چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟
کد خبر: ۳۰۳۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2024 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کوچکی خانه‌ها در ژاپن، بسیاری از زوج‌ها را در این کشور از خوابیدن در تخت‌ها یا اتاق‌های جداگانه منصرف نساخته است. این امر ناشی از به مشکل خوردن زندگی مشترک زوج‌های ژاپنی نیست، بلکه آن‌ها این کار را برای خود خوب می‌دانند. اما دلیلش چیست؟

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)«تابناک با تو» - کوچکی خانه‌ها در ژاپن، بسیاری از زوج‌ها را در این کشور از خوابیدن در تخت‌ها یا اتاق‌های جداگانه منصرف نساخته است. این امر ناشی از به مشکل خوردن زندگی مشترک زوج‌های ژاپنی نیست، بلکه آن‌ها این کار را برای خود خوب می‌دانند. اما دلیلش چیست؟

۱- برنامه‌ی خواب متفاوتی دارند

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)

اولین چیزی که زوج‌های ژاپنی را بر آن می‌دارد که تصمیم به جدا کردن جای خواب خود بگیرند، متفاوت بودن برنامه‌ی کاری آن‌ها است. بیدار کردن شریک زندگی خود صرفاً به این خاطر که دیر وقت به خانه برگشته اید یا باید صبح زود خانه را ترک کنید، فرصت استراحت را از او خواهد گرفت. به همین دلیل جدا کردن جای خواب منطقی است. این کار به هر دوی آن‌ها این امکان را می‌دهد که خواب بدون مزاحمت و باکیفیت تری داشته باشند.

۲- بچه‌ها با مادرشان می‌خوابند

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)

مادران ژاپنی با نوزاد خود می‌خوابند و در ژاپن این امر بسیار مهم دانسته می‌شود، به همین دلیل، پدر باید انتخاب کند که با آن‌ها در یک تخت بخوابد با جای خوابش را جدا کند. حتی علم هم ثابت کرده خوابیدن با یکدیگر به والدین و نوزاد کمک می‌کند، خواب باکیفیت تری داشته باشند. این کار به نوزاد کمک می‌کند دما و ضربان ثابتی داشته باشد (امری که در دوران نوزادی اهمیت زیادی دارد) و در عین حال، احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزادان را کاهش می‌دهد. این کار همچنین به کودک کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند، سریع‌تر خودکفا شود و در مدرسه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشد.

۳- جدا خوابیدن را نشانه‌ی خوبی می‌دانند

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)

گرچه بسیاری از زوج‌ها تصور می‌کنند جدا خوابیدن مقدمه‌ی جدایی و طلاق است، ژاپنی‌ها نگاه متفاوتی به این امر دارند. آن‌ها اهمیت زیادی برای خواب خود قائل اند و دوست ندارند کسی مزاحم خواب شان شود. این بدان معنی است که آن‌ها دوست ندارند با صدای خروپف یا غلت زدن مداوم یکدیگر سر و کله بزنند.

۴- جدا خوابیدن زوج‌های ژاپنی سابقه‌ی تاریخی دارد

چرا زوج‌های ژاپنی جدا از یکدیگر می‌خوابند؟ (روزیاتو)

تشک‌های خواب ژاپنی مملوء از پنبه اند و به همین دلیل راحتی و تکیه گاه خوبی ایجاد می‌کنند. در گذشته، تنها از تشک‌های تک نفره برای خوابیدن استفاده می‌شد. به همین دلیل، ژاپنی‌ها حتی اگر می‌خواستند کنار شریک زندگی خود بخوابند هم در نهایت بین دو تشک قرار می‌گرفتند که احساس راحتی را از آن‌ها می‌گرفت. امروزه هم هنوز خانواده‌هایی در ژاپن هستند که از این نوع تشک‌ها استفاده می‌کنند، به خصوص به این خاطر که جای زیادی نمی‌گیرند و نگه داشتن آن‌ها ساده است.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: زوج ، ژاپنی ، زوج ها ، یکدیگر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
4
25
پس سبک زندگی ما ژاپنیه و خبر نداشتیم:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
3
17
بیخود نیست رشد جمعیتشون منفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار