شکل و شمایل آیفون ۱۶ لو رفت
کد خبر: ۳۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار: 2024 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
آیفون ۱۶ چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ در طرح‌های لو رفته به نظر می‌رسد که اپل به سنت آیفون ایکس بازگشته است.

آیفون ۱۶ چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ در طرح‌های لو رفته به نظر می‌رسد که اپل به سنت آیفون ایکس بازگشته است.

 
شکل و شمایل آیفون ۱۶ لو رفت

شکل و شمایل آیفون 16 لو رفت

 

قبل از عرضه‌ی گوشی آیفون سری ۱۵، شایعاتی درباره‌ی نسل بعدی وجود داشت و ادعا می‌شد ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۶ با لنزهایی که به‌صورت عمودی و نه به‌فرم مثلثی قرار گرفته‌اند، چیدمان پیدا می‌کند. این شایعه بعد از آنکه مشخص شد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌واسطه‌ی ترکیب جدید دوربین، توانایی ضبط ویدیوهای سه‌بعدی برای ویژن پرو را دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس گزارش زومیت، طرح‌واره‌های آیفون ۱۶ که توسط کاربری در ایکس به اشتراک گذاشته شده‌اند نشان می‌دهند که اپل احتمالاً چینش دوربین‌ها در مدل‌های پایه را به حالت عمودی تغییر خواهد داد. اپل در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس، موقعیت دوربین‌ها را به‌نحوی تغییر داد که لنزهای عریض و فوق‌عریض کاملاً در یک راستا باشند.

مک‌رومرز با استناد به منابع خودش ادعا می‌کند که طرحواره‌های فاش‌شده دقیق هستند و آیفون ۱۶ دارای «دوربین‌های عمودی با محفظه‌ی بیضی‌شکل» شبیه آیفون ایکس و آیفون ۱۲ خواهد بود؛ با این تفاوت که لنزها به‌جای قرار گرفتن در حفره‌ای یک‌تکه، به‌صورت جداگانه با برآمدگی باریک قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود که با طراحی دوربین عمودی، قابلیت ضبط ویدیوی سه‌بعدی به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز آورده شود. این ویژگی فعلاً در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ وجود دارد و ویدیوهای سه‌بعدی از طریق هدست اپل ویژن پرو قابل مشاهده‌اند.

افشاگر گفته که اپل هنوز در حال آزمایش روش‌هایی برای قرار دادن یک لنز پریسکوپی برای زوم اپتیکال بهتر در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس است. در حال حاضر، تنها آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز پریسکوپی است.

طبق گزارش‌های اخیر، اپل قصد دارد دکمه‌ی جدیدی به اسم «کپچر» را به آیفون ۱۶ اضافه کند که به لمس و فشار حساس است و به کاربران اجازه دهد تا ضبط ویدیو، تنظیم فوکوس و بزرگ‌نمایی را بهتر انجام دهند. این ایده از دکمه‌های موجود در دوربین‌های DSLR اقتباس شده است.

انتظار می‌رود که موبایل‌های ۲۰۲۴ اپل دارای Wi-Fi و ۵G سریع‌تر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری باشند. اپل ممکن است دکمه‌ی اکشن را به آیفون ۱۶ معمولی اضافه کند؛ این دکمه در حال حاضر مخصوص آیفون ۱۵ پرو است. باید دید که طراحی جدید چقدر بر قیمت گوشی آیفون تأثیر خواهد گذاشت.

خبرانلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار