مجری زن مسلمانی که ملکه الیزابت را عصبانی کرد
کد خبر: ۳۰۴۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کریمان حمزه در ۸ فوریه سال ۱۹۴۲ میلادی، در قاهره به دنیا آمد. او از دانشکده ادبیات قاهره و در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شد. در ۱۵ سابگی با سرهنگ محمودریاض ازدواج کرد. پدرش دکتر عبداللطیف حمزه استاد رسانه در دانشگاه قاهره بود. خانم کریمان حمزه کار خود را در رادیو با برنامه کودک با موضوع قرآنی آغاز کرد.

مجری زن مسلمانی که خشم ملکه الیزابت را برانگیخت

مجری زن مسلمانی که خشم ملکه الیزابت را برانگیختاختصاصی «تابناک با تو»؛ خانم کریمان‌حمزه مجری محجبه‌ی مصری چند ماه پیش در دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. این مجری زن مسلمان از تاثیرگذارترین چهره‌های رسانه‌ای مصر بود و برگ‌های زرینی را در زمینه اجرا به جای گذاشت: 

 

نخستین مجری محجبه تلویزیون مصر: 

کریمان حمزه در ۸ فوریه سال ۱۹۴۲ میلادی، در قاهره به دنیا آمد. او از دانشکده ادبیات قاهره و در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شد. در ۱۵ سالگی با سرهنگ محمودریاض ازدواج کرد. پدرش دکتر عبداللطیف‌حمزه استاد رسانه در دانشگاه قاهره بود. خانم کریمان‌حمزه کار خود را در رادیو با برنامه کودک «قرآن ربی» با موضوع قرآنی آغاز کرد. 

او در سال ۱۹۷۰ میلادی، در ۲۶ سالگی به عنوان نخستین مجری محجبه در تلویزیون مصر ظاهر شد.  او اجرای بیش از ده برنامه دینی را در تلویزیون مصر بر عهده داشت و شخصیت‌های مذهبی بسیاری از جمله روحانی مذهبی مصری «شیخ الغزالی» را به عموم مصر معرفی کرد. 

مجری زن مسلمانی که خشم ملکه الیزابت را برانگیخت

 

نامه کریمان به سادات: 

وقتی سادات در مسیر سفر به تل‌آویو بود برای او نامه نوشت و او را بر حذر داشت و گفت: «شما به نزد کسانی می‌روید که نسبت به وجود مقدس رسول خدا (ص) مکر و فریب پیشه کردند...»

سادات پاسخ او را داد و نوشت: «از احساسات پاک شما سپاسگزارم، ...برای ما دعا کنید!»

کریمان حمزه و ملکه الیزابت: 

کریمان‌حمزه که مدتی در مزون لباس‌های اسلامی لندن فعالیت می‌کرد به ضیافت شامی با حضور ملکه الیزابت دعوت شد. در هنگام شام، از حضار خواسته شد تا جام‌های شراب را به سلامتی ملکه بالا ببرند. کریمان از این کار امتناع کرد و چند دقیقه بعد آنجا را ترک کرد. این کار او باعث ناراحتی و عصبانیت ملکه شد.

مجری زن مسلمانی که خشم ملکه الیزابت را برانگیخت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
9
14
عجب هنرنمایی کرده !!!. مجری زمانی طرف رو عصبانی میکنه که چالش بی پاسخ رو جلو رو طرف بگذاره .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار