یکی از مهم‌ترین تنگه‌های بین المللی است و خلیج فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند پیوند می‌دهد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار