آزمایش یک سلاح مخوف توسط انگلیس
کد خبر: ۳۰۳۱۵۲
تاریخ انتشار: 2024 January 21    -    ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
 انگلیس در حال آزمایش سلاح لیزری «DragonFire» است که مختص سرنگونی پهپادها است.

 انگلیس در حال آزمایش سلاح لیزری «DragonFire» است که مختص سرنگونی پهپادها است.

آزمایش یک سلاح مخوف توسط انگلیس
 

بنابر گفته وزارت دفاع این کشور، این سلاح از یک پرتو پرقدرت استفاده می‌کند که با سرعت نور حرکت می‌کند. این پرتو می‌تواند به دفاع از کشتی‌ها و خودروهای زرهی در برابر حملات انبوهی از پهپادها کمک کند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده‌است که سلاح لیزری «DragonFire» برای اولین بار به چندین هدف هوایی در محدوده‌ای در «Hebrides» در اسکاتلند شلیک کرد. تایمز گزارش داد که سیاستمداران در انگلیس به دنبال تسریع روند استقرار آن در دریای سرخ هستند.

پل هولینزهد، مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی وزارت دفاع، گفت: «این آزمایش‌ها ما را در برداشتن گام بزرگی در تحقق فرصت‌های بالقوه و درک تهدیدات ناشی از سلاح‌های هدایت‌شونده یاری رساند.»

وزارت دفاع این کشور برد این سلاح را فاش نکرده‌است، اما می‌گوید دقت آن به قدری بالاست که معادل ضربه زدن به یک سکه در فاصله یک کیلومتری است.

آزمایش یک سلاح مخوف توسط انگلیس

سیستم تسلیحاتی هدایت لیزری در آزمایش‌ها برای درگیری با اهداف هوایی چندین کیلومتر دورتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن حتی برای حفاظت از تجهیزات بر روی آب استفاده کرد. وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که ساخت این سلاح حدود ۱۰۰ میلیون پوند یا ۱۲۶ میلیون دلار هزینه داشته‌است و از یک پرتو انرژی بسیار متمرکز استفاده می‌کند که با سرعت نور حرکت می‌کند تا اهداف را از بین ببرد. روشن کردن آن به مدت ۱۰ ثانیه معادل هزینه استفاده از یک بخاری معمولی برای تنها یک ساعت است. هزینه کار با آن کمتر از ۱۳ دلار در هر شات است.

آزمایش یک سلاح مخوف توسط انگلیس

بریتانیا تنها کشوری نیست که در حال توسعه تسلیحات لیزری است و قبلا گفته شده بود که ایالات متحده آنها را در خاورمیانه برای جلوگیری از حملات پهپادی و موشکی مستقر کردهاست؛ اگرچه مشخص نیست که آیا از آنها استفاده شده‌است یا خیر. روسیه همچنین می‌گوید از سلاح‌های لیزری برای از بین بردن پهپادهای اوکراینی استفاده کرده‌است.

استفاده از این تسلیحات در مقایسه با سامانه‌های دفاع هوایی کنونی که از موشک‌هایی با هزینه میلیون‌ها دلار برای رهگیری پهپادهای کمتر از ۲۰۰۰ دلار استفاده می‌کنند، نسبتاً ارزان‌تر است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار