محبوب‌ترین غذای مردم ایران از دسترس خارج شد
کد خبر: ۳۰۲۰۰۴
تاریخ انتشار: 2024 January 08    -    ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
این روزها با افزایش عجیب و غریب قیمت گوشت، مرغ و حالا حبوبات مواجه هستیم که می‌تواند زنگ خطری برای افزایش قیمت غذاهای خانگی محبوب باشد.

وبسایت جریان‌نو در مطلبی به موضوع خارج شدن غذای محبوب مردم ایران از سفره خانوار پرداخت:

 
محبوب‌ترین غذای مردم ایران از دسترس خارج شد

مدتی است که بازار گوشت و مرغ خلوت شده و برخی از اقشار جامعه به دلیل افزایش قیمت این محصولات قادر به خرید گوشت و مرغ نیستند. اما شهروندان سعی می‌کنند پروتئین‌های لازم را با موادغذایی دیگر جبران کنند. حبوبات دارای ارزش غذایی بالایی است و سبب جذب پروتئین های بسیار به بدن می‌شود.

 

این در حالی است که با بررسی قیمت حبوبات در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم. برای مثال قیمت یک بسته لوبیا چیتی ۹۰۰ گرمی به ۱۳۶ هزار تومان و یک بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا قرمز به ۱۱۰ هزار تومان رسید.

قورمه سبزی لاکچری!

با این وجود برای پخت خورشت قورمه سبزی که یکی از غذاهای محبوب است باید هزینه‌های سنگینی پرداخت. چرا که در حال حاضر برنج ایرانی کیلویی ۸۰ تا ۱۰۰، یک بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا چیتی ۱۳۶ هزار تومان و ۴۰۰ گرم سبزی قورمه ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در سایت‌های فروش اینترنتی قیمت یک کیلو گوشت خورشتی گوسفندی از کیلویی ۳۷۰ هزار تومان شروع و به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

با این حساب پخت قورمه سبزی برای یک خانواده ۴ نفره هزینه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

یک پرس با برنج ۲۴۵ هزار تومان

در ادامه سری به منو رستوران‌های مختلف زدیم تا قیمت این غذای محبوب را بررسی کنیم. قیمت قورمه سبزی در منو رستوران‌ها چیزی از کباب و جوجه کم ندارد و یک ظرف ۳۰۰ گرمی قورمه سبزی با قیمت ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که اگر یک پلو هم در کنارش سفارش دهید باید ۱۷۰ هزار تومان پرداخت کنید. همچنین در برخی از رستوران‌ها نیز یک ظرف خورشت قورمه سبزی بدون پلو به قیمت ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و اگر یک پرس پلو هم در کنار آن باشد باید حدود ۲۵۰ هزار تومان بابت آن پرداخت.

محبوب‌ترین غذای مردم ایران از دسترس خارج شد

قورمه سبزی در رتبه ۲۴

قورمه‌سبزی به عنوان یک نماد از فرهنگ و آشپزی ایرانی شناخته می‌شود و در رستوران‌ها و خانه‌های ایرانی به طور معمول سرو می‌شود. همچنین، به عنوان یک غذای محبوب در میان گردشگران خارجی نیز شناخته می‌شود که آن‌ها را به تجربه طعم‌های متنوع و شگفت انگیز ایرانی دعوت می‌کند.

نکته جالب توجه اینجاست که قورمه سبزی نه تنها در ایران بلکه در جهان هم جزو غذاهای پرطرفدار است. در بین ۵۰ کشوری که اخیرا غذاهای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته، ایران در رتبه ۲۴ قرار دارد. قورمه ‌سبزی به عنوان یک غذای شاخص در فهرست بهترین غذاهای جهان ایران معرفی شده است. همچنین، کباب‌های ایران نیز از دید گردشگران خارجی به عنوان یکی از مشهورترین غذاهای ایران شناخته می‌شوند.

محبوب‌ترین غذای مردم ایران از دسترس خارج شد

انفجار قیمت غذاهای خانگی در راه است؟

امیدواریم در پی افزایش قیمت حبوبات شاهد افزایش قیمت نجومی در غذاهای خانگی رستوران‌ها نباشیم.

در نهایت با وجود افزایش قیمت موادغذایی مختلف روز به روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و غذاهای دیگری نیز ممکن است از این سفره کوچک حذف شوند.

محبوب‌ترین غذای مردم ایران از دسترس خارج شد

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار