با مصرف این مواد غذایی سلامتی‌تان را تضمین کنید
کد خبر: ۳۰۳۲۳۶
تاریخ انتشار: 2024 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش مصرف لبنیات، استفاده از نمک یددار و کنترل مصرف نمک برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است.
معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش مصرف لبنیات، استفاده از نمک یددار و کنترل مصرف نمک برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است.
 
داوود رحمانی با بیان اینکه توجه به تغذیه سالم از سوی خانواده‌ها امری ضروری و مورد تاکید است، اظهار کرد: توجه به سبد تغذیه خانوارها و گنجاندن موارد ضروری در آن باید مدنظر قرار گیرد؛ چراکه شرایط زندگی و تغییر الگوهای تغذیه‌ای افراد را با مشکلات جسمانی متعدد مواجه کرده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به رواج برخی عادات غذایی ناصحیح در جامعه‌ی ما از جمله گرایش به مصرف غذاهای پرنمک و چرب که اثرات زیان‌آوری بر سلامت افراد دارد، لزوم اصلاح ذائقه خصوصا از دوران کودکی مورد تاکید است.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه سالم از آغاز پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در استان از روز یکشنبه، اول بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: رویکرد پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در کشور، مصرف نمک یُددار و لبنیات است و در یان رابطه سعی می‌شود اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.
 
معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به برشماری عناوین ایام پویش اطلاع‌رسانی تغذیه سالم پرداخت و گفت: هفته اول این پویش از اول تا هفتم بهمن‌ماه به اطلاع‌رسانی در خصوص نوع و مقدار نمک مصرفی در تغذیه روزانه اختصاص دارد.
 
وی افزود: هفته دوم این پویش به اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف لبنیات اختصاص یافته است و عناوین آن از ۸ تا ۱۵ بهمن به ترتیب، عبارت است از " لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد"، " شیر یک میان وعده بسیار مغذی برای افزایش یادگیری و رشد بهتر دانش‌آموزان است"، "مصرف لبنیات خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد"، "مصرف لبنیات به کنترل فشار خون کمک می‌کند"، "مصرف لبنیات از کوتاه‌قدی کودکان پیشگیری می‌کند"، "سیستم ایمنی خود را با مصرف ماست قوی کنید"، "بهترین منبع کلسیم شیر و لبنیات است".

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار