انفجار هولناک مین و مهمات در گیلانغرب
کد خبر: ۳۰۴۸۵۸
تاریخ انتشار: 2024 February 07    -    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
 انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در دهستان ویژه نان از توابع شهرستان مرزی گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه باعث زخمی شدن سه نفر شد.

 انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در دهستان ویژه نان از توابع شهرستان مرزی گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه باعث زخمی شدن سه نفر شد.

 
انفجار هولناک مین و مهمات در گیلانغرب
 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گیلانغرب با تایید این خبر گفت که حادثه انفجار مین بعد از ظهر دیروز سه شنبه در منطقه " بان سارات" از توابع دهستان ویژه نان شهرستان گیلانغرب رخ داد که در جریان آن سه نفر با میانگین سنی ۳۵ تا ۵۰ سال زخمی شدند.

شیدا نوربخش در گفتگو خبرنگار ایرنا افزود: مجروحان حادثه دیده که همگی مرد هستند توسط عوامل امدادی به بیمارستان ایوانغرب از توابع استان ایلام منتقل شدند.

معاون فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه منطقه محل انفجار در محدوده زمین های آلوده به مین نیست گفت: علت حادثه در دست بررسی است ضمن اینکه این نخستین مورد انفجار مین طی سال جاری در سطح منطقه است.

نوربخش توصیه کرد افرادی که در روستاها و حوالی مناطق مرزی غرب کرمانشاه زندگی می کنند از دستکاری کردن اشیاء باقی مانده از زمان جنگ خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد اینچنینی موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع تا نیروی انتظامی در محل حضور و موضوع بدون تلفات و خسارتی مدیریت شود.

شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ تحمیلی بارها هدف بمباران و گلوله باران رژیم بعث قرار گرفته بود. بخشی از گلوله‌ها و مین‌های عمل نکرده زمان جنگ بر اثر عواملی همچون سیلاب‌، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیر دسترس منتقل شده‌اند و باعث جابه‌جایی از اعماق زمین و انتقال به سطح می‌شود.

مراسم رسمی پایان پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی گزارش شده است. گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار