کشف یک نقاشی ۵۰۰ ساله استثنائی
کد خبر: ۳۰۶۶۵۳
تاریخ انتشار: 2024 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
یک تابلو نقاشی ۵۰۰ ساله با موضوع مذهبی در یک مجموعه هنری خصوصی واقع در «گرنزی»‌ کشف شد.
یک تابلو نقاشی ۵۰۰ ساله با موضوع مذهبی در یک مجموعه هنری خصوصی واقع در «گرنزی»‌ کشف شد.
 
یک تابلو نقاشی ۵۰۰ ساله که در کارگاه یک هنرمند فلاندری به نام «پیتر کوئک ون الست»‌(Pieter Coecke van Aelst) خلق شده است در یک مجموعه هنری خصوصی واقع در جزیره «گرنزی‌»‌ شناسایی شده که قرار است ماه آینده میلادی در حراجی «مارتل میدز»‌ به مزایده گذاشته شود.
 
کشف یک نقاشی ۵۰۰ ساله استثنائی
 
این نقاشی سه لوحی، صحنه‌ای از نیایش مغان که در آن پس از تولد مسیح (ع) سه مغ به بالین او می‌رسند را به تصویر کشیده است.
 
«جاناتان ووک» که متخصص تابلوهای نقاشی در حراجی «مارتل میدز» است در گفت‌وگویی با «بی بی سی»‌ این اکتشاف را «استثنائی و بی‌نظیر»‌ توصیف کرد و توضیح داد که هیچ تابلوی امضا شده از این هنرمند به جای نمانده و همچنین مستندات بسیار کمی از نقاشی‌های این هنرمند باقی مانده است.
 
«پیتر کوئک ون الست»‌ در سال ۱۵۲۰ میلادی در بروکسل واقع در بلژیک متولد شد و به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز،‌ معمار،‌ طراح و مترجم فعالیت کرد. او در سال ۱۵۲۷ میلادی به «حلقه سینت لوک»‌ در «آنتورپ» پیوست و در آن‌جا چندین سفارش از جمله طراحی شیشه‌های رنگین پنجره‌های «کلیسای آنتورپ» را پذیرفت.
 
این هنرمند همچنین یک کارگاه بزرگ هنری با چندین دستیار را اداره می‌کرد. هنوز مشخص نیست که این تابلو نقاشی توسط خود او خلق شده یا دستیارانش یا هر دو.
 
«ووک» با اشاره به اینکه این نقاشی کشف‌شده شباهت‌های زیادی به سایر نقاشی‌های منسوب به او دارد، افزود که با توجه به ویژگی‌های خاص خود یک نقاشی بی‌نظیر است و کپی یا بازسازی‌شده نیست.
 
کارشناسان ارزش تقریبی این اثر هنری را بین ۱۵۰,۰۰۰ پوند الی ۲۰۰,۰۰۰ پوند برآورد کرده‌اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار