فرش 1200 شانه اصل را چگونه تشخیص دهیم؟
کد خبر: ۳۰۵۹۷۱
تاریخ انتشار: 2024 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

از زیباترین و محبوب‌ترین فرش‌های رایج فرش ۱۲۰۰ شانه را می‌توان نام برد. این فرش از نظر تراکم، شانه و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. متاسفانه عدم آشنایی و اطلاعات کافی درباره فرش ۱۲۰۰ باعث شده از بسیاری از افراد سوءاستفاده شود و هنگام خرید فرش اصل سرشان کلاه برود. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص فرش ۱۲۰۰ شانه اصل را با شما در میان بگذاریم.

نکات طلایی برای تشخیص فرش ۱۲۰۰ شانه اصل

●              شانه فرش

یکی از مهمترین عوامل در تشخیص کیفیت فرش، تشخیص درست شانه است. به تعداد گره‌ها در هر یک متر عرض فرش شانه می‌گویند. در نتیجه ۱۲۰۰ گره در هر متر عرض فرش ۱۲۰۰ شانه باید وجود داشته باشد. برای این کار می‌توانید ۱۰ سانتی‌متر از فرش را اندازه بگیرید و بشمارید که باید ۱۲۰ گره داشته باشد.

●              تراکم فرش

تراکم معمولاً همراه با شانه فرش از دیگر عوامل مهم محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توان به تشخیص کیفیت فرش پی برد. به تعداد گره‌ها در یک متر طول فرش تراکم می‌گویند. در فرش‌هایی که امروزه بافته می‌شوند تراکم را با ضریب ۳ محاسبه می‌کنند. برای همین هنگامی که می‌خواهید فرش بخرید نگاهی به تراکم آن بیندازید و تقسیم بر سه کنید. عددی که به دست می‌آید تراکم واقعی فرش است. در ادامه باید عدد به دست آمده را با تعداد گره‌های طول فرش مقایسه کنید.

برای مثال اگر تراکم فرش ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ است باید آن را تقسیم بر ۳ کنید که به عدد ۱۲۰۰ خواهید رسید. در ادامه ۱۰ سانت از پشت فرش را اندازه بگیرید و گره‌های طولی آن را شمارش کنید. در صورتی که تعداد گره‌ها ۱۲۰ بود یعنی ۱۲۰۰ گره در یک متر طول فرش وجود دارد؛ بنابراین تراکم واقعی آن ۱۲۰۰ است. این عدد نشان‌دهنده درست بودن تراکم درج شده بر روی فرش است.

●              جنس فرش

فرش ۱۲۰۰ جنس‌های مختلفی دارد؛ اما بهترین جنس در میان انواع نخ خاب فرش ماشینی نخ اکریلیک هیت ست شده است. این نخ به‌عنوان بهترین الیاف در بین فرش‌های ماشینی شناخته می‌شود. ناگفته نماند این نخ در تار و پود فرش‌ها دیده نمی‌شود و معمولاً از نخ پنبه یا ترکیب پنبه و پلی‌استر در کنار آن استفاده می‌شود. اگر نام فرش ماشینی ابریشم به گوشتان خورد به این معنی نیست که از ابریشم طبیعی که در فرش‌های دستباف کاربرد دارد استفاده می‌شود. در این نوع فرش از ابریشم مصنوعی استفاده شده که همان نخ پلی‌استر است. اگر فرش از نخ ابریشم بافته شود از قیمت بالایی نیز برخوردار خواهد بود که خرید آن چندان به‌صرفه نیست. فرش شیک و مدرن 1200 شانه از اکریلیک تهیه شده و کیفیت آن قابل مشهود است. همینطور در تهیه فرش تقلبی از پلاستیک استفاده شده و نامرغوب و نازیبا است.

●              شناسنامه پشت فرش

داشتن شناسنامه معتبر از دیگر راه‌های مهم شناخت فرش ۱۲۰۰ شانه اصل است. در شناسنامه باید اطلاعات کامل و دقیقی شامل؛ نام شرکت، برند، آدرس محل شرکت، علامت استاندارد و علامت عضویت در انجمن نساجی ایران ثبت شده باشد. دقت داشته باشید که لوگوی عضویت انجمن نساجی ایران حتماً باید دارای کد عضویت باشد، در غیر این صورت فاقد اعتبار است. علامت استاندارد نیز باید دارای شناسه باشد. همچنین علامت تجاری تولیدکننده نیز بر روی شناسنامه فرش درج می‌شود و می‌توانید لوگوی اصلی برند را در اینترنت جستجو کنید و با یکدیگر مطابقت دهید که لوگوها باید کاملاً یکسان باشند.

●              مشورت با کارشناسان با تجربه

قبل از خرید فرش ۱۲۰۰ شانه پیشنهاد می‌شود حتماً با کارشناسان باتجربه و خبره در این حوزه مشورت کنید. تشخیص اصل بودن برخی از فرش‌ها بسیار سخت است و به اطلاعات تخصصی و کارشناسی نیاز دارد. در آقای فرش کارشناسان در تمام مراحل شما را راهنمایی می‌کنند تا یک فرش اصل و مناسب با فضا و کاربرد موردنظر تهیه کنید.

فرش 1200 شانه اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

فرش ۱۲۰۰ شانه اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش‌های ۱۲۰۰ شانه با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار پرطرفدار هستند و با فروش بالایی مواجه‌اند. مهمترین ویژگی‌های فرش‌های ۱۲۰۰ شانه عبارتند:

  • بافت بسیار ریزی دارند و از ظرافت و لطافت بالایی برخوردار هستند.
  • به‌خاطر تراکم بالا تمام نقوش و طرح فرش با جزئیات کامل نمایان است.
  • به دلیل شباهت زیادی که به فرش‌های دستبافت دارند به آنها فرش دستبافت گونه گفته می‌شود.
  • طرح و رنگ‌بندی‌های بسیار جذاب و زیبایی دارند، به صورتی که با سایر فرش‌ها قابل مقایسه نیست.
  • در تولید فرش ۱۲۰۰ از نخ اکریلیک استفاده می‌شود؛ بنابراین طول عمر و ماندگاری بالایی دارند.
  • به دلیل ضخامت کمی که دارند شستشوی آن‌ها راحت است و به آسانی می‌توان لکه‌های فرش را از بین برد.

عیوب فرش ۱۲۰۰ شانه غیر اصل

فرش ۱۲۰۰ شانه اصل عیبی ندارد و اگر هنگام خرید فرشی را مشاهده کردید که دارای ایراد است نشان از تقلبی بودن آن می‌دهد. یکی از مهمترین عیب‌های فرش ۱۲۰۰ تقلبی جای خالی روی سطح فرش است. اگر نخ در حین بافت پاره شود جای خالی آن بر روی سطح فرش می‌ماند و نشان می‌دهد که از نخ غیر استاندارد استفاده شده است.

داشتن نخ‌های اضافی نیز از دیگر معایبی است که در فرش‌های تقلبی دیده می‌شوند و می‌تواند به علت جمع شدن میل میلک رخ دهد. طرح و نقش فرش باید تقارن داشته باشد به‌خصوص در فرش‌هایی که دارای طرح ترنج هستند. از دیگر معایب فرش ۱۲۰۰ شانه تقلبی می‌توان به نخ‌های بیرون کشیده یا بریده در پشت فرش، جای قلاب خوردگی، بالا بودن بیش از حد آهار و سطح ناصاف اشاره کرد.

فروش فرش ۱۲۰۰ شانه اصل

مراجعه به فروشگاه‌های معتبر این اطمینان را به شما می‌دهد که فرش ۱۲۰۰ شانه اصل خریداری خواهید کرد. فروشگاه آقای فرش از بین برندهای معتبر به فروش انواع فرش‌های ۱۲۰۰ اصل و باکیفیت می‌پردازد. از مهمترین خدمات این مجموعه می‌توان به خرید آنلاین فرش اشاره کرد که امکان خرید سریع و آسان را برای خریداران عزیز به وجود آورده است. فرش‌ها به دلیل حذف واسطه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و مشتریان می‌توانند فرش دلخواه خود را با کمترین قیمت تهیه کنند.

 سخن پایانی

در این مقاله مهم‌ترین نکات و راه‌های تشخیص فرش ۱۲۰۰ شانه اصل توضیح داده شد. این فرش ریزبافت، ظرافت و طرح‌های بسیار زیبایی دارد و خانه‌های شما را مزین می‌کند. اگر توانایی تشخیص فرش ۱۲۰۰ شانه اصل را ندارید کافی است با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار