جنایات هولناک قاتل روانی همه را شوکه کرد
کد خبر: ۳۰۳۸۰۰
تاریخ انتشار: 2024 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
قاتل روانی بعد از اینکه نیمه شب در شهر به راه افتاد، ۳ نفر را کشت و چند نفر را زخمی کرد.

قاتل روانی بعد از اینکه نیمه شب در شهر به راه افتاد، ۳ نفر را کشت و چند نفر را زخمی کرد.

 
جنایات هولناک قاتل روانی همه را شوکه کرد
 

به نقل از ایندیپندنت، در ماه می ۲۰۲۱ والدو کالوکان به پلیس لندن مراجعه کرد و از آنها خواست تا به او کمک کنند. او به پلیس گفت که از سال ۲۰۱۹ ، نیروهای غیرطبیعی او را به خشنونت و اعمال مجرمانه ترقیب می‌کنند. او خواست تا او را در بیمارستان بستری و رفتارش را کنترل کنند. اگرچه والدو از سال ۲۰۲۰ توسط خدمات سلامت روان تحت درمان قرار گرفته بود، اما اغلب از مصرف دارو خودداری می‌کرد، در مورد علائم خود دروغ می‌گفت و از تعامل با پزشکان سلامت روان خودداری می‌کرد. با این اطلاعات پلیس او را به یک مرکز روانشناسی به نام خانه تیمز در لندن معرفی کرد، او تحت معاینات پزشکی قرار گرفت و مشخص شد که مبتلا به اسکیزوفرنی است. او بارها با صداهایی که می‌شنید به مردم حمله کرده بود. اما پلیس او را دستگیر نکرد و او آزادانه به زندگی خود ادامه داد. حتی در ژانویه ۲۰۲۳ حملات خشونت بار منجر به قتل داشته است که باز هم پلیس لندن از محکوم کردنش به دلیل بیماری خودداری کرده بود.

به گفته روانپزشکان، والدو مردی باهوش بود که تلاش می‌کرد دیوانگی خود را از پزشکان پنهان کند. او نوعی اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارد و در صورت امتناع از مصرف دارو می‌تواند خطر مرگباری برای دیگران ایجاد کند.

جنایات هولناک قاتل روانی همه را شوکه کردوالدو کالوک

با این وجود این هشدارها باعث نشد تا والدو در جایی بستری و نگهداری شود. تا اینکه در ۱۳ژانویه ۲۰۲۴، والدو بار دیگر دچار حملات روانی شد و شروع کرد در شهر پرسه زدن.

او در خیابان‌های شهر بی‌هدف به راه افتاد. او می‌خواست قربانیانش را در موقعیت مناسب به دام بیاندازد. تا اینکه در ساعت ۴ صبح در خیابان ایلکستون ناتینگهام در یک مسیر پیاده‌روی، مسیر مورد علاقه دانشجویان دو جوان به نام‌های بارنابی وبر، گریس اومالی-کومار هر دو ۱۹ ساله، را در حال پیاده‌روی دید. فریاد زنان به سوی آنها حمله کرد. او حداقل ده ضربه چاقو به بارنابی زد و سپس ۲۳ ضربه با خنجر به گریس وارد کرد. هر دو از ناحیه سینه دچار جراحت شدید شدند و جان باختند.

جنایات هولناک قاتل روانی همه را شوکه کردایان کوتس،گریس اومالی-کومار و بارنابی وبر

او بعد انجام جنایت از منطقه رادفورد به سمت پارک مپرلی رفت و در ساعت ۴.۵۲ صبح به برادرش زنگ زد و گفت که این آخرین باری است که با شما صحبت می کنم. خانواده را از کشور خارج کنید.

برادرش به او گفت که آیا قرار است کار احمقانه ای انجام دهد، او گفت که این کار را انجام شده است. بعد از این مکالمه به جاده مجدالا نزدیک شد بعد ایان کوتس ۶۵ ساله به سرایدار یک مدرسه حمله کرد و او را کشت. بعد از این اتفاق او در ساعت ۵.۲۳ صبح در خیابان میلتون از پشت به فرد دیگری ضربه زد و او را زخمی کرد. از آنجا به خیابان پارلمان رفت و دو عابر پیاده را نیز با چاقو زخمی کرد.

او در شهر به راه افتاده بود و هر که را که می‌دید به او حمله می‌کرد. تا اینکه پلیس در جریان این اقدام هولناک قرار گرفت و از طریق دوربین‌های مدار بسته در شهر پی به موقعیت او بردند و برای دستگیری او به راه افتادند.

ماموران پلیس او را در حالیکه سوار بر یک ون سفید بود و در امتداد جاده آلفرتون می‌راند، تعیق کردند و بعد از تعقیب و گریز او را در ساعت ۵:۳۵ صبح متوقف و دستگیر کردند.
کالوکان، ۳۲ ساله، روز پنجشنبه پس از اعتراف به قتل دانش آموزان بارنابی و گریس ، هر دو ۱۹ ساله، و سرایدار مدرسه، ایان کوتس، ۶۵ ساله، به بازداشت در بیمارستان امنیتی اشورث محکوم شد.

خانواده قربانیان خواستار حبس ابد برای این قاتل روانی شده‌اند. گریس از خانواده پزشک معروف ایرلندی است که این خانواده پلیس را نیز مقسر این جنایت دانسته‌اند. مادر گریس، سیناد اومالی، یک متخصص بیهوشی مستقر در لندن است و پدربزرگش، پروفسور کوین اومالی، رئیس سابق کالج سلطنتی جراحان در ایرلند است. خانواده قربانیان دیگر نیز از اقدامات پلیس انتقاد کرده‎اند که اگر قبلا جلوی این قاتل گرفته می‌شد، اکنون عزیزانشان زنده بودند.

همشهری انلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار