جزئیات جدید از دلیل لغو پروازهای حج عمره
کد خبر: ۳۰۶۰۵۹
تاریخ انتشار: 2024 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز‌های حج عمره تا پایان امسال انجام نمی‌شود و از لحاظ پروازی و هوایی هیچ مشکلی وجود ندارد.
 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز‌های حج عمره تا پایان امسال انجام نمی‌شود و از لحاظ پروازی و هوایی هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
جزئیات جدید از دلیل لغو پروازهای حج عمره
 
 محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دولت سیزدهم موضوع حج عمره و حج تمتع  را  تا به امروز دو مرتبه پیگیری کرده است و حج تمتع در سال گذشته  بدون هیچ مشکلی  انجام شده است.
 
به گفته وی  سازمان هواپیمایی کشوری  بیش از ۱۵۰۰ پرواز بدون هیچ مشکلی به مقاصد جده و مدینه از ۲۱ نقطه کشور انجام داده است.
 
او می گوید : یکی از ارکان های مهم در این بخش  حوزه پروازی بوده که تا به امروز  سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی کامل برای هر تعداد از پروازهای حج را داشته است. هیچ موضوعی در خصوص مشکل بخش پروازی به ما اعلام نشده است و هر زمان که پیگیری می کنیم دلایل و مشکلات  فنی را مطرح می کنند که مجوزهای لازم صادر نشده است.
 
او گفت: باید وزارت خارجه این موضوع را پیگیری کند اما به قطعیت می گویم  بخش  هوایی مشکلی در این بخش ندارد چراکه سال های سال پرواز به کشور عربستان انجام شده است. به طور قطع پروازهای حج عمره تا پایان امسال انجام نمی شود.
 
 محمدی بخش همچنین گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ریزی لازم برای سفرهای نوروزی از جمله پیگیری برای افزایش ظرفیت ناوگان، سر خط آوردن هواپیماها و رایزنی با شرکت های هواپیمایی برای ارائه تسهیلات رفاهی و برنامه ریزی پروازهای داخلی و خارجی را انجام داده  است.
 
او گفت: در تعطیلات هفته گذشته پروازها به خوبی انجام شد و امسال کار فوق العاده ای که مقرر شده بود انجام شود رساندن تعداد ناوگان به ۲۵۰ فروند بود که متاسفانه به دلیل آنکه قطعات سه ماه با تاخیر از گمرک ترخیص شد با وقفه طولانی روبرو شدیم‌. تمام تلاش خود را می کنیم که حداقل  ۱۸۶ فروند را تا پایان سال وارد خط کنیم که از این تعداد ۱۵۰ فروند مسافری است.
 

به گفته وی طبق برنامه ریزی که انجام داده بودیم در تعطیلات هفته گذشته هیچ مشکلی درباره برنامه ریزی برای جابه جایی مسافران وجود نداشت.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار