خرید سکه از مرکز مبادله ارز و طلا به‌صرفه است؟
کد خبر: ۳۰۶۹۹۴
تاریخ انتشار: 2024 March 02    -    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
 قیمت ربع سکه امروز تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش رفت. حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا فردا برای شکستن هیمنه بازار سکه آغاز می‌شود اگرچه حراج شمش هنوز نتوانسته قیمت طلا را پایین بیاورد.

 قیمت ربع سکه امروز تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش رفت. حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا فردا برای شکستن هیمنه بازار سکه آغاز می‌شود اگرچه حراج شمش هنوز نتوانسته قیمت طلا را پایین بیاورد.

ثبت‌نام سکه دولتی در قالب حراج سکه ۱۳ اسفند انجام می‌شود. سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران صفحه‌ای مخصوص برای حراج سکه در نظر گرفته و قرار است برای شروع ربع سکه بفروشد.

حراج سکه تقریبا دو ماه بعد از فروش شمش طلا در مرکز مبادله انجام می‌شود. رییس‌کل بانک مرکزی دی‌ماه امسال وقتی قیمت طلا و سکه اوج گرفته بود، برنامه عرضه شمش طلا و حراج سکه را در مرکز مبادله طلا و ارز اعلام کرد. حراج شمش طلا برای معامله‌گران بزرگ انجام می‌شود که هم توان پرداخت قیمت طلا در وزن یک کیلوگرم را دارند و هم انجام این کار برایشان منطقی و به‌صرفه است.

حراج سکه قرار بود اول با عرضه سکه جدید بدون تاریخ شروع شود و به متقاضیان اجازه دهد برای خرید سکه امامی برنامه‌ریزی کنند، اما پس از مدتی وقفه و بی‌خبری، ظاهرا خیروصلاح کار را در عرضه ربع سکه دیده‌اند. طلسم حراج سکه در مرکز مبادله، یکشنبه ۱۳ اسفند شکسته می‌شود اما اگر قصد خرید دارید، باید امروز دست به‌کار شوید. بگذارید ببینیم دقیقا چه خبر است؟

حراج سکه در مرکز مبادله؛ شیوه عرضه

سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، حراج سکه را آنلاین برگزار می‌کند. تمام اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال با تابعیت ایرانی از اقصی نقاط کشور می‌توانند در حراج سکه طلا شرکت کنند. تحویل سکه اما به‌شکل حضوری در شعب منتخب بانک ملی انجام می‌شود.

اولین حراج سکه طلا در مرکز مبادله، روز ۱۳ اسفندماه برگزار می‌شود. این دور اول است و برنامه‌های بعدی حراج سکه را اطلاع‌رسانی می‌کنند، چون یک‌سری تشریفات قانونی وجود دارد که باید از قبل توسط متقاضیان انجام شود.

ثبت‌نام سکه دولتی در قالب حراج سکه، روی سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آدرس اینترنتی market.ice.ir صورت می‌گیرد.

حراج سکه طلا در روز اول به سکه ربع بهار آزادی اختصاص دارد. قرار شده اگر حراج ادامه پیدا کرد، نوع سکه طلا را در آگهی حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به اطلاع مشتریان برسانند. آگهی عرضه سکه طلای دو روز قبل روی سایت ice.ir منتشر خواهد شد و روز‌های انجام حراج را در همین سامانه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

عرضه سکه طلا در مرکز مبادله؛ شیوه شرکت در حراجی

ثبت‌نام سکه دولتی در قالب حراج سکه آنلاین انجام می‌شود؛ بنابراین باید یک‌سری تشریفات خاص را انجام دهید. متقاضی برای ثبت‌نام در سامانه معاملات باید از طریق شماره همراه منطبق با کد ملی خود اقدام کند. پس از ثبت اطلاعات هویتی، آدرس، شماره‌حساب و شماره‌کارت بانکی، مرحله احراز هویت در سامانه معاملات غیرحضوری طلا به کمک سامانه مخصوص سازمان ثبت احوال انجام می‌شود.

حراج سکه در مرکز مبادله با فروش ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ شروع می‌شود و هر متقاضی مجاز است نسبت به ثبت سفارش حداکثر پنج قطعه سکه اقدام کند.

قیمت ربع سکه در بازار آزاد فعلا حدود ۱۲.۵ میلیون است. پس با شارژ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در کیف پول خودتان می‌توان بلیت حضور در حراج سکه را تهیه کرد، اما حراج ربع سکه در مرکز مبادله طراحی شده تا متقاضیان بتوانند زیر قیمت بازار برای خرید سکه اقدام کنند.

ثبت‌نام سکه دولتی در قالب حراج سکه را با علم این مسئله انجام دهید که سایر رقبا تلاش می‌کنند عددی زیر قیمت بازار پیشنهاد دهند. پیشنهاد قیمت در عین حال باید نزدیک به عدد بازار باشد. متقاضی برنده در حراجی سکه مرکز مبادله ارز و طلا کسی است که بالاترین پیشنهاد را نسبت به سایر شرکت‌کنندگان ثبت کرده باشد.

خرید سکه در حراجی مرکز مبادله را با شارژ کردن موجودی کیف پول، آغاز کنید. متقاضی ‌باید متناسب با تعداد سفارش مورد نظر و با درنظر گرفتن قیمت پیشنهادی خود و کارمزد معامله، وجهی را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به کیف پول خود واریز کرده و سپس اقدام به ثبت نهایی سفارش کند. کیف پول، هنگام ثبت نهایی درخواست خرید سکه از مرکز مبادله باید علاوه بر قیمت سکه‌ها، هزینه کارمزد را نمایش می‌دهد. الکی رو ترش نکنید، چون این رقم حدود ۳۰ هزار تومان بابت هر قطعه سکه است.

حراج سکه این‌بار غیرحضوری انجام می‌شود تا هم شاهد شلوغی و ازدحام نباشیم، همه تمام مردم کشور بتوانند در آن شرکت کنند

حراج سکه در مرکز مبادله؛ راهنمای شارژ کیف پول

حراج سکه در مرکز مبادله نیازمند شارژ کیف پول معاملاتی است. سروکله زدن با کیف پول حداقل برای افراد عادی می‌تواند کمی پیچیده باشد به‌همین دلیل سیستم به‌طور خودکار تعداد سکه و کارمزد را در نظر می‌گیرد و در صورت کافی بودن موجودی کیف پول، گزینه ثبت سفارش در سامانه برای متقاضی فعال خواهد شد. اگر گزینه ثبت سفارش غیرفعال باشد، تقصیر کیف پول و موجودی آن است.

شارژ کیف پول به معنی موفقیت در خرید سکه از مرکز مبادله نیست. کسانی از حراج سکه دست پر بیرون می‌آیند که قیمت بالاتری پیشنهاد بدهند. برنده کسی است که بهترین قیمت‌ در مقایسه با سایر شرکت‌کنندگان را پیشنهاد داده باشد و ثبت قیمت پایین باعث برنده شدن متقاضی نمی‌شود.

چه کسانی در حراج سکه مرکز مبادله برنده می‌شوند؟

حراج سکه روی سامانه مرکز مبادله، در ساعتی مشخص آغاز شده و در ساعاتی که از پیش تعیین شده به پایان می‌رسد. حراج سکه ۱۳ اسفند اولین روز عرضه خواهد بود. حراجی ساعت ۱۲ ظهر شروع شده و ساعت ۱۵ به پایان می‌رسد.

حراج سکه سپس وارد مرحله جدیدی می‌شود؛ جایی که اصطلاحا باید سفارش متقاضیان را مرتب‌سازی کرد. تا یک‌ساعت بعد بالاترین قیمت پیشنهادی در اولویت قرار می‌گیرد و اگر قیمت پیشنهادی برابر بود، مرتب‌سازی بر اساس زمان ثبت سفارش صورت می‌گیرد. سکه طلا در نهایت بر اساس اولویت‌بندی از بالا به پایین، متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و متقاضیان حوالی ساعت ۱۶ با پیامک از برنده شدن خود مطلع خواهند شد.

شیوه تحویل سکه به خریداران در حراج مرکز مبادله

حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا هنوز تمام نشده است. هفت روز کاری پس از برگزاری حراجی باید جهت دریافت فیزیکی سکه طلا به شعبه بانک ملی که در مرحله ثبت‌‌نام انتخاب کرده‌اید، مراجعه کنید. تحویل سکه طلا به برنده حراجی، از هفت روز کاری پس از تخصیص، تا هفت روز کاری بعد انجام می‌شود.

اگر کسی در فرصت تعیین شده نتواند به بانک مراجعه کند و سکه را تحویل بگیرد شعبه بانک، تا هفت روزکاری صبر می‌کند، اما بابت هر روز آن باید به ازای هر قطعه سکه مبلغ ۵۰ هزار تومان بپردازید. چنانچه ۲۱ روز کاری گذشت و متقاضی همچنان برای دریافت سکه اقدام نکرد، بانک فرض را بر انصراف می‌گذارد.

خرید سکه در این صورت بدون نتیجه متوقف خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر کارمزد و هزینه‌های عملیاتی (به‌عنوان جریمه) به حساب متقاضی برمی‌گردد. وجه پرداختی متقاضیان که در حراج برنده نمی‌شوند به کیف پول آن‌ها برمی‌گردد و متقاضی در هر زمان می‌تواند موجودی کیف پول را برداشت کند.

قیمت سکه در اولین روز حراج مرکز مبادله چقدر است؟

قیمت ربع سکه روز شنبه ۱۲ اسفند در معاملات تک‌فروشی بازار آزاد به محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه در معاملات مربوط به بیش از یک‌قطعه تقریبا ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر حساب می‌کنند و خریداران با آگاهی بر اینکه حباب قیمت ربع سکه به حدود پنج میلیون تومان رسیده برای خرید قدم جلو می‌گذارند.

قیمت سکه در حراج مرکز مبادله ارز و طلا قرار است توسط فرآیند عرضه و تقاضا مشخص شود. پس کسی نمی‌تواند ادعا کند فلان عدد الزاما به معنای موفقیت و پیروزی در فرآیند خرید سکه است. شیوه خرید سکه از مرکز مبادله ارز و طلا امکان دارد به همین دلیل برای مردم عادی پیچیده و کسالت‌بار باشد.

حراج شمش طلا در مرکز مبادله، دهمین دور خود را چهارشنبه گذشته با عرضه ۳۰۴ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ به پایان رساند و متقاضیان به‌طور متوسط برای هر شمش ۳.۷ میلیارد تومان هزینه پرداختند. قیمت طلا ۲۴ عیار به این ترتیب برای خریداران سه میلیون و ۷۲۱ هزار تومان در هر گرم آب خود در حالی که همان مقدار طلا در بازار آزاد سه میلیون و ۸۸۱ هزار تومان قیمت داشت.

فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار