طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه در چند دقیقه
کد خبر: ۳۰۶۳۹۰
تاریخ انتشار: 2024 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کوردن بلو یکی از غذا‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه بین المللی می‌باشد که اصالت آن به اروپا برمی گردد. این غذا در حقیقت نوعی فست فود است که شباهت بسیار زیادی به شنیسل دارد و طرز تهیه آن در منزل بسیار ساده است. کوردن بلو از ترکیب سینه مرغ، ژامبون، تخم مرغ، آرد سوخاری، پنیر پیتزا و ادویه جات تهیه می‌شود.

طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه در چند دقیقه«تابناک با تو» - این غذا به دلیل ظاهری که دارد می‌تواند مورد توجه اعضای خانواده شما قرار گیرد.

امروز با آموزش طرز تهیه کوردن بلو که یک غذای ساده و سریع است در خدمت شما هستیم. این غذا به دلیل ظاهری که دارد می‌تواند مورد توجه اعضای خانواده شما قرار گیرد.

معرفی کوردن بلو

کوردن بلو یکی از غذا‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه بین المللی می‌باشد که اصالت آن به اروپا برمی گردد. این غذا در حقیقت نوعی فست فود است که شباهت بسیار زیادی به شنیسل دارد و طرز تهیه آن در منزل بسیار ساده است. کوردن بلو از ترکیب سینه مرغ، ژامبون، تخم مرغ، آرد سوخاری، پنیر پیتزا و ادویه جات تهیه می‌شود.

این غذای خوشمزه در زبان فرانسوی به معنای روبان آبی است، اما در آشپزی به آن گوشت مرغی گفته می‌شود که در بین آن ژامبون و پنیر پیتزا وجود دارد.

 طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه در چند دقیقه

برای تهیه کوردن بلو معمولاً از سینه مرغ استفاده می‌شود. البته باید اشاره کرد که کوردن بلو انواع مختلفی دارد که آن را هم با گوشت مرغ و هم با گوشت قرمز طبخ می‌کنند. این غذا به صورت منجمد و آماده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود، اما بهتر است آن را در منزل تهیه کنید تا از سالم بودن کوردن بلو خود مطمئن شوید.

کوردن بلو به سرعت آماده می‌شوند و به دلیل ظاهر جذابی که دارد، می‌تواند تبدیل به یک وعده عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما شود.

تاریخچه کوردن بلو

کوردن بلو در حقیقت نوعی شنیسل پر شده از پنیر و ژامبون است که دستور پخت آن اولین بار در سال ۱۹۴۹ در یک کتاب آشپزی سوئیسی دیده شده است. داستان جالبی درباره پیدایش این غذا وجود دارد به این صورت که در اوایل قرن نوزدهم دو گروه بزرگ از مردم به صورت همزمان در یک رستوران حاضر شدند و ادعا می‌کردند که هر دو گروه میز رزرو کرده اند.

به دلیل اینکه در آن زمان آشپز قادر به تهیه کردن مقدار گوشت کافی برای هر دو گروه نبود و همچنین میخواست از هرج و مرج به وجود آمده در رستوران جلوگیری کند، ایده‌ای به شکل برش دادن شنیسل‌ها به صورت نازک و پر کردن آن‌ها با ژامبون و پنیر قبل از سرخ کردن به ذهنش رسید. صاحب رستوران از ایده‌ای که به ذهنش رسیده بود بسیار خوشحال بود، زیرا با این کار می‌توانست هر دو گروه را سیر و راضی کند.

طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه در چند دقیقه

در زبان انگلیسی به یک آشپز یا فرد ماهر که در زمینه کاری خود از مهارت بالایی برخوردار باشد کوردن بلو گفته می‌شود. به همین دلیل اسم این غذا به دلیل هوش و مهارت آشپز در منوی رستوران کوردن بلو نام گرفت. با گذشت زمان دستور پخت کوردن بلو در بین مردم پخش شد و این غذا به یک انتخاب عالی برای وعده‌های روزانه مردم تبدیل شد.

جدول زمانبندی طرز تهیه کوردن بلو

زمان آماده سازی ۸۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه
زمان اضافی —
مجموع زمان ۱۰۰ دقیقه
تعداد سرو ۲ نفر
مقدار سرو

مواد اولیه برای طرز تهیه کوردن بلو

۱ عدد سینه مرغ

۲ عدد تخم مرغ

۵ ورقه ژامبون مرغ یا گوشت

۱ پیمانه آرد سفید

۱ پیمانه آرد سوخاری

۲ قاشق غذاخوری سس خردل

پنیر ورقه‌ای گودا به میزان لازم

آبلیمو به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

پودر سیر و پودر آویشن به میزان لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه کوردن بلو

مرحله اول: آماده سازی مرغ

در مرحله اول ابتدا سینه‌های مرغ را شسته و با کمک یک چاقو استخوان‌های آن را جدا کنید و سینه مرغ را به صورت فیله درآورید. سپس سینه مرغ را به چند قسمت مساوی تقسیم کرده و روی آن یک کیسه کشیده و با کمک بیفتک کوب خوب آن را بکوبید تا سینه‌های مرغ کاملاً نازک و پهن شوند.

مرحله دوم: رول کردن مرغ‌ها

برش‌های مرغ را به نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، آبلیمو و سس خردل آغشته کنید تا خوب طعم بگیرد. یک ورقه سلفون را روی سطح کار بکشید و یک تکه مرغ را روی آن قرار دهید. سپس یک ورق ژامبون و یک عدد پنیر ورقه‌ای داخل مرغ گذاشته و آن را با کمک سلفون جوری که مواد کاملا فشرده شوند، لوله کنید. این کار را با باقی مواد انجام داده و مرغ‌های آماده شده را به مدت حداقل ۶۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن

سه ظرف مناسب انتخاب کرده و در ظرف اول تخم مرغ‌ها را شکسته و با کمک همزن دستی یا چنگال آن را خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. در ظرف دوم آرد را همراه کمی نمک و آویشن با یکدیگر مخلوط کرده و کنار بگذارید. در ظرف آخر آرد سوخاری بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه در چند دقیقه

آموزش مراحل در طرز تهیه کوردن بلو

بعد از گذشته یک ساعت، رول‌های مرغ را از یخچال خارج کرده و سلفون‌های آن را باز کنید. سپس هر کدام از رول‌ها را به ترتیب در آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری قرار داده تا کاملا آغشته به مواد شوند. در یک قابلمه مناسب روغن ریخته و کمی صبر کنید تا روغن خوب داغ شود.

سینه‌های مرغ را داخل قابلمه قرار داده تا کاملا طلایی رنگ و سرخ شوند. روغن اضافی کوردن بلور‌ها را با کمک یک دستمال بگیرید و آن‌ها را سرو کنید.

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: کوردن ، کوردن فلو ، غذا ، ساده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار