ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان + ۴ علت آن
کد خبر: ۳۰۳۹۵۸
تاریخ انتشار: 2024 February 02    -    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
اکثر افراد استفاده از کرم‌های مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب را در روز‌های گرم تابستان فراموش نمی‌کنند تا دچار آفتاب‌سوختگی نشوند؛ اما بد نیست بدانید که مضراتی که در پرتو‌های خورشیدی وجود دارد محدود به فصل تابستان نمی‌شود و همچنین در زمستان که خورشید به زمین نزدیک‌تر است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان + ۴ علت آن

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان + ۴ علت آن«تابناک با تو» -  اکثر افراد استفاده از کرم‌های مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب را در روز‌های گرم تابستان فراموش نمی‌کنند تا دچار آفتاب‌سوختگی نشوند؛ اما بد نیست بدانید که مضراتی که در پرتو‌های خورشیدی وجود دارد محدود به فصل تابستان نمی‌شود و همچنین در زمستان که خورشید به زمین نزدیک‌تر است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند. کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین محصولاتی است که بایستی در طول روز‌های زمستانی مورد استفاده قرار گیرد تا محافظی بر روی پوست باشد.

جالب است بدانید که برف و یخ امکان منعکس کردن نور خورشید را تا ۸۰ درصد بیشتر می‌کند و اثرات مضر و سرطان‌زایی که در این فصل وجود دارد بسیار بیشتر است و بایستی در تمام فصل‌ها به یک اندازه مراقب پوست خود باشید. ما در ادامه علت ضرورت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی و همچنین ویژگی‌های بهترین ضد آفتاب را آورده‌ایم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان + ۴ علت آن

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل‌های سرد

کرم‌های مراقبتی پوست با استفاده از ویتامین‌ها و مواد مفید برای پوست تولید می‌شوند و استفاده از آن‌ها در تمامی فصل‌های سال ضرورت دارد تا پوستی زیبا، جوان، شاداب و بدون مشکلاتی مانند آکنه، لک و… داشته باشید. کرم ضد آفتاب به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین محصول مراقبتی شناخته می‌شود که با ایجاد لایه‌ای از پوست شما محافظت کرده و می‌تواند اشعه مضر خورشید را از پوستتان دور کند. در زیر دلایل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را به صورت کامل آورده‌ایم:

۱. مانع از پیری زودرس پوست

استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند تا با دوری از اشعه خورشید پوستی سالم و جوان‌تر داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید باد‌های زمستانی و هوای سردی که در این فصل وجود دارد باعث می‌شود که پوست شما خشک شود. کرم‌های ضد آفتاب با ایجاد رطوبت کافی در فصل زمستان به حفظ رطوبت پوستتان کمک کرده و در نتیجه پوستی سالم و مرطوب خواهید داشت. جالب است بدانید که بیشتر چین‌وچروک‌هایی که در فصل‌های مختلف سال ایجاد می‌شود به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید بوده که کلاژن پوست را تخریب می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌شود که در هر دمایی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۲. جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

شاید برایتان غیر قابل باور باشد که در فصل زمستان نیز ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید! خوب است بدانید که اشعه‌های خورشید به شدت قوی هستند و قابلیت عبور از شیشه و پنجره را دارند و می‌توانند در روز‌های سرد باعث آفتاب سوختگی شوند؛ از این رو توصیه می‌شود که استفاده از کرم ضد آفتاب را در فصل‌های سرد سال فراموش نکنید.

۳. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

اشعه UVA خورشید یکی از دلایل مهمی است که باعث بروز سرطان پوستی می‌شود و شدت این تابش در فصل‌های سرد بسیار قوی بوده و همچنین ضخامت اوزون نیز در این فصل‌ها در نازک‌ترین حالت خود قرار دارد (لایه اوزون اشعه نور خورشید را به خود جذب می‌کند) در نتیجه استفاده از بهترین ضد آفتاب که تمام نیاز‌های پوستی را دارا باشد محافظ فوق‌العاده‌ای خواهد بود و در روز‌های سرد زمستان توصیه می‌شود.

۴. بازتاب نور خورشید از یخ و برف و در نتیجه تشدید پرتو‌های UVA و UVB

در فصل زمستان به دلیل وجود یخ و برف پرتو‌های خورشید با شدت بیشتری منتشر شده و ممکن است آسیب‌های شدیدی را وارد کنند؛ به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب در روز‌های برفی به شدت توصیه می‌شود؛ به‌خصوص برای افرادی که به تفریحات زمستانی مانند اسکی، کوهنوردی و… علاقه‌مند هستند. انعکاس این پرتو احتمال آسیب به بینایی را نیز افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل استفاده از عینک و کرم‌های ضد آفتاب مناسب دور چشم را نیز فراموش نکنید.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان + ۴ علت آن

نحوه استفاده از ضد آفتاب در فصل زمستان

حال شاید برایتان سوال باشد که در این فصل نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب به چه صورت است و بایستی در چه بازه زمانی از این محصول مهم و مراقبتی استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب لازم است به صورت روزانه و قبل از خروج از منزل به شکل کامل روی پوستتان را پوشش دهند و باید این کار را در بازه زمانی ۲ الی ۴ ساعت تجدید کنید؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید شرایط آب‌وهوایی در زمستان به این صورت است که ضد آفتاب را به سرعت از بین می‌برد و از این رو تمدید آن در ۲ الی ۴ ساعت بسیار ضروری است؛ به‌خصوص در شرایطی که تفریحات زمستانی مانند اسکی در کوهستان را انجام می‌دهید بایستی مطمئن شوید که تمام صورت، پیشانی، پشت گردن و دست‌هایتان با استفاده از کرم مناسبی پوشش داده شده است.

نکات مهم برای خرید بهترین ضد آفتاب

- در هنگام خرید توجه داشته باشید که SPF محصول ۳۰ یا بالاتر باشد. (این مقدار فاکتور حفاظتی در برابر خورشید است؛ به عنوان مثال SPF ۵۰ نزدیک به ۹۸ درصد از پرتو‌های مضر خورشید را مهار می‌کند)
- رطوبت‌رسانی مورد نیاز را انجام دهد.
- ضد آب بوده و نیاز به تجدید در بازه زمانی کوتاه نداشته باشد، البته این موضوع بسته به نوع پوست شما (چرب، خشک، مختلف و معمولی) متفاوت خواهد بود.
- همه افراد چه کودکان و چه بزرگسالان در هر سنی نیاز به کرم ضد آفتاب دارند.
- به اندازه مناسبی از ضد آفتاب استفاده کنید تا تمام قسمت‌های صورت را پوشش دهد.
- با توجه به نوع پوست خود ضد آفتاب را تمدید کنید (هر دو ساعت یک‌بار)
- نور‌هایی که در تمامی فصل‌ها در داخل وجود دارد نیز موجب آسیب‌رسانی به پوست می‌شود (نوری که از پنجره وارد می‌شود، لامپ‌ها و… باعث ایجاد آسیب می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در تمام فصل‌ها و در داخل منزل ضروری است)

منبع: یک پزشک

برچسب ها: پوست ، کرم ، ضدآفتاب ، استفاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار