قربانی کلاهبرداری به کلاهبردار حرفه‌ای تبدیل شد
کد خبر: ۳۰۴۳۹۰
تاریخ انتشار: 2024 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
 دو برادر که برای کلاهبرداری و سرقت مجبور شدند سراغ چهار جاعل مختلف بروند، سرانجام در تله پلیس افتادند و دستگیر شدند.

 دو برادر که برای کلاهبرداری و سرقت مجبور شدند سراغ چهار جاعل مختلف بروند، سرانجام در تله پلیس افتادند و دستگیر شدند.

قربانی کلاهبرداری به کلاهبردار حرفه‌ای تبدیل شد

 

مهندس جوانی پس از تماس با پلیس از سرقت خودرواش خبر داد و گفت: چند وقت قبل برای فروش خودرو سراتویی که داشتم در یکی از سایت‌ها آگهی ثبت و اعلام کردم برای فروش قسطی آماده هستم. مرد جوانی با من تماس گرفت و گفت  آگهی را دیده و از شرایطی که گذاشته‌ام خوشش آمده و می‌خواهد خودرو‌ام را بخرد. بنابراین خودرو را پس از گرفتن پیش پرداخت و دریافت چک‌هایی که برای اقساط بود در اختیار خریدار جوان قرار دادم؛ اما مثل همه موارد فروش قسطی خودرو قرار شد وقتی اقساط تمام شد سند ماشین را به نامش بزنم و برای همین سند ماشین پیش من ماند.

این شاکی ادامه داد: وقتی تاریخ اولین قسط رسید، چک را  به بانک بردم و متوجه شدم نه تنها آن برگه چک، بلکه تمام چک‌هایی که در ازای فروش خودرو گرفته‌ام، جعلی است. این در حالی است که خودروام در اختیار مرد جوان است و الان خودروی میلیاردی را با چند میلیون بیعانه از دست داده‌ام.

در پی شکایت این مرد تحقیقات آغاز شد و کارآگاهان دریافتند مدارک شناسایی ارائه شده توسط خریدار هم جعلی است. بنابراین بررسی‌ها در مورد این شکایت ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با دو شکایت مشابه مواجه شدند، این بار سارقان به همان شگرد خودروی آزرا و چانگان را به سرقت برده بودند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان باتوجه به مدارک هویتی که مالباختگان از مرد کلاهبردار در اختیار داشتند و همین‌طور با بازبینی دوربین‌های مدار بسته‌ای که در اطراف محل قرار‌های منجر به  سرقت وجود داشت، تصویری از کلاهبردار سارق بدست آوردند.

پس از آن با این احتمال که فرد مورد نظر مجرمی سابقه‌دار است سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند. ماموران با این بررسی‌ها موفق شدند هویت واقعی مرتکب این جرایم را بدست آورند. شهاب، هویت اصلی متهم پرونده بود که با نام‌های جعلی اقدام به سرقت و کلاهبرداری کرده بود. این در حالی بود که متهم جوان یک سابقه کلاهبرداری هم در پرونده‌ خود داشت.

با بدست آمدن این نتایج کارآگاهان چند آگهی فروشنده خودروی مدل بالا در سایت‌های فروش خودرو ثبت کردند و نوشتند می‌خواهند به صورت قسطی ماشین بفروشند. پس از آن ماموران منتظر نشستند و همانطور که انتظار داشتند کلاهبردار دم به تله داد. شهاب که شگردش جعل، کلاهبرداری و سرقت خودروهای قسطی بود با شماره‌های ثبت شده در آگهی‌های ماموران تماس گرفت و خود را خریدار خودروی قسطی معرفی کرد. بعد هم با پای خودش سر قرار با ماموران رفت و دستگیر شد. در بازجویی‌های اولیه مشخص برادر شهاب هم با او همدست است. به همین دلیل او نیز بازداشت شد.

 

شهاب در اعترافاتش گفت: قبلا شغلم خرید و فروش خرما بودم، درآمدم هم خوب داشتم. اما یک نفر کلاهم را برداشت و ورشکسته شدم. بعد که دیدم دستم به کلاهبردار نمی‌رسد، فکر کردم چرا کلاهبرداری نکنم تا سرمایه‌‌ام را برگردانم. اما خیلی زود بازداشت شدم. بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفتم  کلاهبرداری‌ها را با برادرم انجام دهم، اما باز هم دستگیر شدم.  من و برادرم تصمیم گرفتیم سراغ فروشنده‌هایی برویم که ماشینشان را قسطی می‌فروشند. برای همین  به مدارک جعلی نیاز داشتیم. برای این کار سراغ جاعلی رفتیم که قبلا هم برایمان مدرک جعل کرده بود، پول را به حسابش ریختیم و منتظر بودیم اما از شانس بد، جاعل دستگیر شد. با هزار بدبختی جاعل دومی را پیدا کردیم؛ اما  از شانس بد او هم  تصادف کرد و این بار هم پولمان از دستمان رفت. با کلی تلاش جاعل سومی را پیدا کردیم اما او پولمان را گرفت و فرار کرد. درنهایت چهارمین جاعل را پیدا کردیم و او برایمان مدارک جعلی درست کرد و ما سرقت‌ها و  کلاهبرداری را شروع کردیم.  اما مدتی زیادی نگذشت که در تله پلیس افتادیم.

کارآگاهان در تحقیقات بعدی دریافتند این دو برادر غیر خرید سه خودرو قسطی، با همین شگرد دستگاه استخراج بیت کویین و دستگاه لیزر نیز سرقت کرده‌اند. در حال حاضر با به دستور بازپرس پرونده متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در مورد جرایم‌شان ادامه دارد.

سایت جنایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار