این املت کافی شاپی خوشمزه را در منزل درست کنید
کد خبر: ۳۰۴۵۱۷
تاریخ انتشار: 2024 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب در بین ما ایرانی‌ها است که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. هر وقت صحبت از املت می‌شود، یک غذای قرمز رنگ که مخلوطی از گوجه فرنگی و تخم مرغ است، جلوی چشممان ظاهر می‌شود. در صورتی که انواع مختلفی از املت وجود دارد که با مواد غذایی گوناگون و سبزیجات متنوع تهیه می‌شود.

«تابناک با تو» - املت قارچ و اسفناج یکی از انواع املت‌های کافه‌ای است است که از ترکیب اسفناج با پیاز، قارچ، تخم مرغ و پنیر تهیه می‌شود و به دلیل داشتن اسفناج و قارچ سرشار از آهن و پروتئین و بسیار مقوی است. اگر عاشق اسفناج باشید، حتما املت اسفناج را به املت گوجه فرنگی ترجیح می‌دهید.

این املت کافی شاپی خوشمزه را در منزل درست کنید

این املت اسفناج خوشمزه به عنوان صبحانه در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود و یک وعده غذایی کامل و سالم برای صبحانه و حتی شام است که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار آن را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با هم این املت خوشمزه کافی شاپی را در منزل درست کنیم.

مواد لازم

پیاز: ۱ عدد

قارچ: ۲۰۰ گرم

اسفناج: ۱۰۰ گرم

پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

کره: ۲۰ گرم

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

پنیر ورقه‌ای: ۲ عدد

روغن: به میزان لازم

زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این املت قارچ و اسفناج خوشمزه ابتدا پیاز را پوست و به صورت خلالی خرد کنید. داخل یک ماهی تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس پیاز خلالی شده را داخل ماهی تابه بریزید و کمی تفت بدهید تا پیاز سبک شود. حالا قارچ‌های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و اجازه بدهید پیاز با آب قارچ نرم شود، سپس اسفناج خرد شده را اضافه کنید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا اسفناج و قارچ با هم بپزند و نرم شوند. وقتی آب اسفناج کاملا کشیده شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن به آن اضافه کنید و پنیر خامه‌ای را داخل ماهی تابه بریزید و خوب هم بزنید تا پنیر با بقیه مواد مخلوط شود و یک دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید.

در مرحله بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و مقداری نمک و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا تخم مرغ باز شود. یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و کره داخل آن بیندازید تا آب شود، سپس تخم مرغ هم زده را داخل ماهی تابه بریزید و اجازه بدهید کمی خودش را بگیرد. حالا دایره تخم مرغ را در ذهنتان از وسط نصف کنید و روی یک سمت دایره ورقه‌های پنیر گودا را بچینید و مخلوط اسفناج و قارچ را که از قبل آماده کرده‌اید، روی پنیر گودا پهن کنید و روی این مواد هم پنیر پیتزا بریزید. حالا به آرامی آن سمت دیگر دایره تخم مرغ را که از زیر بسته است، با لیسک یا قاشق بلند کنید و روی مواد بگذارید، به صورتی که کاملا روی آن‌ها را بپوشاند و دایره کامل به یک نیم دایره تبدیل شود. وقتی تخم مرغ کاملا بست، به آرامی املت را داخل ظرف سرو قرار بدهید و با چاقو برش بزنید. املت خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با نان داغ و چای میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ هنگام شستن اسفناج باید به این نکات توجه داشته باشید که اسفناج حاوی شن‌ریزه است؛ بنابراین آن را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا شن‌های آن ته‌نشین شود و در آخر به‌تدریج از اسفناج‌های رویی بردارید و با آب سرد آب‌کشی کنید تا شن‌های ته‌نشین شده دوباره به اسفناج‌ها نچسبند. هرگز اسفناج را پس از خرد کردن نشویید تا مواد مغذی آن خارج نشود. اسفناج را به مقدار مورد نیاز بپزید و هیچ‌وقت آن را به صورت پخته شده نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج برگ‌های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید. برگ‌های درشت و تیره‌رنگ برای این املت مناسب نیست. همچنین اسفناج را باید در اندازه‌های چهار سانتی‌متری خرد کنید. برای پخت این املت بهتر است از اسفناج‌های خیلی ریز یا در اصطلاح بیبی اسفناج استفاده کنید.

۲ ـ قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید. برای تهیه این املت بهتر است از قارچ‌های ریز و دکمه‌ای استفاده کنید.

۳ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار