مضرات خوردن بستنی صنعتی و سنتی برای دندان
کد خبر: ۳۰۴۳۰۵
تاریخ انتشار: 2024 February 02    -    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
بستنی صنعتی مضرات زیادی را برای سلامت بدن به همراه دارد.
بستنی از شیر، شکر و چربی تشکیل شده است. شیر حاوی کلسیم است، اما شکر و چربی فایده ای برای سلامت استخوان ها و دندان ها ندارد، بلکه مصرف زیاد آنها می تواند باعث چاقی، دیابت، کاهش مقاومت بدن و افزایش خطر بیماری های قلبی و عروقی شود. بستنی حاوی مقدار زیادی شکر، چربی و کالری بالاست و اگر در رژیم غذایی بیش از حد در نظر گرفته شود، می تواند ایجاد چاقی ‌کند.
 
مضرات خوردن بستنی صنعتی و سنتی برای دندان
 
بستنی صنعتی حاوی مواد افزودنی، رنگ ها، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده است که مضرات زیادی برای سلامت بدن دارد. این مواد ممکن است باعث حساسیت، التهاب، سرطان و سایر بیماری ها شود. قند بالا در بستنی باعث ترشح میزان زیاد انسولین بلافاصله پس از مصرف می‌ شود؛ بنابراین مصرف زیاد بستنی می‌ تواند زمینه ‌ساز بروز دیابت شود. از طرفی سرمای زیاد بستنی می ‌تواند برای سلامت لثه‌ ها، دندان‌ ها و شکل ‌گیری صحیح دندان ‌ها نیز مضر باشد. همچنین مصرف بستنی برای کودکان می‌ تواند روند پوسیدگی و تغییر رنگ دندان‌ های شیری را تسریع کند.
 

بستنی سنتی نیز اگر با رعایت بهداشت تولید نشود ممکن است حاوی باکتری ها و میکروب های خطرناک باشد. به همین دلایل، مصرف بستنی به عنوان منبع کلسیم مناسب نیست و مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. برای اطمینان از دریافت کافی کلسیم مصرف روزانه لبنیات، دریافت ویتامین D و در معرض مناسب نور خورشید قرار گرفتن و فعالیت جسمی منظم توصیه می شود.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار