اینگونه آرایش کنید پیرتر از سنتان به نظر می‌رسید
کد خبر: ۳۰۳۴۹۴
تاریخ انتشار: 2024 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شاید شما هم اینطور تصور کنید که هرچقدر سن‌تان افزایش پیدا کند، برای پوشاندن نقص‌های پیری پوست (مثل خط خنده، خط اخم، لکه‌های پوستی و...) باید بیشتر و بیشتر از محصولات آرایشی استفاده کنید. اما واقعیت این است که همین ترفند نادرست، نتایج معکوسی را به همراه دارد و اتفاقا باعث می‌شود که پیرتر از قبل به نظر برسید.

«تابناک با تو» - شاید شما هم اینطور تصور کنید که هرچقدر سن‌تان افزایش پیدا کند، برای پوشاندن نقص‌های پیری پوست (مثل خط خنده، خط اخم، لکه‌های پوستی و...) باید بیشتر و بیشتر از محصولات آرایشی استفاده کنید. اما واقعیت این است که همین ترفند نادرست، نتایج معکوسی را به همراه دارد و اتفاقا باعث می‌شود که پیرتر از قبل به نظر برسید.

اینگونه آرایش کنید پیرتر از سنتان به نظر می‌رسید

مهم‌ترین اصل آرایشی برای پوست‌های مسن‌تر و سالخورده، استفاده کمتر و کنترل‌شده از محصولات آرایشی است. درواقع ترکیبات آرایشی باید طوری با پوست شما ترکیب شوند که به‌راحتی نتوان وجود آنها را روی پوست تشخیص داد. اشتباهات آرایشی زیر به‌راحتی پوست شما را پیرتر از حالت عادی نشان می‌دهند.

اینگونه آرایش کنید پیرتر از سنتان به نظر می‌رسید !

۱. استفاده از فونداسیون به‌عنوان یک ماسک

کسانی که می‌خواهند از فونداسیون برای پوشش‌دهی نقص‌های پیری پوست کمک بگیرند، همچنان باید از فونداسیون‌های شفاف استفاده کنند. اگر در به‌کارگیری فونداسیون زیاده‌روی کنید و باعث شوید که ترکیبات فونداسیون درون چین‌خوردگی‌های پوست فرو برود، درنهایت نقص‌های پیری پوست را برجسته‌تر خواهید کرد.

۲. استفاده بی‌رویه از پودرها

استفاده بی‌رویه از پودرهای آرایشی (مخصوصا بعد از به‌کارگیری فونداسیون) به‌هیچ‌وجه به پنهان‌سازی پیری پوست کمکی نخواهد کرد. پودرهای آرایشی اتفاقا چین‌وچروک‌های پوستی را برجسته‌تر خواهند کرد، مخصوصا در ناحیه اطراف چشم‌ها. بنابراین از کانسیلر مخصوص چشم برای پوست دور چشم‌ها کمک بگیرید و برای جا افتادن فونداسیون استفاده‌شده هم صبر داشته باشید تا ترکیبات آرایشی بتوانند با پوست آمیخته شوند.

۳. بی‌توجهی به ابروها و مژه‌ها

آیا می‌دانید که به‌غیر از چین و چروک ها و لکه های پوستی، چه عاملی باعث می‌شود که شما پیرتر از همیشه به نظر برسید؟ نازک بودن و کم‌پشت بودن بیش‌ازحد ابروها و مژه‌ها. بنابراین ابروهای خودتان را بیش‌ازحد نازک نکنید و از محصولات آرایشی باکیفیت برای پرتر کردن مژه‌ها و ابروها کمک بگیرید. اگر از فرمژه‌های مناسب برای مژه‌ها استفاده کنید هم درنهایت باعث می‌شوید که چشم‌هایتان بزرگ‌تر و جوان‌تر به نظر برسند.

۴. زیاده‌روی در استفاده از سایه چشم براق

اساسا سایه‌های چشم براق برای سنین بالاتر مناسب نیستند و شما را پیرتر نشان می‌دهند زیرا به‌سادگی نقص‌های پلک‌های پیرشده را نمایان می‌کنند. بنابراین از سایه‌های مات یا محصولات کرمی برای سایه زدن به چشم‌ها کمک بگیرید. مدادهای خط چشم هم بهتر از خط چشم مایع هستند زیرا ترکیبات مایع به‌خوبی روی پوست‌های مسن‌تر و سالخورده‌تر قرار نمی‌گیرند.

هنگام استفاده از رژگونه و برنزه‌کننده‌ها هم حتما محصولات برپایه کرم و رنگی (tint) را انتخاب کنید تا چهره شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

۵. استفاده از رنگ نامناسب برای رژلب

خطوط طبیعی لب‌ها با افزایش سن به‌تدریج محو می‌شوند. به همین دلیل هم استفاده از رنگ‌های نادرست برای رژلب یا استفاده از محصولات آرایشی نامناسب برای لب‌ها می‌تواند چهره شما را پیرتر جلوه بدهد. پس از یک خط لب شفاف برای تثبیت خطوط لب کمک بگیرید و بعد از یک رژلب با رنگ مناسب استفاده کنید. رنگ رژلب انتخاب‌شده نباید نسبت به رنگ طبیعی پوست شما بیش‌ازحد روشن یا خیلی تیره باشد.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار