شناسایی یک بالن ناشناس دیگر در آسمان آمریکا
کد خبر: ۳۰۶۳۵۹
تاریخ انتشار: 2024 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
 ارتش آمریکا از شناسایی یک بالن ناشناس در ارتفاعات بالای ایالت کلورادو در غرب این کشور خبر داد.
 ارتش آمریکا از شناسایی یک بالن ناشناس در ارتفاعات بالای ایالت کلورادو در غرب این کشور خبر داد.
 
 مقام‌های نظامی آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس این کشور گفته‌اند که نسبت به بی‌خطر بودن این بالن اطمینان دارند، اما منبع و مأموریت آن هنوز برای پنتاگون مشخص نیست و به همین علت آن را زیر نظر گرفته است.
 
شناسایی یک بالن ناشناس دیگر در آسمان آمریکا
 
یک مقام آمریکایی به این شبکه گفته این بالن که در اتفاع بالا در حال حرکت است، در آسمان ایالت کلورادو و در حالی که به سمت شرق آمریکا در حرکت بوده رصد شده است.
 
حدود یک سال پیش، جنگنده‌های ارتش آمریکا یک بالن چینی را پس از آن که ابتدا در آسمان آلاسکا (شمال‌غرب) رصد کردند، در سواحل کارولینا (جنوب‌شرق) هدف قرار دادند و ساقط کردند.
 
آن موضوع که فوریه سال گذشته روی داد موجب تنش میان واشنگتن و پکن شد.
 
پکن با انتقاد از شلیک به آن بالن، هرگونه ماموریت تجسسی و شناسایی توسط آن را رد کرد و مدعی شد که جریان‌های هوا در ارتفاعات بالا موجب انحراف مسیر حرکت بالن و پدیدار شدن آن در آسمان آمریکا شده بود.
 
با این حال، عصبانیت واشنگتن از این موضوع تا به آنجا پیش‌رفت که «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به پکن را لغو کرد و حضور بالن چینی بر فراز آمریکا را «اقدامی غیرمسئولانه» از جانب پکن خواند.
 
ارتش آمریکا برای ساقط کردن آن بالن چند روزی صبر کرد تا با عبور از کرانه غربی و پرواز روی خاک آمریکا بالن آب‌های اقیانوس اطلس در ایالت کارولینای جنوبی برسد و سپس جت‌های اف۲۲ خود را به سمت آن روانه کرد.
ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار