شناسایی یک حیوان نایاب در لرستان
کد خبر: ۳۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار: 2024 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک گونه‌ای شبگرد است که گاهی اوقات در روزها نیز فعالیت می‌کند و در علفزارها، بوته زارها و نیزارها، و جلگه‌های باز، زیست می‌کند.
حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک گونه‌ای شبگرد است که گاهی اوقات در روزها نیز فعالیت می‌کند و در علفزارها، بوته زارها و نیزارها، و جلگه‌های باز، زیست می‌کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی دقیق گونه حشره‌خوار ثبت شده در زیستگاه‌های استان لرستان با نام حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک خبر داد.
 
شناسایی یک حیوان نایاب در لرستان
 
و علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گونه حشره‌خوار نایاب در استان که تصاویر آن در آبان ماه ۱۴۰۲ توسط آقای وفاپور دانش آموخته رشته‌ بیوسیستماتیک ثبت و در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان قرار گرفته بود، پس از بررسی و تحقیقات توسط کارشناسان حوزه‌ حیات وحش به طور دقیق شناسایی و معرفی شد.
 
وی اضافه کرد: خبر مشاهده این گونه حشره‌خوار در زیستگاه‌های استان که در آبان‌ ماه سال جاری به اطلاع علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش رسیده بود پس از تحقیقات و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان به صورت کامل شناسایی و معرفی شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: این‌گونه‌ حشره‌خوار که با نام حشره‌خوار "دندان‌سفید کوچک" است توسط کارشناسان حوزه‌ حیات وحش معرفی شده و جزء گونه‌های حشره‌خوار نایاب موجود در زیستگاه‌های استان است.
 
سالاروند گفت: راسته حشره‌خواران در ایران شامل دو خانواده حشره‌خوارها و حفارها هستند که غذای اصلی این جانوران بی‌مهرگان بوده که بیشتر از راسته کرم‌های خاکی تغذیه می‌کنند و از کوچکترین و ابتدایی‌ترین پستاندارن هستند.
 
وی اضافه کرد: حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک گونه‌ای شبگرد است که گاهی اوقات در روزها نیز فعالیت می‌کند و در علفزارها، بوته زارها و نیزارها، و جلگه‌های باز، زیست می‌کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: این گونه برای نخستین‌بار در استان لرستان در زیستگاه‌های منطقه‌ سرنمک در بیران‌شهر مشاهده و ثبت‌ شده است و پیش از این در کشور این گونه عمدتا در استان‌های گلستان، فارس، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی مشاهده و گزارش‌ شده است.
 
سالاروند در پایان ضمن قدردانی از دقت علاقمندان به محیط زیست در ثبت تصاویر این گونه نایاب، گفت؛ تاکنون ۳۶۵ گونه جانوری در استان شناسایی و معرفی شده است که با ثبت این گونه در استان به غنای ژنتیکی و تنوع زیستی استان افزوده خواهد شد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار