پرطرفدارترین سوپ فرانسوی را با این روش درست کنید
کد خبر: ۳۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار: 2024 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بیشتر سوپ‌های قارچی که تا حالا خورده‌ایم، همراه با جو و سس سفید بوده است. ولی فرانسوی‌ها یک سوپ قارچ متفاوت دارند که خیلی هم پرطرفدار است. این سوپ قارچ هم ‌رنگ و هم ‌مزه متفاوتی دارد.

«تابناک با تو» - بیشتر سوپ‌های قارچی که تا حالا خورده‌ایم، همراه با جو و سس سفید بوده است.

سوپ قارچ

ولی فرانسوی‌ها یک سوپ قارچ متفاوت دارند که خیلی هم پرطرفدار است. این سوپ قارچ هم ‌رنگ و هم ‌مزه متفاوتی دارد.

مواد لازم برای ۴ نفر

۴ ق‌س کره
۳ حبه سیر (ریز خرد شود)
۲ پیمانه پیاز رنده‌شده
۱ ق‌چ آویشن
۱ عدد برگ بو
۴ /۱ ق س شکر
۴۰۰ گرم قارچ
نمک و فلفل به مقدار لازم
۴ /۱ پیمانه آرد
۳ پیمانه آب جوش
۲/ ۱ یک قرص عصاره گوشت
۲ ق‌س رب گوجه فرنگی
به مقدار لازم آب لیموترش
به مقدار لازم جعفری خردشده برای تزئین

۱. کره را در قابلمه‌ای آب کرده و سیر و سپس پیاز رنده‌شده را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم حرارت دهید. بعد از چند دقیقه شکر، آویشن و برگ‌بو را هم اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و نیم ساعت حرارت دهید.

۲. در این فاصله قارچ‌ها را شسته و خرد کنید، سپس به مخلوط پیازی اضافه کنید و کمی تفت دهید. رب گوجه فرنگی را هم بریزید. سپس مقداری آب لیموترش را هم اضافه کنید تا هم سوپ طعم‌دار شود، هم قارچ‌ها سیاه نشود.

۳. قرص‌های عصاره را در آب جوش حل کنید و به سوپ بیفزایید. چند دقیقه حرارت دادن را ادامه دهید، سپس آرد را کم‌کم اضافه کرده و حرارت را زیادتر کنید. در قابلمه را هم بردارید تا سوپ جوش بیاید، بعد از این‌که سوپ شروع به جوشیدن کرد، زیر شعله را کم کنید و سوپ را حرارت دهید تا کمی غلیظ شود. در مرحله پایانی سوپ را بچشید، در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کرده و درآخر با جعفری خردشده تزئین کنید. فرانسوی‌ها این سوپ را همراه با نان تست و پنیر می‌خورند.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار