سلبریتی های مشهوری که حتی پس از مرگ درآمدزا هستند!
کد خبر: ۳۰۲۸۶۲
تاریخ انتشار: 2024 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بسیاری از سلبریتی ها طی زندگی خود ثروت عظیمی اندوخته می کنند اما برخی از آن ها بعد از مرگ هم کماکان تولید ثروت می کنند. مؤسسه فوربس هر ساله فهرستی از پردرآمدترین سلبریتی های درگذشته منتشر می کند. این سلبریتی ها گرچه در قید حیات نیستند اما از منابع مختلفی میلیون ها دلار کسب درآمد می کنند.

«تابناک با تو» - بسیاری از سلبریتی ها طی زندگی خود ثروت عظیمی اندوخته می کنند اما برخی از آن ها بعد از مرگ هم کماکان تولید ثروت می کنند. مؤسسه فوربس هر ساله فهرستی از پردرآمدترین سلبریتی های درگذشته منتشر می کند. این سلبریتی ها گرچه در قید حیات نیستند اما از منابع مختلفی میلیون ها دلار کسب درآمد می کنند. در ادامه با پردرآمدترین سلبریتی های درگذشته ی هالیوود در سال ۲۰۲۳ آشنا خواهیم شد.

سلبریتی های درگذشته چگونه کسب درآمد می کنند؟

تا به حال از خود پرسیده اید که سلبریتی های درگذشته چگونه هنوز هم هر ساله میلیون ها دلار درآمد دارند؟ یک منبع درآمد این چهره های درگذشته سرمایه گذاری هایی است که بسیاری از آن ها سال ها طول می کشد تا به مرحله ی سوددهی برسند.

یک راه دیگر برای افزایش ثروت سلبریتی های درگذشته فروش ساخته های آن ها است.

پرداخت حق کپی رایت، فروش محصولات تجاری و فروش بلیط برای رویدادهای مختلف، دیگر منابع درآمد سلبریتی های درگذشته هستند.

مؤسسه فوربس برای تهیه ی فهرست خود درآمدهای سلبریتی های درگذشته از منابع مختلف را در کنار هم قرار می دهد. فهرست پیش رو بر اساس درآمدهای به دست آمده برای سلبریتی های درگذشته در فاصله ی اکتبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ تهیه شده است.

مریلین مونرو - سلبریتی

۸- مریلین مونرو: ۱۰ میلیون دلار

مریلین مونرو، در سال ۱۹۶۲ در سن ۳۶ سالگی از دنیا رفت. او در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰ میلیون دلار درآمد داشت.

تصاویر مونرو اصلی ترین منابع درآمد او هستند. درآمد ناشی از استفاده از تصاویر مونرو بر روی محصولات تجاری مختلف او را در میان پردرآمدترین سلبریتی های درگذشته در سال ۲۰۲۳ قرار داده است.

جورج هریسون - سلبریتی

۷- جورج هریسون: ۱۴ میلیون دلار

جورج هریسون، گیتاریست فقید گروه موسیقی مشهور بیتلز در سال ۲۰۰۱ در سن ۵۸ سالگی درگذشت. در سال ۲۰۲۳ او حدود ۱۴ میلیون دلار درآمد داشت.

بیشتر درآمد هریسون بابت حق کپی رایت آثار موسیقی او است، چه به عنوان یک هنرمند مستقل و چه به عنوان عضو گروه بیتلز. نمایش Love سیرک Cirque du Soleil که بر اساس آثار گروه بیتلز طراحی شده هم یکی از منابع درآمد این گیتاریست درگذشته در سال ۲۰۲۳ بود.

باب مارلی - سلبریتی

۶- باب مارلی: ۱۶ میلیون دلار

باب مارلی، خواننده ی اسطوره ای در سال ۱۹۸۱ در سن ۳۶ سالگی درگذشت. او در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶ میلیون دلار درآمد داشت.

آثار موسیقی باب مارلی هنوز هم بسیار محبوب اند و همینطور تصویر او که می توان آن را بر روی محصولات بی شماری، از هدفون و کفش گرفته تا حتی مواد مخدر یافت. در حقیقت، اولین فروشگاه عرضه ی مخدر «گُل» با برند مارلی در سال ۲۰۲۳ در جامائیکا افتتاح شد. فیلم Bob Marley: One Love هم در سال ۲۰۲۴ روی پرده ی سینماها خواهد رفت که به طور حتم چند میلیون دلاری به ثروت او افزوده خواهد کرد.

جان لنون - سلبریتی

۵- جان لنون: ۲۲ میلیون دلار

جان لنون، خواننده ی گروه موسیقی بیتلز در سال ۱۹۸۰ در نیویورک ترور شد. لنون در زمان مرگ ۴۰ سال داشت. در سال ۲۰۲۳ او حدود ۲۲ میلیون درآمد داشت.

منبع درآمدهای لنون هم از مجموعه ی آثار شخصی او است و هم سهم او از درآمد ناشی از حق کپی رایت گروه بیتلز. در سال ۲۰۲۳ به لطف هوش مصنوعی، گروه بیتلز قطعه ی جدیدی به نام Now and Then منتشر کرد.

پرینس - سلبریتی

۴- پرینس: ۳۰ میلیون دلار

پرینس، خواننده ی مشهور آمریکایی در سال ۲۰۱۶ در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت. او در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰ میلیون دلار درآمد داشت.

از پرینس پس از مرگش ۳ آلبوم منتشر شده و در سال ۲۰۲۳ نیز آلبومی دیگر از او منتشر شد که تنظیم تازه ای از آلبوم قدیمی اش به نام Diamonds and Pearls بود.

ویتنی هیوستون

۳- ویتنی هیوستون: ۳۰ میلیون دلار

ویتنی هیوستون در سال ۲۰۱۲ در سن ۴۸ سالگی درگذشت. او هم مانند پرینس، در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ میلیون دلار درآمد داشت.

در دسامبر ۲۰۲۲، نزدیک به ۶ میلیون دلار به ثروت هیوستون اضافه شد که از درآمد ناشی از انتشار فیلم Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody بود. علاوه بر این برند آرایشی مشهور مَک هم یک مجموعه لوازم آرایشی جدید به نام هیوستون عرضه کرد.

الویس پریسلی

۲- الویس پریسلی: ۱۰۰ میلیون دلار

الویس پریسلی در سال ۱۹۷۷ در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفت. عمارت «گریسلند» او در ایالت تنسی ِ آمریکا به مدت نزدیک به نیم دهه است که هر ساله هزاران بازدیدکننده دارد و از این طریق درآمد زیادی کسب می کند. پریسلی در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.

عمارت گریسلند تنها در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰ هزار بازدیدکننده داشت که به معنای فروش مقادیر زیادی بلیت و محصولات تجاری مختلف بود. پس از مرگ دختر او، لیزا ماری پریسلی در ژانویه ی ۲۰۲۳، نوه ی الویس پریسلی، رایلی کاف به تنها وارث عمارت گریسلند بدل شد.

مایکل جکسون

۱- مایکل جکسون: ۱۱۵ میلیون دلار

مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی درگذشت. او پردرآمدترین سلبریتی درگذشته در سال ۲۰۲۳ بود، به طوری که در سال گذشته حدود ۱۱۵ میلیون دلار درآمد داشت. او پیش تر در سال ۲۰۱۹ نیز پردرآمدترین سلبریتی درگذشته شده بود.

ثروت جکسون در سال ۲۰۲۳ از طریق منابع مختلفی افزایش یافت، از جمله درآمد ۸۵ میلیون دلاری ناشی از فروش بلیت های یک نمایش موزیکال به نام MJ: The Musical. سیرک Cirque du Soleil هم نمایشی به نام Michael Jackson ONE داشت که درآمد زیادی کسب کرد. به این ها باید قرارداد پروژه ی ساخت فیلم زندگینامه ی جکسون به نام Michael را هم اضافه کرد که قرار است در آن برادرزاده ی او، جعفر جکسون ایفاگر نقش سلطان پاپ باشد.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار