با یک میلیارد تومان در ۵۰ روز مدرک دکترا بگیرید!
کد خبر: ۳۰۵۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
روزنامه اعتماد در گزارشی که الهه باقری سنجرئی تهیه کرده به ماجرای فروش مدرک تحصیلی پرداخته است:

روزنامه اعتماد در گزارشی که الهه باقری سنجرئی تهیه کرده به ماجرای فروش مدرک تحصیلی پرداخته است:

 

کمتر از یک دقیقه زمان نیاز دارید تا با فروشندگان مدرک تحصیلی ارتباط برقرار کنید. وقتی در صفحه گوگل، فروش مدرک تحصیلی را جست‌وجو می‌کنید، در همان صفحه اول، سایت‌های فراوانی معرفی می‌شوند که از فروش مدرک تحصیلی از دیپلم تا دکترا و با استعلام معتبر و مادام‌العمر خبر می‌دهند. مهم‌تر از همه که در این سایت‌ها، مدارک مربوط به پزشکی عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و... هم خرید و فروش می‌شود؛ با کد رهگیری و قابل‌استعلام و مورد تایید نظام پزشکی!

 

با یک میلیارد تومان در 50 روز مدرک دکترا بگیرید!

هر کدام از سایت‌ها را که باز کنید، علاوه بر درج قیمت مدارک، به‌راحتی می‌توانید به شماره کارشناس یا مسوول آن به‌اصطلاح موسسه دسترسی پیدا کنید. بعد از پیام‌دادن هم شاید در بدترین حالت، 5 دقیقه زمان ببرد تا آن طرف خط، پاسخگوی شما باشد. از اینها گذشته، پیداکردن فروشندگان مدرک تحصیلی، از جست‌وجو در سایت‌ها هم راحت‌تر شده است. اگر در خیابان‌های تهران، به‌خصوص حوالی دانشگاه تهران کمی توجه کنیم، حتما در گوشه و کنار دیوارها، روی تیرهای چراغ‌برق و هر فضای دیگری، برچسب‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی فروش مدرک را با ادبیاتی وسوسه‌انگیز می‌بینیم: «ترک ‌تحصیل کرده‌اید؟»، «وقت کافی برای ادامه تحصیل ندارید؟»، «آیا قصد مهاجرت تحصیلی دارید؟» و... در این شرایط، اگر کمی زودباور باشید و میل به پیمودن ره صدساله در چند ساعت داشته باشید، حتما طعمه مناسبی برای این‌گونه اقدامات غیرقانونی و جعلی خواهید بود.

«سلام، وقت بخیر، برای خرید مدرک پیام می‌دم.

- سلام، چه مقطعی و چه رشته‌ای می‌خواین؟»

به همین راحتی!

برای این فروشندگان، فرقی ندارد که چه مقطع و چه رشته‌ای می‌خواهید، برای تمام مقاطع تحصیلی، راه چاره دارند و به ‌گفته خودشان، مدارک را برای هر مقطع، از دانشگاه‌های مختلف می‌گیرند و اگر خریدار چند مقطع باشید هم مشمول تخفیف خوبی هم خواهید شد.

فروش مدرک با شماره نظام پزشکی

در این میان وقتی جست‌وجو به خرید مدرک پزشکی محدود شود، سایت‌هایی در گوگل بالا می‌آیند که فقط تخصص‌شان خرید مدرک پزشکی عمومی و تخصصی و دندانپزشکی است و تقریبا در تمام آنها ذکر شده که با خرید مدرک پزشکی در همه تخصص‌ها، شما به‌طور قطعی می‌توانید از تمامی مزایای یک مدرک پزشکی معتبر استفاده کنید. با یکی از فروشندگان که شماره‌اش در سایت موجود بود، درباره خرید مدرک دندانپزشکی صحبت کردیم؛ به عنوان دانشجوی پرستاری که بیش از 20 سال از آخرین روزهای تحصیلش می‌گذرد و هیچ‌وقت در رشته خود کار نکرده و تقریبا تمام دروس را فراموش کرده است.

او می‌گوید نیازی به مدرک قبلی نیست، فقط اگر مختصری تسلط در کار دندان داشته باشیم، مثلا در حد دستیاری دندانپزشکی یا شبیه به این، بدون هیچ مشکلی می‌توانیم از این مدرک استفاده کنیم و تاکید هم می‌کند که تسلط در دندانپزشکی لازمه خرید مدرک نیست، فقط به عنوان راهنمایی مطرح کرده است. این فروشنده‌ درمورد هزینه‌ها و روند کار می‌گوید: «هزینه رشته دندانپزشکی با طرح و کد نظام، یک‌میلیارد و200میلیون تومان است. حدود 50 روز کاری هم زمان می‌برد. مدارک داخل دانشگاه مربوطه بایگانی می‌شود و قابل‌ استعلام کتبی و آنلاین از وزارت علوم و وزارت بهداشت است. هزینه آنها در دو نوبت دریافت می‌شود؛ بخشی از آن اول کار و بخش دیگر وقتی استعلام به شما نشان داده شد، باقی هزینه‌ها تسویه می‌شود.»

او در پاسخ به اینکه نهاد یا سازمانی متوجه تقلبی‌بودن این مدرک نمی‌شود، با اطمینان پاسخ می‌دهد: «تا زمانی که خودتان جایی صحبت نکنید، خیر! مگر اینکه حین کار، بیمار به مشکل برخورده باشد و از شما شکایت شود. یعنی دقیقا شبیه همان پزشکانی که از طریق دانشگاه و تحصیلات مدرک گرفته‌اند و گاهی به‌خاطر خطای پزشکی ازشان شکایت می‌شود، در آن زمان هم کسی متوجه نوع دریافت مدرک شما نمی‌شود.»

به ‌گفته این فروشنده مدرک دندانپزشکی، تمام مراحل کار غیرحضوری و آنلاین است، مگر اینکه رقم قرارداد بالای 3میلیارد تومان باشد که در آن صورت، قرارداد به‌صورت حضوری نوشته می‌شود.

فروشنده دیگر، شرایط را برای یک دانشجوی انصرافی پرستاری که می‌خواهد مدرک پزشکی تخصصی بگیرد، کمی واقعی‌تر مطرح می‌کند: «اگر مدرک کارشناسی خود را دریافت نکردید، نمی‌توانید برای رشته‌های تخصصی پزشکی اقدام کنید اما می‌توانیم مدرک پزشکی عمومی برای شما آماده کنیم که قیمت آن هم ۷۴۰ میلیون تومان است. پس از خرید مدرک پزشکی عمومی، می‌توانید وارد دوره دستیاری یا همان تخصص شوید.»

یعنی به همین راحتی، یک فرد حتی بدون هیچ مدرک دانشگاهی‌ای، می‌تواند مدرک پزشکی عمومی دریافت کند که به‌‌ گفته فروشندگان، تمامی مدارک صادرشده خود را با کد رهگیری و شماره نظام‌پزشکی ارایه می‌کنند تا امکان استعلام آنها وجود داشته باشد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه اصلا مدرکی از طرف این فروشندگان به دست خریدار نمی‌رسد، توضیح می‌دهد: «این فروشندگان به ‌معنای واقعی کلمه، کلاهبردار هستند و اصلا مدرکی ارایه نمی‌دهند. شکایت‌های ثبت‌شده از آنها هم به‌واسطه کلاهبرداری‌کردن در اداره آگاهی ثبت می‌شود. وقتی این افراد دستگیر می‌شوند، بالای 90درصد آنها هیچ مدرکی به متقاضی تحویل نداده‌اند. موارد اندکی هم بوده که مدارک جعلی ارایه کردند که تحت هیچ شرایطی امکان استعلام واقعی ندارد. وقتی هر اوراقی از خارج از یک سازمان، به نهاد یا اداره‌ای ارایه می‌شود، کارگزینی آن نهاد و مجموعه موظف به استعلام است. وقتی این مدارک خریداری‌شده استعلام می‌شود، وجاهت قانونی ندارد و اقدامات قضایی برای فردی که مدرک را خریداری کرده، آغاز می‌شود.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
2
فکر کردین بیشتر نماینده ها و وکلا و وزرا مدرکشون را چه جوری بدست اوردند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار