تصاویری از یک رویداد باورنکردنی و ترسناک
کد خبر: ۳۰۵۵۶۸
تاریخ انتشار: 2024 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
یک اتفاق عجیب دانشمندان را متعجب کرده است؛ بر روی یک قورباغه زنده قارچ جوانه زده است. اما سوال اینجا است، قارچی که معمولا بر روی جانوران مرده سبز می‌شود چگونه بر روی یک جانور زنده جوانه زده است؟

یک اتفاق عجیب دانشمندان را متعجب کرده است؛ بر روی یک قورباغه زنده قارچ جوانه زده است. اما سوال اینجا است، قارچی که معمولا بر روی جانوران مرده سبز می‌شود چگونه بر روی یک جانور زنده جوانه زده است؟

تصاویری از یک رویداد باورنکردنی و ترسناک

متخصص رودخانه‌ها و تالاب‌ها در صندوق جهانی طبیعت (WWF) به همراه دوستانش در حال پیاده روی در منطقه گهات غربی هندوستان بودند که با قورباغه پشت طلایی روبه‌رو شدند؛ این گونه قورباغه که به طور دقیق‌تر به افتخار نام کاشف آن، سی آر نارایان رائو هرپتولوژیست هندی، «Rao's Intermediate» نام گذاری شده است، در سال ۱۹۳۷ کشف شد.

آن‌ها تقریبا حوالی ظهر با حدود ۴۰ قورباقه از این گونه در نزدیکی دریاچه روبه‌رو شدند. ظاهرا این پنج نفر مشغول جستوجوی گونه و ارتباط با زالوها بودند متوجه شدند یکی از قورباغه‌ها چیزی غیرعادی دارد، قارچی که از کنارش رشد می‌کند. قارچ‌ها معمولاً بر روی قارچ‌ها یا هر موجود زنده دیگری رشد نمی‌کنند. آنها فقط در سریال‌های تخیلی مانند The Last of Us بر روی زامبی‌ها رشد می‌کنند، بنابراین این جانور بسیار غیرعادی بود.

قارچ روی قورباغه؟

قورباغه زنده و سالم بود بنابراین این متخصص تصاویر این قارچ و قورباغه را منتشر کرد و متخصصان نظرات خود را بیان کردند. کارشناسان این قارچ را به عنوان «قارچ Bonnet» که معمولاً روی چوب در حال پوسیدگی رشد می‌کند، شناسایی کرده‌اند. این قارچ‌ها ساپروتروف هستند، یعنی از مواد آلی مرده، به ویژه چوب‌های پوسیده تغذیه می‌کنند. آنها را می‌توان بر روی کنده‌های افتاده، کنده درختان یا سایر مواد گیاهی در حال تجزیه یافت. اما قورباغه نه!

قارچ‌های کلاه دار از نظر اندازه نسبتا کوچک هستند و کلاهکی به شکل مشخصی دارند که این نام رایج را به آنها می‌دهد. این مورد از قورباغه‌ای که از پهلوی آن قارچ رشد می‌کند منحصر به فرد است. هیچ کس قبلاً چنین چیزی را مستند نکرده است. متأسفانه، محققان نتوانستند قورباغه را برای مطالعه بیشتر ببرند، بنابراین مطمئن نیستند که چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد.

تصاویری از یک رویداد باورنکردنی و ترسناک

قارچ‌ها موجودات قابل توجهی هستند که کارهای مختلفی را انجام می دهند، آنها می‌توانند تجزیه کننده باشند یا روابط همزیستی با سایر موجودات ایجاد کنند تا چرخه مواد مغذی را تسهیل کنند. با این حال، برخی از قارچ‌ها انگل‌هایی هستند که می‌توانند به گیاهان و حیوانات آسیب برسانند. محققان در مقاله خود توضیح دادند که یکی از نمونه‌های انگل قارچی مضر ذکر شده Batrachochytrium dendrobatidis است که باعث ایجاد بیماری به نام کیتریدیومیکوزیس در دوزیستان می‌شود.

این بیماری تأثیر قابل توجهی داشته است و بیش از 700 گونه از دوزیستان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات اخیر سطوح پایینی از این قارچ را در مناطقی با تراکم جمعیتی بالا از قورباغه‌ها که به عنوان کانون‌های قورباغه شناخته می‌شوند، در سرتاسر هند پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که حتی اگر این بیماری ممکن است در حال حاضر آسیب گسترده‌ای ایجاد نکند، می‌تواند به طور بالقوه تهدیدی برای جمعیت دوزیستان در آینده باشد.

تصاویری از یک رویداد باورنکردنی و ترسناک

با این حال، شایان ذکر است که موارد نادری وجود داشته است که رشد قارچ روی حیوانات مشاهده شده است. این پدیده که به عنوان مایکوفاژی یا میکوز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که هاگ‌های قارچ روی پوست یا خز حیوان فرود می‌آیند و شرایط مناسبی برای رشد پیدا می‌کنند. گزارش‌هایی مانند این نمونه مهم هستند و شاید این نمونه عجیب باعث شود زمانی که مردم بیرون می‌روند با دقت بیشتری نگاه کنند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار