چه چیزی یک مرد را جذاب می‌کند؟
کد خبر: ۳۰۳۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
گواه قطعی این که مردانگی جدیدی که رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان مطلوب‌ترین برجسته کرده اند بیش‌تر بازاریابی است تا واقعیت. "لارا فریرو" روانشناس می‌گوید: "جامعه تمایل دارد به چیز‌های آشنا و راحت بچسبد.

«تابناک با تو» - معیار جذابیت و زیبایی برای مردان در طول سالیان گذشته در حال تغییر بوده اند. از علاقه به جنتلمن‌های جذاب تا مردانی خشن و خوشتیپ که ماهیچه‌های قوی تری در مقایسه با عقل شان دارند (مانند تراویس کلسی قوی هیکل دوست تیلور سوئیفت).

چه چیزی یک مرد را جذاب می‌کند؟

گواه قطعی این که مردانگی جدیدی که رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان مطلوب‌ترین برجسته کرده اند بیش‌تر بازاریابی است تا واقعیت. "لارا فریرو" روانشناس می‌گوید: "جامعه تمایل دارد به چیز‌های آشنا و راحت بچسبد. این نوع چهره‌ها را می‌توان مطمئن و قابل دسترس دانست. حتی با وجود این که صحبت از مردانگی جدید است افرادی هستند که هنوز در برابر معیاری ناآشنا یا چیزی کاملا متفاوت مقاومت می‌کنند. به همین دلیل است که مردانی با ترجیحات زیبایی شناحتی کلاسیک تمایل دارند ما را به سوی خود جذب کنند".

بازگشت به گذشته

اگر ارزش مردانه را تغییر ندهیم جذابیت یک مرد در معیار‌هایی این چنینی خلاصه می‌شود: صورت زاویه دار با ویژگی‌های سخت که نشان دهنده قدرت است به همراه صورتی نیمه اصلاح شده (برای جلوگیری از زنانه به نظر رسیدن صورت) با یک نیمه لبخند. به طور خلاصه می‌تواند این معیار را در همفری بوگارت کمی به روز شده، عضلانی‌تر و قدری خندان‌تر مشاهده کرد.

از لحاظ نظری یک مرد جذاب در زمانه ما باید یک مرد با احترام به عقاید فمینیستی و یک مرد همدل باشد. مردی حساس که از خود و اطرافیان اش مراقبت می‌کند و وفادار است و رفتاری محترمانه دارد. با این وجود، این معیار‌ها طبق معیار‌های سنتی برای مرد جذابیت محسوب نمی‌شوند. لازم است که مفهوم مرد جذاب را از نو بازآفرینی کنیم تا به عنوان مرد مسلط قلمداد نشود همان گونه که توانسته ایم یک زن قدرتمند و نه مطیع را جذاب قلمداد کنیم و دست کم در آن مسیر قرار داریم.

 پیش از این چهره‌هایی مانند برد پیت، چنینگ تیتوم و مایکل بی جردن بازیگرن امریکایی عنوان جذاب‌ترین مرد سال را از آن خود ساخته بودند. بنابراین، واضح است که هنوز زیبایی و ماهیچه‌های به هنجار معیار‌هایی مهم‌تر از سایر معیار‌ها برای انتخاب مرد جذاب سال هستند. با این وجود، طبق گزارش نظرسنجی Bumble’s Dating Trends بیش از ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان در مورد جذابیت یک مرد  صمیمیت عاطفی را بر صمیمیت فیزیکی ترجیح داده بودند. نتیجه مطالعه‌ای انجام شده توسط "اشلی مدیسن" نشان می‌داد که ۵ درصد از پاسخ دهندگان احساس می‌کردند که به یک مرد به دلیل هوش او جذب می‌شوند و آن فرد عموما تحصیلکرده‌تر از همسر یا شریک زندگی شان بوده است. نتیجه ارزیابی یک وب سایت دوستیابی نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از زنان جذب استوری‌های جالب از زندگی مردان می‌شوند.

در این میان عامل "ترند  بودن" بر تصمیم افراد برای انتخاب یک بازیگر به عنوان جذاب‌ترین مرد سال تاثیری نداشت، زیرا پاتریک دمپسی از زمانی که در مجموعه "آناتومی گری" در نقش جراح مغز و اعصاب بازی کرد حضور چشمگیری نداشته است. دمپسی در سال ۲۰۰۵ میلادی به جمع بازیگران سریال آناتومی گری پیوست و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آن سریال تبدیل شد. او در آن سریال نقش همسر مریدیت گری یکی از شخصیت‌های اصلی سریال را بازی می‌کرد. دمپسی در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از پخش ۱۱ فصل از سریال آناتومی گری از سایر عوامل آن مجموعه جدا شد. دمپسی علاوه بر بازیگری به ورزش اتومبیلرانی نیز علاقه دارد. او در سال ۲۰۰۹ میلادی تیم مسابقه دمپسی ریسینگ را تاسیس کرد و در مسابقات مختلف اتومبیلرانی شرکت میذ‌کند.

"جوئلی جردن" سردبیر پیشین نشریه پیپیل به "یو اس‌ای تودی" در سال ۲۰۱۲ میلادی گفته بود که آن نشریه برای انتخاب جذاب‌ترین مرد سال به نظرات مطرح شده از سوی کاربران در رسانه‌های اجتماعی و افکار عمومی و آن چه عموم در مورد پوشش سلبریتی‌ها در طول سال می‌گویند توجه می‌کند. او افزوده بود: "ما از سلبریتی‌های زن نیز می‌پرسیم که به چه کسی به عنوان جذاب‌ترین مرد جهان رای می‌دهند. علاوه بر این، نشریه پیپیل با گروه‌های متمرکز مشورت می‌کند و حتی از اعضای تحریریه می‌خواهد که نظرات خود را بیان کنند".

زیبایی در درون است ... البته در بیرون

فریرو می‌گوید:" مجلات به دنبال چیزی هستند که برای مخاطبان وسیع تری جذاب باشد. اگر مردی مانند پاتریک دمپسی صدای بسیار بیش تری نسبت به مرد دیگری ایجاد کند آنان تصمیم می‌گیرند که تصویر او را روی جلدشان به نمایش بگذارند. آن نشریات براساس سلیقه‌های تجاری هدایت می‌شوند. اگر آنان بدانند که استاندارد‌های خاصی از زیبایی بسیار سودآورتر خواهند بود در  تمجید بیش‌تر از این تصاویر کلاسیک‌تر تردید نخواهند کرد".

دن ویکفورد" سردبیر فعلی نشریه پیپیل می‌گوید که آن نشریه در ارزیابی نامزد‌های کسب عنوان جذاب‌ترین مرد سال صرفا به ظاهر توجه نمی‌کنند. او برای مثال به مورد انتخاب مایکل بی جردن اشاره می‌کند فردی که به دلیل فعالیت اش در جنبش دفاع از حق زندگی سیاه پوستان نقش مهمی از نظر اجتماعی داشته و در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده سال انتخاب شد. ویکفورد می‌گوید مایکل بی جردن هم چنین همواره از حقوق زنان حمایت کرده است.

لارا فریرو خاطرنشان می‌سازد که ویژگی‌های فیزیکی اولین چیزی است که می‌بینیم و ابتدا براساس آن قضاوت می‌کنیم حتی اگر برداشتی خوب یا بد از یک فرد داشته باشیم. او می‌افزاید:" فرهنگ و رسانه‌ها اغلب تصاویری از ایده آل‌های زیبایی فیزیکی را به اشتراک می‌گذارند که در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و سینما در همه جا حضور دارند. طبیعی است که فیزیک اولین چیزی است که به آن نگاه می‌کنیم، اما البته فیزیک بدن همه چیز نیست. حساسیت و شوخ طبعی مهارت‌های جذابی هستند".

با این وجود، "اریک پسکادور آلبیاچ" جامعه شناس نظری متفاوت دارد. او می‌گوید:" در تصورات ما استاندارد‌های فیزیکی وزن بیش تری دارند. یک مرد می‌تواند خنده دار باشد و شما را بخنداند، اما او در آن صورت صرفا یک دوست خوب خواهد بود نه کسی که دوستش داشته باشید. حتی زمانی که مجلات فیزیک بدنی را که اندکی خارج از عرف است مورد تمجید قرار دهند رسانه‌ها تنها در صورتی اجازه می‌دهند مردی مورد تمجید قرار گیرد که عضلانی باشد، مردانگی خاصی داشته باشد و به توانایی‌های ظاهری خود ببالد". فریرو این ایده را تقویت می‌کند که فرهنگ پاپ و رسانه‌ها نقش مهمی در شکل دادن به درک مان از زیبایی دارند.

او می‌گوید: "بازیگران، مدل‌ها، نوازندگان و بت‌های جوانان بر تصور جامعه از زیبایی و جذابیت تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که گرایش‌های فرهنگ پاپ می‌تواند ترجیحات عمومی را به طور اساسی تغییر دهد. بسته به ترند‌هایی که در هر دوره ظاهر می‌شوند ما تمایل به پیروی از سلایق مشترکی داریم. فرهنگ به طور مداوم در حال تغییر است. اگرچه تغییر ممکن است گاهی روندی کُند داشته باشد، اما تنوع در بیان مردانگی و زنانگی برسمیت شناخته شده و این یک گام بزرگ به جلو محسوب می‌شود".

در واقعیت امر به همان اندازه که فکر می‌کنیم "تیموتی هال شالامی" بازیگر امریکایی – فرانسوی ویژگی‌های جذابیت را دارا است و حتی علیرغم آن که هزاران نفر در سال ۲۰۲۱ طوماری را امضا کردند تا دکتر "آنتونی فائوچی" به عنوان جذاب‌ترین مرد سال نشریه پیپیل انتخاب کنند ما هم چنان به تمجید از شاهزاده‌های دیزنی با دندان‌های بی نقص، اندام تراشیده شده و ماهیچه‌های هرکول وار ادامه می‌دهیم چنان چه برد پیت در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ میلادی به عنوان جذاب‌ترین مرد سال توسط نشریه پیپیل انتخاب شد.

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
0
6
اخلاق ،توجه ،وفاداري باعثجذابيت مردا ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار