گنجینه لِه شده‌ای که یک «یوتیوبر» پیدا کرد
کد خبر: ۳۰۶۶۴۷
تاریخ انتشار: 2024 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
 جِیکوب پِردی اهل لَنکَستر، سال گذشته هنگام جستجو با فلزیاب، ته سنجاقی از جنس طلا را در مزرعه‌ای در برتون-این-کِندال در کامبریا پیدا کرد.

 جِیکوب پِردی اهل لَنکَستر، سال گذشته هنگام جستجو با فلزیاب، ته سنجاقی از جنس طلا را در مزرعه‌ای در برتون-این-کِندال در کامبریا پیدا کرد. ماه دسامبر مقامات این شهرستان آن یافته را رسما به عنوان «گنج» معرفی کردند. آقای پردی ۳۰ساله می‌گوید: «تلاش زیادی برای فلزیابی می‌کنم. من این کار را بسیار جدی می‌گیرم و عاشق ساختن کلکسیون خود هستم.» 

این کارمند حمل و نقل لنکستر از سوی یکی از دوستانش با این سرگرمی آشنا شد. او در نخستین تلاش خود «دو گلوله و دکمه» پیدا کرد و حالا هر روز پس از کار به دنبال فلزیابی است. او سال گذشته یک سر سنجاق زردوزی‌شده و یک سکه طلا کشف کرد.

گنجینه لِه شده‌ای که یک «یوتیوبر» پیدا کرد
 

جیکوب پردی از یافته‌های خود برای کانال یوتیوبش فیلم می‌گیرد

سکه‌های طلای تک، گنج به حساب نمی‌آیند، بنابراین آقای پردی نصف ارزش آن سکه را به صاحب زمین پرداخت و آن را برای خود نگه داشت. 

اعتقاد بر اینست که قدمت این سر سنجاق به قرن شانزدهم باز می‌گردد و از آنجا که طلاست و بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد، طبق قانون سال ۱۹۹۶ گنج محسوب می‌شود. آقای پردی به محض دیدن این شیء و سکه‌های همراهش، حدس زد که احتمالاً بسیار قدیمی است: «فقط می‌دانستم که باید فوراً آن را اعلام کنم، بنابراین همان روز، این کار را کردم.»

کمیته ارزیابی گنج اکنون در حال بررسی این یافته برای تعیین ارزش آن است و به موزه‌ها اطلاع داده شده تا در صورت تمایل، آن را بخرد.

گنجینه لِه شده‌ای که یک «یوتیوبر» پیدا کرد

جیکوب پردی می‌گوید بهترین شانس فلزیاب‌ها در زمین نزدیک دهکده‌ها و کلیساهای قدیمی است

آقای پردی می‌گوید سر سنجاق «یک یافته نادر» است اما انگیزه او پول نیست: «انگیزه من فقط تاریخ است. من برای آن زندگی می‌کنم.» او می‌گوید مادرش هم به تاریخ علاقه دارد، اما پدرش همیشه کنجکاو است ارزش مادی یافته‌هایش را بداند: «غیرعادی نیست اگر من هم بخواهم ارزش مادی این یافته‌ها را بدانم. اما اگر روزی به پول نیاز داشته باشم، مطمئناً کلکسیونم را نمی‌فروشم.»

گنجینه لِه شده‌ای که یک «یوتیوبر» پیدا کرد

مجموعه‌ای از یافته‌های پردی

فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار