مرد گیلانی قاشق فلزی غذاخوری را قورت داد!
کد خبر: ۳۰۶۱۸۰
تاریخ انتشار: 2024 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تیم درمانی فوق تخصصی گوارش و کبد مرکز آموزشی درمانی رازی رشت یک قاشق فلزی ۱۸ سانتیمتر را از معده مردی ۴۲ ساله خارج کردند.
مردی ۴۲ ساله با این شکایت که قاشق فلزی غذاخوری را قورت داده، به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کرد و با تشخیص وجود جسم خارجی در دستگاه گوارش، بستری شد.
 
مرد گیلانی قاشق فلزی غذاخوری را قورت داد!
 
دکتر افشین شفقی، فوق تخصص گوارش و کبد و مسئول تیم درمان این بیمار گفت: تیم درمانی فوق تخصصی گوارش و کبد مرکز آموزشی درمانی رازی در رشت، در رخدادی نادر، توانست بدون عمل جراحی و آسیب به دستگاه گوارش و تنفسی، قاشق غذاخوری را از معده این بیمار خارج کند.
 
او با بیان اینکه طول این قاشق فلزی، ۱۸ سانتیمتر بود که به دیواره معده فشار وارد می‌کرد، افزود: خروج این قاشق با کمک آندوسکوپی با موفقیت و در زمان کوتاهی، انجام شده است.
 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به شیوه‌های خاص به کار گرفته شده در خارج کردن قاشق از معده این بیمار نیز اشاره و تصریح کرد: این جسم خارجی، چون طول بلندی داشت و فلزی سخت و انعطاف‌ناپذیر بود، خروجش از حلق به راحتی امکان‌پذیر نبود و با مانورهای خاص و با تغییر وضعیت دادن بیمار، خارج شد.
 
بنا بر گفته پزشک معالج، در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و خارج کردن قاشق در بیمار عارضه‌ای نداده است و به‌زودی مرخص می‌شود.
 
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، خارج کردن جسم خارجی نظیر قاشق پیشتر تنها با عمل جراحی میسر بود و تاکنون گزارش‌های معدودی از خروج جسم خارجی با این ابعاد و مشخصات از معده بیمار گزارش شده است.
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار